Twórcy Bloodborne celują w 30 FPS - ''to najlepsze dla gier akcji''

Ubisoft niedawno rozpętało niemałą wojnę na komentarze w internecie, ogłaszając, że stałe 30 klatek na sekundę to najlepsze rozwiązanie dla gier akcji, nadające im "filmowych wrażeń".

@ 28.10.2014, 22:32
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps4

Twórcy Bloodborne celują w 30 FPS - ''to najlepsze dla gier akcji''

Ubisoft niedawno rozpętało niemałą wojnę na komentarze w internecie, ogłaszając, że stałe 30 klatek na sekundę to najlepsze rozwiązanie dla gier akcji, nadające im "filmowych wrażeń". Okazuje się, że podobne zdanie mają twórcy Bloodborne - japońskie From Software.

"Jeszcze nie poczyniliśmy żadnych oficjalnych ogłoszeń [w kwestii ilości klatek, w jakich będzie śmigać gra - dop. red.], ale prawdopodobnie będziemy celować w 30 FPS, ponieważ odkryliśmy, że to najlepsze rozwiązanie dla gier akcji. Studio nie celowało nigdy w 60 FPS, bo to nie strzelanka, lecz gra akcji." - mówi producent gry, Masaaki Yamagiwa, w wywiadzie dla PlayStation Life.

Zdania wśród graczy na ten temat są podzielone, choć bez wątpienia większość wolałaby jednak większą ilość klatek. Stałe 30 FPS w cRPG-ach i niezbyt dynamicznych grach akcji nie jest złe, ale z doświadczenia wiemy, że ta stabilność niekiedy pozostawia sporo do życzenia. A gdy zleci nam kilka klatek poniżej trzydziestki, to już można zauważyć pewne problemy z płynnością obrazu. Pamiętajmy jednak, że Bloodborne powstaje tylko na jedną platformę, więc From Software ma ułatwione zadanie, a to z kolei oznacza, że odpowiednie zoptymalizowanie gry do utrzymania stabilnego obrazu nie powinno być dla twórców większym problemem.

Premiera Bloodborne zaplanowana została na 6 lutego 2015.


Sprawdź także:
Bloodborne

Bloodborne

Premiera: 24 marca 2015
PS4

Bloodborne to kolejna produkcja stworzona przez zespół From Software, znany m.in. z serii wymagających gier RPG akcji - Souls. W pracach nad tytułem uczestniczył Hidetaka...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   00:13, 29.10.2014
Oby tylko te 30 klatek było stałe bez spadków to będzie dobrze.
0 kudosluki505   @   12:39, 29.10.2014
''to najlepsze dla gier akcji'' hahahahahaha dobry żart milordzie, gry akcji to tylko i wyłącznie 60 fpsów szczególnie jak gra ma multi -.-.
0 kudosKreTsky   @   12:44, 29.10.2014
Trzydzieści klatek, to nie problem. Stałe 30 w zupełności wystarczy w takiej grze.
0 kudosFox46   @   13:21, 29.10.2014
Cytat: KreTsky
Trzydzieści klatek, to nie problem. Stałe 30 w zupełności wystarczy w takiej grze.


No właśnie stałe.... o ile będą te stałe klatki, bez spadków.
0 kudoszbychu5511   @   17:59, 29.10.2014
Bez problemowo wyciągnęliby te 60 klatek, jeżeli 30 ma być stałe to i ja będę zadowolony.
0 kudosCortigo   @   18:05, 29.10.2014
A widział ktoś, coś, kiedyś takiego jak stałe 30 klatek? Też będę zadowolony jak będzie stałe 30.
0 kudosFox46   @   19:59, 29.10.2014
Cytat: Cortigo
kiedyś takiego jak stałe 30 klatek?

Tak stałe czyli nie będzie spadków poniżej normy czyli z 30 na 25 Poirytowany i niżej taki przykład z konsoli Dark Souls . Aktualnie gry na konsoli utrzymują ten standard które są najlepiej zoptymalizowane. Np: Borderlands 1 i 2. Czasem występują anomalia pokroju chwilowego wzrostu klatek mniej lub bardziej.

Oczywiście spadki jest o wiele łatwiej odczuć niż ich wzrost.
0 kudosdenilson   @   12:15, 30.10.2014
Mam obawy że jednak nie będzie to bardzo stabilne. Pewnie będą się zdarzać chrupnięcia i przycięcia.
Dodaj Odpowiedź