Dark Souls III - twórcy zdradzają jakie rozwiązania z poprzednich odsłon znajdziemy w ''trójce''
Oczywistym jest, że Dark Souls III czerpie wiele elementów z poprzednich odsłon cyklu, a także z pionierskiego Demon's Souls.
Dirian @ 09.09.2015, 16:50
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps4, xbox one
Oczywistym jest, że Dark Souls III czerpie wiele elementów z poprzednich odsłon cyklu, a także z pionierskiego Demon's Souls. Dziś twórcy z From Software zdradzili nieco więcej szczegółów na temat konkretnej zawartości i rozwiązań, jakie znajdą się w "trójce", a były obecne w jej poprzednikach.
Detale te wypunktował Hidetaka Miyazaki, szef studia i zarazem reżyser gry.
● Szybka podróż
W pierwszym Dark Souls możliwość szybkiej podróży pomiędzy ogniskami zyskiwaliśmy dopiero w późniejszym etapie gry, co nieco wydłużało powrót do pierwszych lokacji. Z drugiej strony, projekty lokacji był tam tak pomyślnie połączone, że nie stanowiło to wielkiego kłopotu. W Dark Souls III, wzorem Dark Souls II, szybka podróż będzie dostępna od samego początku.
● Resetowanie statystyk
Gra umożliwi resetowanie statystyk, gdybyśmy po pewnym czasie uznali, że build naszej postaci poszedł w złym kierunku. Nie trzeba będzie zaczynać zabawy od nowa, by od zera rozdać punkty. Zachowamy też dotychczasowy poziom postaci.
● New Game+
Nie zabraknie trybu New Game+, który garściami czerpie z "dwójki". Po ukończeniu gry będziemy mogli więc zacząć rozgrywkę od nowa, zachowując dotychczasowy poziom postaci i uzbrojenie, jakie zgromadziliśmy przy pierwszym podejściu. Jednocześnie produkcja będzie wciąż w stanie nas zaskoczyć, poprzez inne rozstawienie przeciwników czy nowe przedmioty.
● Wytrzymałość przedmiotów
From Software wyciągnęło wnioski z dwóch poprzednich odsłon, dotyczące systemu wytrzymałości broni. Jak wspomina Miyazaki, w pierwszej odsłonie zdecydowanie zbyt trudno było je popsuć, z kolei w kontynuacji oręż sypał się za szybko, ponieważ twórcy chcieli wymusić na graczu korzystanie z różnorodnego uzbrojenia. Tym razem balans powinien być odpowiedni.
● Przyzywanie oraz inwazje
System przyzywania innych graczy do pomocy będzie podobny do poprzednich odsłon, co być może ucieszy część osób - w Bloodborne opierało się to na nieco innych zasadach i nie każdy był z tego powodu zadowolony.
● Hidden Walls
W Dark Souls II ukryte ściany "usuwaliśmy" przy pomocy specjalnego przedmiotu, co na dłuższą metę było nieco irytującym rozwiązaniem, zmuszającym do poszukiwania artefaktu. W "trójce" wróci rozwiązanie znane z pierwowzoru - jeśli czujemy, że gdzieś znajduje się ukryta ściana, wystarczy podejść i w nią przywalić.
Premiera Dark Souls III w przyszłym roku, na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler