Na łamach PlayStation Network pojawiła się kolejna aktualizacja dla gry DriveClub, tym razem związana z systemem matchmakingu, który od teraz ma działać sprawniej i znacznie szybciej, co pozwoli skuteczniej wyszukiwać chętnych na wspólną zabawę.
bigboy177 @ 29.10.2014, 20:29
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4
Na łamach PlayStation Network pojawiła się kolejna aktualizacja dla gry DriveClub, tym razem związana z systemem matchmakingu, który od teraz ma działać sprawniej i znacznie szybciej, co pozwoli skuteczniej wyszukiwać chętnych na wspólną zabawę.
Najnowszy update DriveClub to nie ostatni, jaki planują deweloperzy. Jak się bowiem dowiedzieliśmy, poprawki w matchmakingu (które są już dostępne), to tylko jeden z kroków do tego, aby doprowadzić DriveClub do perfekcji. Kolejny patch trafi do sieci niedługo, a wraz z nim następne zmiany, poprawki i usprawnienia.
"Wiemy, że przez ostatnie kilka dni byliśmy wyjątkowo cicho, ale postanowiliśmy pisać tylko wtedy, kiedy mamy coś ciekawego do przekazania, coś, co wpływa istotnie na doświadczenia płynące z DriveClub. Informacje, które nam przekazaliście okazały się nieocenione i dzięki temu udało nam się już poprawić większość błędów, a kolejne zmiany są w drodze" - czytamy na łamach Facebooka studia Evolution.
"Poprawki oprogramowania serwerów są kontynuowane, a następna, znacząca aktualizacja zadebiutuje w tym tygodniu. Wpłynie na łączność oraz usprawni ogólne działanie tytułu".
Największym wyzwaniem dla deweloperów były problemy towarzyszące łączeniu się z serwerami. Na szczęście większość chętnych może już spokojnie przystępować do rozgrywki. Niestety wciąż nie wiemy kiedy zadebiutuje DriveClub w wersji PlayStation Plus.
DriveClub to produkcja twórców z Evolution Studios, którzy na swoim koncie mają chociażby gry z serii Motorstorm. Jest to ich pierwszy tytuł na konsolę PlayStation 4.
...
Serwery działają bo dziś sprawdzałem ale nie tak jak powinny dalej cię wywala itp:. Aczkolwiek nie wywala tak często jak wcześniej. Nie mniej jednak ile to już od premiery ?? trzy tygodnie a tymczasem dalej gra online nie jest 100% grywalna tak jak powinna być. Będzie tak że miesiąc po premierze(albo i dłużej) będzie stabilna w 100%, jak dla mnie to SONY na chama chciało wypuścić grę w październiku nie zważając na wszystko a nie mogli jej przełożyć na np: połowy Listopada, nic by się nie stało a SONY pominąłby takiej wtopy, zamiast tego tylko się ośmieszyli. Przecież każdy wie że DriveClub na PS+ prawdo podobnie nie dostaniemy w tym roku, no chyba że w najlepszym przypadku na mikołaja czyli w grudniu.
Ale skoro teraz serwery chodzą w kratkę to dosranie ich PS plusowiczami zabiło by je w 100%. Więc wątpię czy szybko pojawi się edycja PS+.
Cytat: denilson Tą grę chyba będą ciągle łatać. Takie uroki gier mocno powiązanych z Internetem.
Wątpię zobacz jak Battlefield 3 chodził całkiem spoko (oprócz premiery gdzie serwery miały problem) aa jak chodził Battlefield 4 gdzie wszystko było do dupy. Z DriveClubem jest jak z Battlefieldem 4 to po prostu wina tylko i wyłacznie niedbalstwa developera.
Evolutiom Studios to bardzo porządny deweloper, więc naprawdę nie wiem, co im się stało. Mając dodatkowy rok do pracy, nawet ze zmienną pogodą się nie wyrobili i ta będzie dodana na drodze aktualizacji. Forze Horizon 2 robili tylko 2 lata, a ma więcej zawartości i żadnych problemów z online na starcie.
@Lucas do Forzy nie ma co tego porównywać dlatego, że ona jest robiona od lat i każda kolejna część nie wnosi jakiś dużych rewelacji w stosunku do swojego poprzednika. Serię Forza można uznać jako jeden ogromny projekt, który ciągle jest udoskonalany. DriveClub jest jakby nie było ogromnym krokiem w przód dla Evolutiom Studios i moim zdaniem sobie z tym poradzili. Oni nie robili takich gier, bo przecież Motorstormy to zupełnie inna bajka. Nie sądzę też, żeby kłopoty z multi były jakąś przeszkodą dla nich, bo na tym akurat się znają. Jak dla mnie to nie ma żadnych problemów sieciowych, tylko Sony prowadzi jakąś taktyczną zagrywkę w stosunku do graczy. Jak zwykle chlapnęli dużo za wcześnie, że gra będzie exem za darmo i teraz im się odmieniło, bo pewnie zobaczyli, że tak naprawdę nie mają na swojej konsoli lepszego exa niż DriveClub. Grają na zwłokę z wypuszczeniem darmowej wersji i jednocześnie szkodzą wersji płatnej, żeby wyjść z twarzą z takiej sytuacji, że nagle zachciało im się zarobić na tej grze. Myślę, że to właśnie tak wygląda.
Coś na pewno w tym jest że zwlekają z PS+, chyba że faktycznie serwery PSN nie są w dobrym stanie co by się kłóciło z innymi grami. Więc zapewne coś w tym jest, chcą zarobić na gierce jak najwięcej a potem dopiero wydać edycje PS+.
Masz rację Remik, że Forza to jeden wielki projekt. Całą infrastrukturę sieciową mieli gotową, samochody zapożyczali z Forzy 5, a fizykę mieli już w Forzie Horizon 1. DriveClub było budowane kompletnie od podstaw. Problem z serwerami nie jest niczym przyjemnym, ale ja jestem raczej wyrozumiały i dla mnie to pierdoła. Nie hejtuję z byle powodu. Wybaczam jak gra jest dobra. Po miesiącu będzie wszystko ok.
Co do teorii z wersją PS Plus, to wątpię by była prawdziwa. Ta wersja to w gruncie rzeczy demo gry i ono by właśnie zachęciło do kupna pełnej wersji.
Cytat: Lucas-AT demo gry i ono by właśnie zachęciło do kupna pełnej wersji.
"NIBY" tak ale twórcy sami się przechwalali że tryb kariery czyli singleplayer można przejść w 100%. Więc coś jest na rzeczy, skoro Multi nie działa to co stało by na przeszkodzie przejść Singla wywalić grę i zapomnieć... właśnie.
Tak przecież postępują gracze Singlowi(potem grę pudełkową odsprzedają na allegro o 20-30zł taniej a 70-80% sumy się zwraca), to właśnie oni by zaniżyli sprzedaż DriveCluba gdyby ten był na PS+. A SONY wymyśliło sposób by temu zapobiec by nawet oni zakupili grę.
A wydanie edycji PS+ kilka miesięcy po premierze pudełkowej nie zagrozi już grze której sprzedaż już zwolniła.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler