Twitch (bardzo kiepsko) gra w Halo!

Pojawienie się portali streamingowych takich, jak Twitch czy Own3d sprawiło, że dzielenie się emocjami płynącymi z wirtualnej rozrywki jeszcze nigdy wcześniej nie było tak proste.

@ 27.02.2015, 22:45
Kacper "Itchytude" Kutelski
I AM ERROR.
pc, xbox, inne

Twitch (bardzo kiepsko) gra w Halo!

Pojawienie się portali streamingowych takich, jak Twitch czy Own3d sprawiło, że dzielenie się emocjami płynącymi z wirtualnej rozrywki jeszcze nigdy wcześniej nie było tak proste. Nic więc dziwnego, że usługi te przyciągają przed ekrany monitorów tłumy użytkowników - tylko na samym Twitchu znaleźć można dziesiątki tysięcy kanałów produkujących dziennie niezliczone godziny materiału wideo. Na tak konkurencyjnym polu łatwo jest zginąć w morzu homogenicznych streamerów, wrzeszczących wniebogłosy przy Minecrafcie, jednak zdarzają się również wydarzenia zapadające na długi czas w pamięć i angażujące ogromną ilość graczy z całego świata.

Jednym z nich jest niewątpliwie akcja TwitchPlaysPokemon, o której statusie świadczyć może fakt istnienia strony eksperymentu na Wikipedii. Setki tysięcy graczy z całego świata zmierzyły się wspólnymi siłami z Pokemon Red, kontrolując grę poprzez jednoczesne wprowadzanie komend do okienka czatu. Jak łatwo przewidzieć, ogromna ilość sprzecznych czy wielokrotnie powielanych rozkazów nie wpłynęła pozytywnie na efektywność levelowania stworków, jednak po wprowadzeniu drobnych usprawnień (m. in. trybu demokracji, pozwalającego na podejmowanie decyzji o kolejnym ruchu w nieco bardziej cywilizowany sposób, niż spamowanie w czacie, co tylko dusza zapragnie) uczestnikom udało się ukończyć grę w imponującym(?) czasie 16 dni i niecałych 10 godzin.

Po sukcesie TwitchPlaysPokemon pojawiło się oczywiście wiele podobnych atrakcji - poza wieloma różnistymi odsłonami "Poksów" Twitch grał już między innymi w The Legend of Zelda i Street Fightera II. Nigdy jednak nie przyszło mu zmierzyć się z tak potężnym adwersarzem, jak Halo: Combat Evolved. Konieczność jednoczesnego kontrolowania kroków Master Chiefa, jak i rozglądania się w trzech wymiarach przysparza - póki co - ogromnych problemów, przez co "czatowiczom" po 27 godzinach udało się w pełni pokonać zaledwie pierwszą mapę kampanii. Ze względu na wysoki poziom niekompetencji, sterowanego przez tłum Master Chiefa TwitchPlaysHalo to widok dla graczy o mocnych nerwach - ilość respawnów potrzebnych do tej pory wprawiłaby w osłupienie nawet buddyjskich mnichów. Zerknijcie zresztą poniżej.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   19:18, 28.02.2015
Czego to ludzie nie wymysla ;]
0 kudosJackieR3   @   21:10, 28.02.2015
Nie wiem czy dobrze pojąłem o co w tym chodzi ale mnie to pachnie eksperymentem nad tzw.świadomością zbiorową czyli armią idealną. Dumny