Dark Souls III - twórcy zdradzają jakie rozwiązania z poprzednich odsłon znajdziemy w ''trójce''

Oczywistym jest, że Dark Souls III czerpie wiele elementów z poprzednich odsłon cyklu, a także z pionierskiego Demon's Souls.

@ 09.09.2015, 16:50
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Dark Souls III - twórcy zdradzają jakie rozwiązania z poprzednich odsłon znajdziemy w ''trójce''

Oczywistym jest, że Dark Souls III czerpie wiele elementów z poprzednich odsłon cyklu, a także z pionierskiego Demon's Souls. Dziś twórcy z From Software zdradzili nieco więcej szczegółów na temat konkretnej zawartości i rozwiązań, jakie znajdą się w "trójce", a były obecne w jej poprzednikach.

Detale te wypunktował Hidetaka Miyazaki, szef studia i zarazem reżyser gry.

Szybka podróż

W pierwszym Dark Souls możliwość szybkiej podróży pomiędzy ogniskami zyskiwaliśmy dopiero w późniejszym etapie gry, co nieco wydłużało powrót do pierwszych lokacji. Z drugiej strony, projekty lokacji był tam tak pomyślnie połączone, że nie stanowiło to wielkiego kłopotu. W Dark Souls III, wzorem Dark Souls II, szybka podróż będzie dostępna od samego początku.

Resetowanie statystyk

Gra umożliwi resetowanie statystyk, gdybyśmy po pewnym czasie uznali, że build naszej postaci poszedł w złym kierunku. Nie trzeba będzie zaczynać zabawy od nowa, by od zera rozdać punkty. Zachowamy też dotychczasowy poziom postaci.

New Game+

Nie zabraknie trybu New Game+, który garściami czerpie z "dwójki". Po ukończeniu gry będziemy mogli więc zacząć rozgrywkę od nowa, zachowując dotychczasowy poziom postaci i uzbrojenie, jakie zgromadziliśmy przy pierwszym podejściu. Jednocześnie produkcja będzie wciąż w stanie nas zaskoczyć, poprzez inne rozstawienie przeciwników czy nowe przedmioty.

Dark Souls III - twórcy zdradzają jakie rozwiązania z poprzednich odsłon znajdziemy w ''trójce''
Wytrzymałość przedmiotów

From Software wyciągnęło wnioski z dwóch poprzednich odsłon, dotyczące systemu wytrzymałości broni. Jak wspomina Miyazaki, w pierwszej odsłonie zdecydowanie zbyt trudno było je popsuć, z kolei w kontynuacji oręż sypał się za szybko, ponieważ twórcy chcieli wymusić na graczu korzystanie z różnorodnego uzbrojenia. Tym razem balans powinien być odpowiedni.

Przyzywanie oraz inwazje

System przyzywania innych graczy do pomocy będzie podobny do poprzednich odsłon, co być może ucieszy część osób - w Bloodborne opierało się to na nieco innych zasadach i nie każdy był z tego powodu zadowolony.

Hidden Walls

W Dark Souls II ukryte ściany "usuwaliśmy" przy pomocy specjalnego przedmiotu, co na dłuższą metę było nieco irytującym rozwiązaniem, zmuszającym do poszukiwania artefaktu. W "trójce" wróci rozwiązanie znane z pierwowzoru - jeśli czujemy, że gdzieś znajduje się ukryta ściana, wystarczy podejść i w nią przywalić.

Premiera Dark Souls III w przyszłym roku, na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Sprawdź także:
Dark Souls III

Dark Souls III

Premiera: 12 kwietnia 2016
PC, PS4, XBOX ONE

Dark Souls III to kolejna odsłona słynnej serii, opracowanej przez studio From Software. Twórcy nie wprowadzają w niej żadnych rewolucyjnych zmian, pozostając przy sprawd...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   18:05, 09.09.2015
Poprawki w stylu mocniej, szybciej, lepiej. Już trzecia część wychodzi, a ja jeszcze ani razu nie miałem możliwości by zagrać w to. Jak już to od Demon's Souls bym zaczął.
0 kudosandzej157   @   19:58, 09.09.2015
Lubię trudne gry, ale przy jedynce (jedna z dwóch gier single player) rzucałem mięchem na lewo i prawo jak nigdy. Nie czekam, nie jaram się, nie interesuje mnie to.
0 kudosDaffodil   @   20:03, 09.09.2015
Serie Demon's Souls i Dark Souls to niezależne od siebie serie. Można spokojnie zacząć przygodę z Soulsami bez Demon's. ; > Pierwszą ograłem na X360, bez uprzedniego grania w Demon's Souls. Do tej pory nie zagrałem, ale mam zamiar, oczywiście. PS3 się kurzy, może warto w końcu dokonać zakupu?

0 kudosfebra1976   @   21:25, 09.09.2015
Buu! Ja jestem podekscytowany, mam tylko nadzieję że nie wezmą za dużo z Bloodborne. Gry owszem i zacnej jednak nastawionej bardziej na rzeź a mniej na taktykę.
Niestety długo musiałem czekać na możliwość zagrania w dwójkę (pieniądza mało a upgrade PC kosztuje). Ciekawe czy spędzę przy niej tyle czasu co przy jedynce (ponad 100h).
Jak sądzę ogram DS2 i pojawi się część trzecia i znowu będę w 7 niebie ;-)
0 kudosDaffodil   @   21:31, 09.09.2015
W Dark Souls I można było grać podobnie, jak w Bloodborne - mocno ofensywnie. I to było wykonalne, przy czym jednocześnie bardzo skuteczne. Bez tarczy człowiek spokojnie dawał radę.
0 kudosfebra1976   @   21:40, 09.09.2015
Przy bossach gra na tarczę się nie sprawdzała tak czy siak. Przy tłuczeniu drobnicy owszem, sporo roli i uskoków dawało radę. Średnio mocni wrogowie wymagali już niezłego skila, a jako że go nie posiadam to tarcza była obowiązkowa Uśmiech
0 kudosDaffodil   @   21:43, 09.09.2015
Cytat: febra1976
Przy bossach gra na tarczę się nie sprawdzała tak czy siak.
Muszę przyznać, że przy Gwynie się sprawdzała, bo to chyba jedyny boss, którego można było parować. Potem kontra itd. : >
0 kudosfebra1976   @   21:53, 09.09.2015
Ja grałem ciężkimi tarczami i halabardą, parowanie nie bardzo mi szło (duże lagi)
0 kudosDaffodil   @   21:55, 09.09.2015
Ja natomiast uwielbiam grać ekwipunkiem Black Knightów. Na początku broń, potem cała zbroja. Na początku można przecież zdobyć ich bronie, a mają taki dmg, że spokojnie starczą do końca gry. Szczególnie, jeśli się je ulepszy.
0 kudosPokora   @   23:00, 09.09.2015
Przepraszam? Ukryte przejścia w DS2 przy pomocy przedmiotu? Ktoś chyba nie odrobił lekcji... nieładnie wprowadzać ludzi w błąd. W dwójce przejścia były takie same jak w jedynce, tylko otwierało się je 'używając' ścian, a nie bijąc w nie...
Dodaj Odpowiedź