Monument Valley to duży sukces finansowy, nawet pomimo ogromnego piractwa
Studio ustwo opublikowało infografikę dotyczącą jednej z najgłośniejszych gier mobilnych 2014 roku - Monument Valley.
zvarownik @ 16.01.2015, 17:10
Kamil "zvarownik" Zwijacz
mob
Studio ustwo opublikowało infografikę dotyczącą jednej z najgłośniejszych gier mobilnych 2014 roku - Monument Valley. Okazało się, że tytuł sprzedał się w nakładzie około 2,5 mln egzemplarzy, generując przychód ponad 5,8 mln dolarów.
Z jednej strony to dużo, zwłaszcza jak na grę niezależną, której koszt produkcji wyniósł "tylko" 852 tys. dolarów (plus 549 tys. dolarów, które pochłonął dodatek Forgotten Shores). Zagłębiając się jednak w dalsze dane, nie trudno zauważyć, że projekt został zainstalowany łącznie na 10 mln urządzeń. Oczywiście do tej liczby zaliczają się także darmowe egzemplarze z Amazona (około 400 tys.) plus instalacje jednej kopii na różnych maszynach (np. ktoś kupił i wrzucił na tablet oraz smartfona). Cała reszta pochodzi z nielegalnych źródeł.
Ostatnio informowaliśmy, że tylko 5% osób korzystających z gry na Androidzie za nią zapłaciło. Teraz wiemy, że to nieco ponad 296 tys. graczy. W ramach porównania, na iOS sprzedano ponad 1,7 mln sztuk. Różnica jest więc ogromna i nic dziwnego, ze wiele produkcji ukazuje się na systemie operacyjnym firmy Google z opóźnieniem, albo wcale, gdyż priorytetem dla twórców są urządzenia Appple.
Tak czy siak, zespół ustwo wykonał kawał dobrej roboty, dostarczając na rynek świetną, chociaż trochę zbyt krótką produkcję. No i ważny jest fakt, że pomimo piractwa udało im się przytulić całkiem sporą sumkę.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler