Włamanie do PSN, Windows Live oraz kilku innych serwisów?

W sieci pojawiły się informacje - na chwilę obecną niepotwierdzone - że grupa hakerów włamała się do kilku elektronicznych usług i wykradła z nich sporo danych osobowych.

@ 21.11.2014, 16:01
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, psv, ps4, xbox one

Włamanie do PSN, Windows Live oraz kilku innych serwisów?

W sieci pojawiły się informacje - na chwilę obecną niepotwierdzone - że grupa hakerów włamała się do kilku elektronicznych usług i wykradła z nich sporo danych osobowych. Mowa m.in. o PlayStation Network, Windows Live, jak i o kontach należących do 2K Game Studio.

Grupa hakerów włamała się podobno do kilku niezwykle popularnych usług sieciowych i wykradła znajdujące się w nich dane osobowe. Redakcja portalu CNET donosi, że w sieci znaleźć można niewielką "próbkę" tego, co zostało wykradzione, zawierającą 2131 kont PSN, 1473 konta Windows Live oraz 2000 kont z 2K Game Studio. Nie jest to jednak pełen obraz ataku hakerów, albowiem twierdzą oni, że dysponują znacznie większą liczbą danych. Słali oni podobno informacje o słabych zabezpieczeniach sieciowych do każdego z właścicieli wspomnianych serwisów, ale żaden nie zareagował. Dlatego zdecydowali się na działanie.

"Posiadamy 800 tysięcy kont z 2K, 500000 danych dotyczących informacji o kartach kredytowych. Łącznie z naszych ataków zgromadziliśmy około 7 milionów loginów oraz haseł. Mamy około 2 miliony kont Comcast, 620000 kont Twittera, 1.2 miliona danych z domeny CIA, 200000 kont z Windows Live, 3 miliony kont z Facebooka oraz 1.7 miliona kont EA Origin".

Całość wygląda dość poważnie, ale jak na razie żadna z firm nie ustosunkowała się do informacji od hakerów. Pozostaje czekać i na wszelki wypadek zmienić hasła do wspomnianych powyżej usług. Jak tylko dowiemy się czegoś więcej, nie omieszkamy Was o tym poinformować.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   16:48, 21.11.2014
Nie wiem jak w innych usługach, ale Sony ewidentnie lekceważy wszystkie doniesienia o lukach w swoich zabezpieczeniach. Dostają wiadomości od ludzi którzy znaleźli luki w zabezpieczeniach i przedstawili na to dowody. Lekceważy skargi graczy, którzy informują ich, że na ich kontach ktoś zrobił sobie zakupy i jednocześnie oskarża tych ludzi o próbę wyłudzenia pieniędzy od Sony. Powiem tak... musi im ktoś walnąć po kieszeni, żeby w końcu ruszyli dupska i coś zrobili, bo jak widać nie wyciągają wniosków z przeszłości. Ja wytrzymam spokojnie miesiąc czy dwa bez PSNu w słusznej sprawie. Ci hakerzy nie robią tego złośliwie.

EDIT:
Mnie na tej liście nie ma.
0 kudosJ3DAJ   @   17:08, 21.11.2014
Naskakujecie na Sony jakby nikt z was nie zwrócił w ogóle uwagi, że to również Windows Live i wielu innych serwisów dotyczy...

W internecie nic nie jest bezpieczne i udowodniono to już wiele razy. Jak ktoś z was zna idealne sposoby zabezpieczeń poufnych danych w internecie, to śmiało piszcie do nich, zgarniecie na tym kupę kasy mądrale. Szczęśliwy

A Sony i ich tempo zabierania się za "naprawianie" to już taki standard że nie powinno nikogo nawet dziwić, naprawdę...
0 kudosmareczek_89   @   17:14, 21.11.2014
Zgadzam się z przedmówcą, ostatnimi czasy strasznie jeździcie po Sony a nie komentujecie i nie widzicie tego że inne serwisy i producenci konsol również mają problemy z zabezpieczeniami i stabilnością nowych gier. Nawet spadki 2-3 fpsów trzeba zaznaczyć . . .
0 kudosMicMus123456789   @   17:16, 21.11.2014
Mnie Sony osobiście leży, bo kotna tam nie mam Dumny Ale Origin i Facebook już mnie z lekka interesuje. Dlatego użyłem liczby mnogiej Dumny A Live na kompie i tak umarł więc co im po tych danych.
0 kudosremik1976   @   17:17, 21.11.2014
Korzystam tylko z PSNu więc o nim się wypowiadam, bo to mnie bezpośrednio dotyczy. To chyba logiczne.
0 kudosLucas-AT   @   18:02, 21.11.2014
A Microsoft ma ten sam problem. Przez całą generację dochodziło do kradzieży środków z kont graczy. Każde zabezpieczenia da się obejść i ani Sony, ani inna firma, nic na to nie poradzą.
0 kudosremik1976   @   18:19, 21.11.2014
Pełne zabezpieczenie jest niemożliwe do wykonania, ale zawsze można je ulepszyć i utrudnić kolejne włamania. Chodzi o to, żeby je poprawiać. Korporacje tego nie robią, więc zmusza się ich w taki, a nie inny sposób jak nie chcą po dobroci. Jak hakerzy udowodnią, że się włamali to korporacja musi połatać te zabezpieczenia i będzie musiała zapłacić karę za to, że do takiego włamania doszło.
0 kudosFox46   @   18:28, 21.11.2014
Pierwsze co SONY robi cholernie idiotyczny błąd, to to że w każdej sprawie zabiera głos, obiecuję gruszki na wierzbie. Nie raz było "Staramy się jak najszybciej załatać wszelkie możliwe luki w systemie " itp: i wiele innych śmiesznych wypowiedzi. I co im po tym, jak po kilku miesiącach znowu włamanie

Albo nie raz było że PSN bezie bezpieczniejszy w użytkowniku i że systemu danych nic nie ulegnie ponownej kradzieży. A każdy wie jak jest potem.... kolejne włamania kolejne kradzieże danych. SONY samo sobie jest winne, niech siedzi cicho na dupie i niech nie robi się wszech i wobec. Bo robienie z siebie "Dobrej firmy" im tylko szkodzi o czym świadczą kolejne włamania.

Włamać się da wszędzie ale nie ma co ukrywać że najwięcej włamań i na swoim koncie ma SONY. I to nie jest na zasadzie " ooo jedziemy po sony" , po prostu ich głupia polityka olewania klienta teraz przelała szalę goryczy. I zapewne to będzie nie pierwsze i nie ostatnie włamanie.
0 kudosLucas-AT   @   18:56, 21.11.2014
Skąd wiecie, co Sony dokladnie robi/zmienia/ulepsza w systemie? Śledzicie każde modyfikacje w kodzie? ;-) Nie słyszałem by jakiś programista się na ten temat wypowiadał, co jest oczywiste. W tej chwili to wygląda, jak pisanie o rzeczach, o których de facto się nie ma pojecia. ;-) Hakerzy także ulepszają swoje narzędzia. A zmiany na pewno były, robią je zewnętrzne firmy, nie tylko samo Sony.
0 kudosremik1976   @   19:16, 21.11.2014
@Lucas jakiś czas temu jakaś kobieta włamała się do bazy danych Sony. Informowała Sony o lukach w zabezpieczeniach i obszernie opisała w jaki sposób to robiła. Po dwóch tygodniach bez odpowiedzi ze strony Sony opisała to w sieci. I właśnie stąd wiadomo jak Sony na to reaguje. Być może to co się dzieje teraz jest konsekwencją tego braku reakcji Sony.
0 kudosLucas-AT   @   19:27, 21.11.2014
To że Sony nie odpowiedziało, nie znaczy, że tego nie sprawdziło. Sony może takich maili dostawać setki i zapewne dostaje. Nikt z nas nie wie, jak to wygląda wewnątrz, więc wszystko to, to tylko przypuszczenia i w niektórych przypadkach zbyt rozpędzony hejt. :-)
0 kudosremik1976   @   19:35, 21.11.2014
No właśnie nie sprawdzili tego, bo ta kobieta po tych dwóch tygodniach znowu włamała się, żeby sprawdzić czy Sony coś zrobiło w tej sprawie i zrobiła to bez przeszkód. To właśnie było powodem opisania tego zdarzenia w sieci.

EDIT:
To nie miało ujrzeć światła dziennego tylko miało to być załatwione między osobą która znalazła lukę, a Sony. Jedna strona to olała więc druga to opisała.
0 kudosLucas-AT   @   09:16, 22.11.2014
Tu w takim razie masz rację, przynajmniej Ty wiesz o czym piszesz, ale tak czy owak chętnie bym się tej sprawie przyjrzał bliżej. Pytanie się rodzi, gdzie ta wiadomość była wysyłana i czemu nie została odczytana. Nadal jest tu dużo niejasności.

Nie zmienia to jednak faktu, że wszystkie platformy są tak samo zagrożone. Sam Steam miał więcej ataków niż PSN, przynajmniej tych mi znanych. Hakerzy i crackerzy to tak samo doświadczeni programiści, jak ci pracujący w Sony czy MS. Dlatego nigdy nie będzie idealnych zabezpieczeń.
0 kudosFox46   @   11:56, 22.11.2014
Idealnych z pewnością nie , ale mogły by być o wiele lepsze dzięki współpracy z ludźmi, przynajmniej jeśli chodzi o SONY. A że sony robi tak a nie inaczej czyli olewa ludzi sikiem prostym to już inna sprawa, choć według mnie kluczowa.

Cytat: Lucas-AT
Tu w takim razie masz rację, przynajmniej Ty wiesz o czym piszesz, ale tak czy owak chętnie bym się tej sprawie przyjrzał bliżej. Pytanie się rodzi, gdzie ta wiadomość była wysyłana i czemu nie została odczytana. Nadal jest tu dużo niejasności.

Nie po prostu dopóki sam się na swojej skórze nie przekonasz to zawsze będziesz chciał dokładnego wytłumaczenia z każdej sytuacji jaka dotyczy SONY, dopiero jak się szczegółowo wytłumaczy to odpuścisz tak jak to zrobił REMIK. No i Sherlocku na wszystko nie można dostać odpowiedzi Szczęśliwy

Dałbym sobie ręką odciąć ze SONY by reagowało ale w momencie gdyby coś stało się ich konsoli np: hakerzy by ją złamali, wtedy odpowiedź byłą by natychmiastowa zaraz szukanie winowajcy i pozwy do sądu. Dlaczego bo naruszono ich maszynkę do robienia hajsu, i top jest smutne że SONY kiedyś patrzące w stronę graczy, teraz mocno zapatrzyło się w zielone banknoty.
0 kudosJ3DAJ   @   16:39, 22.11.2014
Cytat: Fox46
Nie po prostu dopóki sam się na swojej skórze nie przekonasz to zawsze będziesz chciał dokładnego wytłumaczenia z każdej sytuacji jaka dotyczy SONY, dopiero jak się szczegółowo wytłumaczy to odpuścisz tak jak to zrobił REMIK. No i Sherlocku na wszystko nie można dostać odpowiedzi Szczęśliwy
A ty się na swojej skórze przekonałeś? Ciekawe, a co, włamałeś się do PSN? Rozbawiony Ciekawe czy ktoś tobie szczegółowo kiedyś wytłumaczył żeby nie zawierzać wszystkiemu co widzisz w internecie. A no tak zapomniałem, taka ignorancja u ciebie dotyczy tylko Sony. Szkoda że taki wylewny nie jesteś na temat Windows Live i dokładnie tego samego schematu. Bo co? Przecież Microsoft ma dobre zabezpieczenia lepsze od Sony i zawsze wszędzie słuchają graczy, są tak doskonali że aż niedosłyszeli jak ktoś krzyczał o lukach, podobnie jak cała reszta serwisów. A to ci dopiero przypadek Szczęśliwy

Cytat: Fox46
i top jest smutne że SONY kiedyś patrzące w stronę graczy, teraz mocno zapatrzyło się w zielone banknoty.
Smutne to jest to, że wyrosła im konkurencja która od samego początku nie widziała w tym nic więcej niż zielone banknoty. Przecież te wszystkie niestandardowe droższe i gorsze dyski twarde oraz akcesoria były wyłącznie dla twojego dobra. Uśmiech
Dodaj Odpowiedź