W Horizon: Zero Dawn wszystkiego musimy nauczyć się sami
Horizon: Zero Dawn to jedna z najlepiej zapowiadających się gier, zaprezentowanych w trakcie targów E3 2015.
bigboy177 @ 19.06.2015, 12:49
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps4
Horizon: Zero Dawn to jedna z najlepiej zapowiadających się gier, zaprezentowanych w trakcie targów E3 2015. Tytuł powstaje w studio Guerilla Games, a przeznaczony będzie ekskluzywnie dla konsoli PlayStation 4. Twórcy postanowili dziś nieco na jego temat opowiedzieć.
Jak się właśnie dowiedzieliśmy, Horizon: Zero Dawn nie będzie prowadzić gracza za rękę. Twórcy chcą, abyśmy sami szukali rozwiązań napotkanych problemów, za sprawą prób i błędów. Czy to oznacza, że gracz nie będzie wreszcie traktowany jak głupolek, który niczego nie potrafi rozwiązać na własną rękę? Na to przynajmniej wygląda.
"Nie przygotowaliśmy tutoriali w grze, nie chcemy Ci mówić jak polować na roboty, jak wchodzić z nimi w interakcję. Naprawdę musisz wyjść w świat i eksplorować na zasadzie prób i błędów", stwierdził deweloper artystyczny studia, Jan-Bart van Beek.
"To samo można napisać na temat interakcji pomiędzy robotami; kto chroni kogo i w jaki sposób wszystko jest połączone. Zawsze jesteś trochę jak David Attenborough, siedząc w krzakach i badając te stwory, próbując poznać ich zachowanie oraz eksploatując je do osiągnięcia własnych korzyści".
Co ważne, nie dostaniemy też żadnych informacji na temat wątku fabularnego. Wszystko, łącznie z historią planety oraz plemienia głównej bohaterki, będziemy musieli odkryć na własną rękę.
"Nie zobaczysz żadnych wywiadów, w których wyjaśniamy czym są roboty, dlaczego są w grze i jak powstały. To coś, co gracz musi odkryć na własną rękę".
Jan-Bart van Beek opowiedział też co nieco na temat mechaniki rozgrywki. Dowiedzieliśmy się, że główna bohatera Horizon: Zero Dawn gromadzić będzie doświadczenie, będzie mieć drzewka umiejętności oraz perki. Do tego dojdzie też jeszcze crafting oraz poszukiwanie surowców. W miarę postępów będzie coraz łatwiej likwidować napotkanych oponentów.
"Idąc w głąb świata, pokonując większe i mocniejsze roboty otrzymasz coraz lepszy pancerz oraz uzbrojenie i powoli, ale zdecydowanie rozwiniesz bohaterkę".
Zapowiada się bardzo ciekawie. Obyśmy tylko rzeczywiście nie dostali jakiegoś samograja, a będzie na prawdę świetnie. Premiera Horizon: Zero Dawn zaplanowana została na rok 2016. Jak wcześniej wspomniałem, wyłącznie na PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler