Call of Duty: Black Ops III - na której konsoli wypada lepiej?

Redakcja Digital Foundry zdecydowała się wziąć na tapetę grę Call of Duty: Black Ops 3, której premiera odbędzie się już 6 listopada na PlayStation 4, Xbox One oraz PC.

@ 04.09.2015, 14:14
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps4, xbox one

Call of Duty: Black Ops III - na której konsoli wypada lepiej?

Redakcja Digital Foundry zdecydowała się wziąć na tapetę grę Call of Duty: Black Ops 3, której premiera odbędzie się już 6 listopada na PlayStation 4, Xbox One oraz PC. Postanowiono przeprowadzić techniczną analizę wersji beta, aby sprawdzić, na której konsoli tytuł wygląda lepiej.

Na PlayStation 4 udało się uzyskać rozdzielczość 1080p oraz stabilne 60 FPS. Na konsoli Microsoftu uzyskano 900p. Ogranicza to jednak oprawę graficzną pod wieloma względami. Dlatego też budynki, roślinność oraz obiekty na dalszym planie na Xbox One są mniej widoczne. Podobnie zresztą jak przeciwnicy, którzy są mniej wyraziści i trudniej ich dostrzec w dalszej przestrzeni, aniżeli na PlayStation 4. Ruchome cele łatwiej zauważyć, ale już statyczne sylwetki wręcz zlewają się z otoczeniem, co utrudnia orientację w terenie.

Oceniając wersję beta można stwierdzić, że PlayStation 4 ma o wiele więcej do zaoferowania, podobnie jak to było w przypadku gry Call of Duty: Advanced Warfare. Oprawa graficzna na PlayStation 4 jest bogatsza w detale i bardziej przejrzysta. Nie jest to jakiś spory ”rozstrzał” jakościowy, ale na poniższym filmiku przygotowanym przez ekipę Digital Foundry możecie zobaczyć, jak prezentują się obie wersje strzelanki w akcji.




Sprawdź także:
Call of Duty: Black Ops III

Call of Duty: Black Ops III

Premiera: 06 listopada 2015
PC, PS4, XBOX ONE, PS3, XBOX 360

Call of Duty: Black Ops III to kolejne część serii Call of Duty, nad którą pracuje studio Treyarch. Jest to jednocześnie trzecia odsłona podserii Black Ops.Black Ops III,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   16:53, 04.09.2015
Niższa rozdzielczość na XONE a i tak oprawa jest ścięta? Dziwne. Tak na dobrą sprawę ja nie widzę różnicy na materiałach wideo.
0 kudosLucas-AT   @   18:00, 04.09.2015
Cytat: TheCerbis
Niższa rozdzielczość na XONE a i tak oprawa jest ścięta? Dziwne. Tak na dobrą sprawę ja nie widzę różnicy na materiałach wideo.

Nie widać, bo kompresja Youtube zabija wszystkie detale, które wynikają ze zmiany rozdzielczości. By zobaczyć różnicę trzeba dokonać porównania na swoim telewizorze.
0 kudosTheCerbis   @   18:07, 04.09.2015
Ano. Ale raczej niewiele jest osób, które posiadają obie konsole, wraz z dwoma takimi samymi grami na nie. :>
0 kudosFox46   @   18:58, 04.09.2015
180p to jeszcze nie tragedia. trzeba by z lupą być by coś zauważyć. Miałem okazję sprawdzić Wiedźmina 3 na 900p i 1080p zmiany były takie jak w cale, i to przy TV 46cali to tym bardziej detale powinny bić się w oczy, nic bardziej mylnego.
Różnice były dosłownie kosmetyczne, całą wielką walkę o dupne rozdzielczości 1080p nad 900p dopiero zauważymy pod koniec generacji konsol czyli za kilka lat.
Choć ja dalej zostaję przy swoim, iż obecna generacja nie nadaje się do obsługi 1080p czyli Full HD, Xbox One już się z tym pogodziło, PS4 widać jeszcze jak może to daję, a jak może dać by odbiło to się na płynności gry to i tak za przeproszeniem wpieprza 1080p by pokazać że jest No1. Tyle że w tedy to się odbija na komforcie grania.
0 kudosTheCerbis   @   19:12, 04.09.2015
Szkoda, że konsole nie dają rady bo według mnie FullHD to już standard...
0 kudosLucas-AT   @   09:50, 05.09.2015
1080p to 40% więcej pikseli niż 900p. Przy 900p jest przede wszystkim gorszy antyaliasing, a obiekty w oddali są mniej widoczne. Różnice są widoczne, ale nie są duże. Najlepiej zmienić rozdzielczość w grze na PC, by samemu się przekonać, jak to wygląda w praktyce, tym bardziej, że jest ten sam monitor i te same ustawienia obrazu. Mimo wszystko przy tak wysokich rozdzielczościach ta różnica jest po prostu niwelowana, więc 900p to nadal czysty obraz i to samo doświadczenie.

Konsole nie mają żadnych problemów by obsłużyć 1080p (ale bardziej nie ma PS4). Rozdzielczość to tylko jeden z wielu parametrów grafiki. Sprzęt dostaje zadyszki, gdy twórcy dają dużo detali, wprowadzają zniszczalne otoczenie i zaawansowane AI, a do tego gra ma otwarty świat. Chodzi więc o OGÓŁ grafiki. Jej rozwój idzie w nieskończoność, więc podążając tym tokiem rozumowania nawet PS5 nie będzie przystosowane do 1080p, gdy na ekranie zamiast 30 postaci będzie 300.

No i dużo też wynika z lenistwa twórców i wypuszczania gier za szybko. Taki MGS5, Batman Arkham City, Metro Redux czy Dragon Age Inkwizycja to właśnie przykłady świetnej optymalizacji.
Dodaj Odpowiedź