Według twórców Uncharted 4, osiągnięcie 60 klatek na sekundę będzie trudne
Konsole obecnej generacji nie są tak potężne, jak pozwolono nam pierwotnie przypuszczać. Od razu po premierze stało się jasne, że nie będą sobie one radzić z rozdzielczością 1080p przy 60 klatkach na sekundę, a kolejnym tego potwierdzeniem jest Uncharted 4.
Konsole obecnej generacji nie są tak potężne, jak pozwolono nam pierwotnie przypuszczać. Od razu po premierze stało się jasne, że nie będą sobie one radzić z rozdzielczością 1080p przy 60 klatkach na sekundę, a kolejnym tego potwierdzeniem jest Uncharted 4.
Seria Uncharted była swego rodzaju wyznacznikiem najwyższej jakości na konsoli PlayStation 3. Gracze mieli więc nadzieję, że gdy zadebiutuje ona na PlayStation 4, to sytuacja będzie wyglądać podobnie. Dostaniemy najładniejszą, najbardziej zaawansowaną graficznie produkcję, przy której każda inna będzie po prostu wyglądać blado. Chociaż nadal jest to możliwe, jeden z deweloperów już teraz przyznaje, że dociągnięcie do 60 klatek na sekundę będzie trudne.
"Było to już trudne w przypadku The Last of Us: Remastered, a tę grę mieliśmy skończoną i wiedzieliśmy, jak powinien wyglądać finalny produkt", wyjaśniają deweloperzy.
"A tutaj próbujemy pchnąć granicę tego, jak ta gra może wyglądać, jednocześnie przygotowując realistyczne, generowane w czasie rzeczywistym scenki przerywnikowe - a wszystko w 60 klatkach na sekundę, co jest naprawdę trudne".
Wcześniej twórcy podkreślali, że ich celem jest 1080p/60 klatek, ale teraz już nie są do tego nastawieni tak optymistycznie.
"Celem dla nas jest przygotowanie jak najlepszego doświadczenia i staramy się obecnie cisnąć oprawę. Następnie zobaczymy co osiągnęliśmy i porozmawiamy o priorytetach. Bezustannie podejmujemy decyzje w oparciu o to, co uczyni grę najbardziej grywalną i sprawi, że będzie wyglądać najlepiej".
Mimo trudności w osiągnięciu założonych celów, deweloperzy zadowoleni są z PlayStation 4.
"Jest fantastycznie, jeśli mam być szczery. Są rzeczy, które niedawno były problematyczne, a już takowymi nie są. To fantastyczne, jak szybko zapominasz. Zasoby zawsze są ograniczone, ale wszystkie problemy, które istniały już nie istnieją. Mamy po prostu nowy zestaw problemów".
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler