Peter Molyneux uważa, że Kickstarter może wpłynąć negatywnie na jakość gier

Kickstarter to świetna platforma do finansowania projektów niezależnych. Niestety nie zawsze działa ona tak, jak powinna.

@ 03.12.2014, 15:56
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Peter Molyneux uważa, że Kickstarter może wpłynąć negatywnie na jakość gier

Kickstarter to świetna platforma do finansowania projektów niezależnych. Niestety nie zawsze działa ona tak, jak powinna. Twórcy zapowiadają bardzo wczesne wersje swoich produktów, co sprawia, że edycja końcowa często różni się od pierwotnej. O problemie tym opowiada Peter Molyneux.

Molyneux to znany i poważany deweloper, człowiek odpowiedzialny za niezwykle popularną serię Fable. Od jakiegoś czasu Molyneux pracuje na swoje konto, jako niezależny deweloper. Korzystał on też z Kickstareta. Ale obecnie nie jest szczególnie optymistycznie nastawiono do tejże platformy. Uważa nawet, że potrafi ona zaszkodzić, wpływając negatywnie na finalny kształt finansowanych w jej ramach, produkcji. Głównie ze względu na oczekiwania graczy, które są inne od tego, co dostają w swe ręce, co rodzi niestety kontrowersje.

"Nauczyłem się, że organizowanie Kicktartera oraz Steam Early Access, nim masz coś, co już określa grywalność oraz mechanikę rozgrywki jest bardzo ryzykownym przedsięwzięciem; może wpłynąć destrukcyjnie na finalną jakość gry", powiedział Molyneux w rozmowie z ekipą TechRadar.

Peter Molyneux uważa, że Kickstarter może wpłynąć negatywnie na jakość gier
Jako przykład deweloper podaje tutaj własną grę, zatytułowaną Godus. Jeśli miałby ją tworzyć ponownie, nie zdecydowałby się na tak wczesne wkroczenie na łamy Kickstartera. Poczekałby jakiś czas do momentu, kiedy wszelkie pomysły na grę byłyby sfinalizowane.

"Z Godus było tak, że ludzie mieli wizję gry ze względu na to, co im opowiadałem, a to spojrzenie często różni się od tego, co otrzymujemy w finalnej wersji gry".

Przypomnę, że Godus jest ciągle w fazie wczesnego dostępu. Nadal nie wiemy kiedy produkcja trafi do normalnej sprzedaży. Ciekawe czy wątpliwości Molyneux będą miały wpływ na opóźnienie tego dnia.

Sprawdź także:
Fable: Zapomniane Opowieści

Fable: Zapomniane Opowieści

Premiera: 20 września 2005
XBOX, PC

Fable to cRPG stworzone przez studio Lionhead, kierowane przez legendarnego twórcę takich produkcji, jak Black & White i Dungeon Keeper - samego sir Petera Molyneuxa. W g...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   18:24, 03.12.2014
Póki co to lepsze gry z Kickstartera wychodzą niż te gówna od wielkich developerów. Wystarczy spojrzeć na AC Unity, Thiefa, WD.

Boją się o posady i gadają bzdury siejąc zamęt.
0 kudosFox46   @   00:12, 04.12.2014
Cytat: luki505
Póki co to lepsze gry z Kickstartera wychodzą niż te gówna od wielkich developerów. Wystarczy spojrzeć na AC Unity, Thiefa, WD.


Jak na razie z tych większych to Kingdom Come i Project Cars, a wiele akcji na Kikstarterze jest na zasadzie wyłudzenia kasy.
A Piter uwielbia dużo obiecywać, choć tutaj bardziej jest analiza w jego wykonaniu to nie zawsze to się sprawdza. Aczkolwiek trochę racji ma, podobnie jest z STEAM Early Acces też ma zły wpływ na rozgrywkę bo wielu ludzi skosi kasę i nie dokańcza swoich produkcji.
0 kudosdenilson   @   11:00, 04.12.2014
Musiałoby być jakieś zabezpieczenie. Dobry byłby kiedy ludzie dają pieniądze na tworzenie, ale Valve utrzymuje pełną kontrolę i pieniądze idą do Valve, a dopiero potem do twórców. Jeśli jakiś twórca nie dopełni obietnicy to oddaje pieniądze w całości albo w części. Uchroniłoby to przed wyłudzaniem pieniędzy i tworzeniem w ogólnej opinii publicznej złego wizerunku crownfundingu.
0 kudosFox46   @   12:04, 04.12.2014
Poz\wolę sobie przypomnieć iż wielu developerów za czasów X360 i PS3 twierdziło że rynek konsolowy upadnie, potem twierdzono że rynek konsolowy zmieni się i nie będzie tym czym był od zawsze. Jakby nie było druga teza się sprawdziła bo konsole przestają być konsolami a maszynkami multiplatforomowymi, nie zachęcające do kupna bo są jakieś super gry tylko zachęcające do kupna by zaoszczędzić kupna drogiego PC (odbija się to kosztem słabych portów, na chama naciąganych wymagań by karty się sprzedawały i nie tylko) tym teraz na dzień dzisiejszy są Konsole.