Twórcy Bloodborne celują w 30 FPS - ''to najlepsze dla gier akcji''
Ubisoft niedawno rozpętało niemałą wojnę na komentarze w internecie, ogłaszając, że stałe 30 klatek na sekundę to najlepsze rozwiązanie dla gier akcji, nadające im "filmowych wrażeń".
Dirian @ 28.10.2014, 22:32
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
ps4
Ubisoft niedawno rozpętało niemałą wojnę na komentarze w internecie, ogłaszając, że stałe 30 klatek na sekundę to najlepsze rozwiązanie dla gier akcji, nadające im "filmowych wrażeń". Okazuje się, że podobne zdanie mają twórcy Bloodborne - japońskie From Software.
"Jeszcze nie poczyniliśmy żadnych oficjalnych ogłoszeń [w kwestii ilości klatek, w jakich będzie śmigać gra - dop. red.], ale prawdopodobnie będziemy celować w 30 FPS, ponieważ odkryliśmy, że to najlepsze rozwiązanie dla gier akcji. Studio nie celowało nigdy w 60 FPS, bo to nie strzelanka, lecz gra akcji." - mówi producent gry, Masaaki Yamagiwa, w wywiadzie dla PlayStation Life.
Zdania wśród graczy na ten temat są podzielone, choć bez wątpienia większość wolałaby jednak większą ilość klatek. Stałe 30 FPS w cRPG-ach i niezbyt dynamicznych grach akcji nie jest złe, ale z doświadczenia wiemy, że ta stabilność niekiedy pozostawia sporo do życzenia. A gdy zleci nam kilka klatek poniżej trzydziestki, to już można zauważyć pewne problemy z płynnością obrazu. Pamiętajmy jednak, że Bloodborne powstaje tylko na jedną platformę, więc From Software ma ułatwione zadanie, a to z kolei oznacza, że odpowiednie zoptymalizowanie gry do utrzymania stabilnego obrazu nie powinno być dla twórców większym problemem.
Premiera Bloodborne zaplanowana została na 6 lutego 2015.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler