Seria BioShock przekroczyła 25 milionów sprzedanych kopii
Licząca trzy części seria BioShock, uznawana za jeden z najlepszych cyklów na ubiegłą generację konsol, przekroczyła 25 milionów sprzedanych egzemplarzy - poinformował Strauss Zelnick, prezes Takt-Two Interactive podczas imprezy Technology, Media & Telecom Conference.
Dirian @ 31.05.2015, 15:19
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360
Licząca trzy części seria BioShock, uznawana za jeden z najlepszych cyklów na ubiegłą generację konsol, przekroczyła 25 milionów sprzedanych egzemplarzy - poinformował Strauss Zelnick, prezes Takt-Two Interactive podczas imprezy Technology, Media & Telecom Conference.
Pierwszy BioShock debiutował w sierpniu 2007 roku, na PC, PlayStation 3 i Xboksie 360. Gra z miejsca zebrała rewelacyjne oceny i uznana została za jedną z najlepszych strzelanek w historii.Potwierdza to bardzo wysoka średnia na metacritic.com, wynosząca zawrotne 96/100 oczek. Podwodne miasto Rapture, w którym toczyła się akcja, do dziś zachwyca swoim projektem i dla wielu stanowi niedościgniony wzór growej lokacji.
Na fali sukcesu pierwowzoru, niecałe 3 lata później, w lutym 2010 roku, miała miejsce premiera BioShock 2. Tytuł, w którym wracaliśmy do podwodnej metropolii, również okazał się sukcesem, choć nie był już tak przełomowy jak poprzednik. Po części być może wynika to z faktu, iż nie tworzyli go ojcowie cyklu - Irrational Games, lecz inne studio, 2K Marin. Mimo tego "dwójka" została ciepło przyjęta, uzyskując średnią ocen na poziomie 88/100 punktów.
W marcu 2013 roku debiutowała zaś ostatnia część - BioShock Infinite. Tym razem za sterami ponownie zasiadło Irrational Games, przenosząc nas do Columbii - latającego miasta, mającego być amerykańskim snem. Tytuł, wzorem poprzedników, zebrał bardzo dobre noty w mediach (94/100 punktów), lecz jednocześnie wywołał liczne dyskusje. Głównym ich źródłem była dość zagmatwana fabuła, którą można było interpretować na wiele sposobów. To właśnie Infinite znalazło najwięcej nabywców z całej serii - łącznie opchnięto przeszło 11 milionów kopii. Trzecia część otrzymała także świetny dodatek - podzielone na 2 epizody Burial at Sea.
"To [marka BioShock - dop. red.] bardzo ważna własność intelektualna dla naszej firmy. I choć nie mam na ten moment nic do ogłoszenia, to tak, to dla nas kluczowa marka." - mówi Strauss Zelnick.
Na ten moment nie wiadomo nic na temat ewentualnej kontynuacji serii. Wszelakie znaki na niebie wskazują jednak, że w przyszłości zagramy jeszcze w BioShocka, choć już nie z rąk studia Irrational Games, które to zostało porzucone przez swojego szefa, Kena Levine. Najpoważniejszym kandydatem do stworzenia sequela są twórcy "dwójki", ekipa 2K Marin.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler