Secret Service - twórcy tracą prawa do nazwy

"Reaktywacja legendarnego SS-a", "Secret Service powraca" - te i wiele im podobnych sloganów przewinęło się przez facebookowe tablice moich znajomych.

@ 10.12.2014, 21:03
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
inne

Secret Service - twórcy tracą prawa do nazwy

"Reaktywacja legendarnego SS-a", "Secret Service powraca" - te i wiele im podobnych sloganów przewinęło się przez facebookowe tablice moich znajomych. Zresztą nie tylko moich, albowiem projekt na PolakPotrafi.pl wsparła niemała grupa osób. Jedni bardziej zaangażowani w powrót kultowego pisma, inni mniej, niemniej jednak wpłacający konkretną kasę (nierzadko na najdroższe cele) na konkretny tytuł. Tytuł ten, z dniem dzisiejszym, przestaje istnieć.

Burza nad marką Secret Service została rozpętana de facto dopiero dziś. Wszystko przez wpis wydawcy pisma, Roberta Łapińskiego, na oficjalnym profilu SS-a na Facebooku. Chodzi o utratę praw przez obecnego wydawcę, firmę Idea Ahead, na rzecz spółki Bronwald. Wygasłe umowy, licencje, et cetera, et cetera.

Na szczęście to nie koniec szumnie zapowiadanej przygody ekipy Secret Service z wydawaniem periodyku. Jak zapewnia Robert:

"To jednak tylko koniec pewnego etapu. W dalszym ciągu będziemy wydawać magazyn poświęcony kulturze gier wideo, zgodnie z wizją jaką przedstawialiśmy dotychczas. Czasopismo tworzyć będzie ten sam lub bardzo zbliżony skład redakcyjny, z Piotrem Mańkowskim jako redaktorem naczelnym. Zostaje z nami też cała załoga, dzięki której magazyn się ukazuje."

Secret Service - twórcy tracą prawa do nazwy
Plany są zdecydowanie szersze. Oprócz zapewnień kolejnych profitów dla wspierających akcję crowdfundingową, pojawiła się zapowiedź miesięcznego cyklu wydawniczego (zmiana z dwumiesięcznego), powstania forum dyskusyjnego, nowego layoutu pisma oraz przeniesienia biura na warszawskie Kabaty. Do tego pojawi się opcja prenumeraty kolejnych numerów nowego-starego czasopisma - to wszystko w 2015 roku.

Na Facebooku można znaleźć już świeży fanpage reinkarnacji SS-a. Nazywa się Pixel. (z kropką na końcu) - i tylko tyle wiemy na dzień dzisiejszy. Jeśli jednak polubiliście styl i sznyt reaktywowanego Secret Service, to nowy twór z pewnością również przypadnie Wam do gustu.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospiotrecki80   @   21:41, 10.12.2014
Była szansa że z logo Secret Service to sie uda.
Bez tej marki znikną z rynku szybciej niż bezalkoholowe piwo.
Szkoda ...
0 kudosFox46   @   21:43, 10.12.2014
Pierwszy numer był naprawdę bardzo słabo/średni.
0 kudosDante41k   @   05:45, 11.12.2014
Niezły przekręt? Przynajmniej tak to jest podsumowane przez sporą ilość osób w internecie. Kasy nazbierali na "polak potrafi" czy innej stronie kickstarteropodobnej a teraz cała ta kasa pójdzie w jakiś tam Pixel który jakościowo też zapewne nie będzie za dobry.
0 kudosKrru   @   07:38, 11.12.2014
Twórcy nie wiedzieli, że za niedługo nie będą mieli praw do marki? Ciekawe, po jakim czasie PIXEL. będzie miał problemy.
0 kudosdenilson   @   07:55, 11.12.2014
Niefajna sytuacja się urodziła. Kasy od ludzi sporo uzbierali, a teraz nie wiadomo co dalej. Jeszcze kwestia rozczarowania co do czasu wydawania i bolączek z marką.
0 kudosshuwar   @   08:02, 11.12.2014
Polak Potrafi Uśmiech Uśmiech
Reaktywacja... wersja krajowa Uśmiech
Też się dałem naciągnąć...
0 kudosDante41k   @   08:39, 11.12.2014
Już tyle teorii spiskowych przeczytałem na ten temat, że głowa mała. Uśmiech

W każdym razie, uzbierali kupę kasy grając na sentymentach. Gdzieś tam znalazłem, że domena obecnego pixela została zarejestrowana już dość dawno temu. Ten cały Pegaz czy jak mu tam pisał coś, że odchodzi i nigdy tak naprawdę nie był częścią składu redakcji. Z resztą, kto w dzisiejszych czasach porywałby się na wydawanie w sumie nowego pisma branżowego? Skoro rynek jest całkowicie zdominowany a nawet te gazety które są teraz wydawane chyba nie przynoszą aż takich zysków.
0 kudosUxon   @   09:10, 11.12.2014
Przypuszczam, że wydadzą teraz numer lub dwa po czym ogłoszą, że nie mają szans przebić się przez monopolistów branżowych i projekt niestety musi upaść lub znajdą inną wymówkę (w sumie w ich sytuacji to nie problem). Zwiną walutę i tyle ich widzieli. Kickstarteropodobne twory to super sprawa, ale każdy kij ma dwa końce jak widać.
0 kudospetrucci109   @   11:59, 11.12.2014
Od początku było wiadomo, że ten pomysł jest skazany na porażkę. Kiedyś jak byłem dzieciakiem kupowałem SS i bardzo lubiłem to czasopismo ale to było 20 lat temu ?!?! Czasy się zmieniły. wtedy nie było internetu, gdzie wszystko można przeczytać i sprawdzić w ułamku sekundy. Projektu SS nie wspierałem, ani nie kupiłem nowych numerów czasopisma, bo nie chciałem sobie psuć wrażenia. To tak jak filmami lub grami z dzieciństwa, które oglądało się/grało się z wypiekami na twarzy, a po obejrzeniu/odpaleniu ich dzisiaj czar pryska. Pewne rzeczy lepiej zachować jako wspomnienia, są wtedy bardziej magiczne. Poza tym po co komu Secret Service skoro jest Miasto Gier Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   12:01, 11.12.2014
Ich teksty są po prostu słabe !! czytaliście pierwszy numer ?? tam naprawdę było kiepsko. Albo to byli jakieś świerzaki zatrudnienie przez weteranów. Albo sami weterani po długiej przerwie zabrali się za pisanie, co im niestety nie wyszło, bo po tak długiej przerwie nie miało prawa wyjść.

Co innego gdyby pozatrudniali ludzi którzy mieli małe odstępy czasowe w pisaniu, oni powinni zwerbować ludzi z dawnego CLICKa, według mnie to było najlepsze pisemko komputerowe/konsolowe XX wieku i początku XXI wieku. Świetnie się go czytało (o wiele lepiej niż CD-Action) no i sama zawartość jakie potem dawali na CD/DVD wszystko działało cacy. A cena nie przekraczała potem 10 złotych.

Niestety CLICKa przestałem kupować w momencie gdy nabyłem internet, sens kupna papierowej prasy miał się nijak do tego co mamy w internecie z pierwszej ręki. Kupując taką gazetę jesteś daleko w tyle, gdyż informacje w niej zawarte są po prostu..... stare. A teraz każdy kupuję takie CDA tylko i wyłącznie dla gier (o ile wcześniej płyty będą działały), tylko dlatego CDA się jeszcze trzyma na rynku.
Bo nie wierze że ktoś kto interesuje się grami, nie wchodzi na portale z nimi związane. A tam jak każdy wie informacji jest cała masą takich których nie da się przeoczyć i ktoś kto ci napisze/powie "Kupuję dla newsów,recenzji, ciekawostek gazetę" to można się wtedy zaśmiać.

Cytat: shuwar
Też się dałem naciągnąć...

Ja też, bo Secret Service był gazetą z dawnych lat długo przed CLICKiem, a razem z Gamblerem,Resetem, TOP SECRET
0 kudosjuve   @   12:57, 11.12.2014
Jestem przerażony - aż komentarz napiszę. Secret Service to jedna wielka...bańka mydlana. Marka kompletnie nie znana w dzisiejszych czasach przez dzisiejszych graczy. Znana przez wszystkich tych, którzy dzisiaj graczami raczej nie są. Marka która dziś już znaczy tylko tyle, ile się o niej pisze i pamięta. Marka, i nic więcej.

Ale widać że ludzie to ''kupili''. Szkoda, bo na rynku mają przecież odpowiednio prowadzone i świetne magazyny o grach wideo. Tak CDA, jak również PSX to świetne periodyki, które sam kupuję miesiąc w miesiąc. Gazeta to jednak gazeta, ale czy teraz potrzebujemy kolejnej? Wątpię, a z pewnością nie takiej samej jak dwie wcześniej wymienione. Bo czym ona ma się niby wyróżniać? CDA jest dla pecetowców, PSX dla konsolowców. Tak w skrócie. Dla kogo będzie Pixel?
0 kudosdaemonis   @   20:11, 10.01.2015
Sam kupiłem pierwszy numer po reaktywacji. Niestety kompletnie nie spełnił moich oczekiwań. pomysł na formę był całkiem niezły, jednak w dzisiejszych czasach oczekuję czegoś lepszego. Może nawet nie świeższego, ale lepszego.

W zasadzie dopiero dzisiaj dowiedziałem się o całej akcji z Pixlem.
Jak dla mnie to po prostu żenada.

Jest taka złota zasada. Jak chcesz coś zrobić rób to porządnie, albo wcale. Mogli sobie darować całą reaktywację, pomijając całą akcję na Polak Potrafi. Szkoda, bo mogło być całkiem nieźle a wyszło jak zwykle.

Aha i jeszcze coś ode mnie dla redakcji Nowego SS ChWD.
Dodaj Odpowiedź