Według twórców Uncharted 4, osiągnięcie 60 klatek na sekundę będzie trudne

Konsole obecnej generacji nie są tak potężne, jak pozwolono nam pierwotnie przypuszczać. Od razu po premierze stało się jasne, że nie będą sobie one radzić z rozdzielczością 1080p przy 60 klatkach na sekundę, a kolejnym tego potwierdzeniem jest Uncharted 4.

@ 05.02.2015, 10:29
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Według twórców Uncharted 4, osiągnięcie 60 klatek na sekundę będzie trudne

Konsole obecnej generacji nie są tak potężne, jak pozwolono nam pierwotnie przypuszczać. Od razu po premierze stało się jasne, że nie będą sobie one radzić z rozdzielczością 1080p przy 60 klatkach na sekundę, a kolejnym tego potwierdzeniem jest Uncharted 4.

Seria Uncharted była swego rodzaju wyznacznikiem najwyższej jakości na konsoli PlayStation 3. Gracze mieli więc nadzieję, że gdy zadebiutuje ona na PlayStation 4, to sytuacja będzie wyglądać podobnie. Dostaniemy najładniejszą, najbardziej zaawansowaną graficznie produkcję, przy której każda inna będzie po prostu wyglądać blado. Chociaż nadal jest to możliwe, jeden z deweloperów już teraz przyznaje, że dociągnięcie do 60 klatek na sekundę będzie trudne.

"Było to już trudne w przypadku The Last of Us: Remastered, a tę grę mieliśmy skończoną i wiedzieliśmy, jak powinien wyglądać finalny produkt", wyjaśniają deweloperzy.

"A tutaj próbujemy pchnąć granicę tego, jak ta gra może wyglądać, jednocześnie przygotowując realistyczne, generowane w czasie rzeczywistym scenki przerywnikowe - a wszystko w 60 klatkach na sekundę, co jest naprawdę trudne".

Według twórców Uncharted 4, osiągnięcie 60 klatek na sekundę będzie trudne
Wcześniej twórcy podkreślali, że ich celem jest 1080p/60 klatek, ale teraz już nie są do tego nastawieni tak optymistycznie.

"Celem dla nas jest przygotowanie jak najlepszego doświadczenia i staramy się obecnie cisnąć oprawę. Następnie zobaczymy co osiągnęliśmy i porozmawiamy o priorytetach. Bezustannie podejmujemy decyzje w oparciu o to, co uczyni grę najbardziej grywalną i sprawi, że będzie wyglądać najlepiej".

Mimo trudności w osiągnięciu założonych celów, deweloperzy zadowoleni są z PlayStation 4.

"Jest fantastycznie, jeśli mam być szczery. Są rzeczy, które niedawno były problematyczne, a już takowymi nie są. To fantastyczne, jak szybko zapominasz. Zasoby zawsze są ograniczone, ale wszystkie problemy, które istniały już nie istnieją. Mamy po prostu nowy zestaw problemów".

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:17, 05.02.2015
Jakby był mocniejszy sprzęt to nie było by takie trudne, jak już kiedyś pisałem samym dobrym GPU cudów się nie zdziała. Gdyby też było równie mocne CPU to nie było by wtedy to takie trudne (a tutaj jest to cholernie ograniczone bo wydajność CPU jest gorsza od CPU z PS3 więc cofamy się o 10 lat wstecz), a samo tworzenie gier było by jeszcze prostsze.
Przy okazji dowiedzieliśmy się od samych twórców że PS4 nie osiągało w TLOU 60 klatek z palcem w tyłku.
Za rok albo za dwa dojdzie do tego że Developerzy będą wykładali tak zwaną kawę na ławę, czyli mówić prawdę o obecnej generacji (wyrażać swoje zdanie na jej temat).
0 kudoszbychu5511   @   13:25, 05.02.2015
Tak jak kolega wyżej, past geny są za słabe, to że R* itd wyczarowali magiczne 60 fps, nie powinno nikogo zaskoczyć to były tylko porty z poprzedniej generacji. Mam cichą nadzieję, że zapowiedzą jak najszybciej nowe konsole, które obsłużą/ będą starać się, wyczarować jeszcze wyższą niż FHD.
0 kudosluki505   @   16:30, 05.02.2015
HAHAHA czekam teraz na tych wszystkich szczekaczy co twierdzili że U4 miało na pokazach 60 fpsów, beka totalna Szczęśliwy.
0 kudosJ3DAJ   @   17:13, 05.02.2015
Osiągnięcie 60 FPS to kwestia względna, to decyzja pomiędzy płynnością a jakością grafiki która podejmują twórcy. PCars chodzi w 1080p 60 FPS na PS4 i wszyscy są zachwyceni, tylko to nie zasługa samej konsoli, a decyzji developerów i cięć w grafice.

Na PC sami decydujemy czy chcemy mieć lepsza grafikę czy płynność, więc nie dziwcie się że w konsolowej grze TPP twórcy wolą postawić na grafikę kosztem płynności.

Jeśli komuś to nie odpowiada to niech po prostu nie kupuje konsoli. A żale o jej wydajności niech zachowa dla siebie, jeśli nie rozumie że konsola z wyższej półki cenowej sprzedawałaby się fatalnie.
0 kudosFox46   @   18:34, 05.02.2015
Developerzy sami sobie rzucają kłody robiąc pre renderowane cut-scenki w czasie rzeczywistym które są przez młodszych graczy nazywane "Fajkową grafiką" bo w rzeczywistości jest już potem inaczej.
Najwyżej będzie tak jak w Fifie 15 Szczęśliwy Podczas rozgrywki będzie 60 klatek podczas Cut Scenek będzie 30 klatek i mniej Szczęśliwy.
Finalnie jakby się developerowi nie udało to była by gadka "Wolimy zostać przy Filmowych 30 klatkach"
Kolejna sprawa samych konsol, wolę mieć mocniejszy bardziej przyszłościowy sprzęt a przy tym przyjazną dla gracza politykę Korporacji(PS3), niż tanią konsolkę z której za każdy możliwy sposób będzie chciała wyciskać ze mnie kasę. Prawda jest taka że jak chcesz coś mieć na PS4 to musisz = Płacić,Płacić i jeszcze raz płacić.
A każdy myślał że to Microsoft przekroczył granicę dobrego smaku i że nikt a już tym bardziej SONY tego nie zrobi, jak widać wielu się myliło.

Co do samej ceny jakby była za 2500zł to dziś PS4/XO kosztowało by coś w granicach 2000zł, jak dla mnie skoro by miała faktycznie poziom High-Endowego PCta to te 2000zł byłby by wtedy jak najbardziej warte zainwestowania w taki sprzęt. Zwłaszczaa że w 2014 roku nie było bardzo w co grać i był to rok tylko po to aby cena konsol spadła. A sprzedaż i tak by została nadgoniona tak czy siak.

Mam tylko nadzieje że kolejna generacja będzie mocniejsza i będzie dorównywała w dniu premiery do właśnie High Endowego Pcta, bo dziś to jest bardziej kpina z PC niż faktyczna moc jaką rzekomo daję nam PS4/XO.


0 kudosvoltan91   @   19:40, 05.02.2015
"Wolimy zostać przy Filmowych 30 klatkach"

Uwielbiam to Szczęśliwy
Niech dowalą 25 klatek wtedy dopiero będzie filmowość.
I napis na okładce " nie spotykane dotąd w grach filmowa jakość", a dzieci zrobią łał.
0 kudosJ3DAJ   @   02:21, 06.02.2015
Cytat: Fox46
Developerzy sami sobie rzucają kłody robiąc pre renderowane cut-scenki w czasie rzeczywistym które są przez młodszych graczy nazywane "Fajkową grafiką" bo w rzeczywistości jest już potem inaczej.
Po 1. Tamto demo nie miało wiele wspólnego z samą grą, a przygotowanie takiej sceny nie jest niczym trudnym. Może przekłamali obraz gry, ale jeśli zarzekali się że jest to renderowane w czasie rzeczywistym na PS4, to jestem w stanie w to uwierzyć, bo nie był to jeszcze tak duży wyczyn.

Cytat: Fox46
Prawda jest taka że jak chcesz coś mieć na PS4 to musisz = Płacić,Płacić i jeszcze raz płacić.
A każdy myślał że to Microsoft przekroczył granicę dobrego smaku i że nikt a już tym bardziej SONY tego nie zrobi, jak widać wielu się myliło.
Płacić za co? Za multi? Szkoda że w XO musisz płacić za multi w grach F2P, które jakoś nie wymagają PS+. I przypomnę ci że to właśnie Microsoft chciał wprowadzić politykę "AlwaysOnline" i wyłącznie cyfrowej dystrybucji gier, to pewnie z troski o nas i o ceny gier... Wycofali się z tego pomysłu bo nawet pies z kulawą nogą nie chciał złożyć Pre-orderu. Od premiery XO trzymał wyższa cenę i nawet bez kamery jest 50zł droższy od PS4 które ma lepszy hardware w środku, więc za co tak niby płacisz i płacisz?

Ehh nie ma to jak propaganda od "fana" Microsoftu. Szczęśliwy I jeszcze analityk rynku i doradca handlowy się znalazł. 2500zł za konsole z... No właśnie z czym? z rewolucyjna grafika i podzespołami których żaden PC nie ruszy? Daj spokój. Szczęśliwy Byłaby 30% mocniejsza i dalej miałbyś 30 FPS i nieco lepsza grafikę, bo producenci dalej woleliby pójść w jakość a nie płynność. Za to na rynku miałbyś przynajmniej połowę mniej konsol, czyniąc je mniej opłacalnymi dla twórców, którzy mieliby mniej potencjalnych nabywców. A dlaczego tak? Bo za 2500 zdecydowanie więcej ludzi wolałoby składać PC niż za obecne ~1400, do tego odpadłaby część którą zwyczajnie nie stać.

Przystępność cenowa w tej generacji, łata dziurę po braku innowacji. I nie ma nad czym tu płakać, po prostu się z tym pogódź.
0 kudosFox46   @   12:24, 06.02.2015
Hmmmm ogólnie
Multiplayer- Płacisz
PS NOW- Płacisz (wsteczna kompatybilność jak H&^%$)
Muzyka- płacisz
Filmy- płacisz

SONY z bardzo przyjaznego dla gracza firmy stał się zdziercą kasy samym w sobie.

PS4 by być online i cieszyć się z jego funkcji w 100% to tylko płacisz płacisz i tylko płacisz...... Na ten czas nie warto komentować dalej, bo fajnbojki zawsze znajdą swoje ALE...... "Bo konsola jest świetna", i nigdy nie przyznają że ta generacja wyszła po prostu co najwyżej średnio.

Przez to właśnie Developerzy komicznie wycofują się ze swoich słów ośmieszając się np: 30 klatkami bardziej filmowymi i efektownymi Rozbawiony , ciekawe jakie jeszcze idiotyczne wymówki przyjdzie nam usłyszeć od Developerów tej cudownej generacji.

Cytat: voltan91

Uwielbiam to Szczęśliwy
Niech dowalą 25 klatek wtedy dopiero będzie filmowość.
I napis na okładce " nie spotykane dotąd w grach filmowa jakość", a dzieci zrobią łał.


Jakby nie było filmy lecą w 25 klatkach Szczęśliwy idiotyczne wymówki developerów. To tak jakbym nie umiał zrobić w grze czegoś tam i wciskałbym kit że bez tego jest lepiej niż z tym.
0 kudosJ3DAJ   @   17:13, 06.02.2015
Cytat: Fox46
Hmmmm ogólnie
Multiplayer- Płacisz
PS NOW- Płacisz (wsteczna kompatybilność jak H&^%$)
Muzyka- płacisz
Filmy- płacisz
Albo się aktualnie nie orientujesz jak to wygląda, albo zwyczajnie bawisz się w fanboya. Cool

1.Zróbmy małe porównanie:
Multiplayer PS4 - Częściowo płacisz, niektóre tryby rozgrywki w różnych grach AAA są darmowe. Jak np. tryb śledzenia i hakowania w Watch_Dogs który nie wymagał PS+. Do tego wszystkie gry F2P które są faktycznie F2P bo nie płacisz ani za grę ani za dostęp do jej multiplayera.

Multiplayer XO - Płacisz za wszystko.

2.Kompatybilność wsteczna:
PS4 - PS Now, Opcjonalne.

XO - BRAK. Rozbawiony

3.Muzyka:
PS4 - Nadchodzi PlayStation Music oparte o serwis Spotify, dostępny w języku polskim i całkowicie darmowy .

XO - Płacisz.

4.Filmy:
PS4 - Płacisz.

XO - Płacisz.



Dlaczego porównuje do XO? Bo to jedyny konkurent tej generacji konsol. I patrząc przez jego pryzmat mam dla ciebie smutna wiadomość: Nie ważne za ile usług płacisz w PS4 to Microsoft rypie cię mocniej. Więc albo nie chcesz widzieć tych faktów, albo "kibicowanie" Microsoftowi wyżarło ci już rozsądek.
Cytat: Fox46
SONY z bardzo przyjaznego dla gracza firmy stał się zdziercą kasy samym w sobie.
Szkoda że taki wylewny nie byłeś, przy poprzedniej generacji kiedy to Microsoft wyżerał z ludzi pieniądze. Ale za to pamiętam jak cisnąłeś o "słabej jakości usług" na PS3. ehh, szkoda gadać. Żyj tam dalej w swoim świecie.
Dodaj Odpowiedź