Detale na temat dwóch anulowanych gier z uniwersum Gwiezdnych Wojen

Czytając przeróżne wypowiedzi, dotyczące anulowanych gier, dochodzę do wniosku, że w ciągu ostatnich lat, więcej projektów anulowano, aniżeli faktycznie publikowano.

@ 13.10.2014, 14:41
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3, xbox 360, wii

Detale na temat dwóch anulowanych gier z uniwersum Gwiezdnych Wojen

Czytając przeróżne wypowiedzi, dotyczące anulowanych gier, dochodzę do wniosku, że w ciągu ostatnich lat, więcej projektów anulowano, aniżeli faktycznie publikowano. Wystarczy wspomnieć bowiem, że w ostatnim czasie poznaliśmy garść detali na temat kilku różnych tytułów ze świata Gwiezdnych Wojen, których nigdy nie zobaczymy w sklepach (np. tutaj i tutaj). W tym samym czasie zadebiutowała jedynie garstka projektów.

Nieco szczegółów na temat dwóch anulowanych gier z Jedi oraz Imperium w rolach głównych ujawnił były szef studia Factor 5, niejaki Julian Eggebrecht. Podczas rozmowy z portalem IGN zdradził on, że jego ekipa musiała anulować aż dwie gry nawiązujące do świata stworzonego przez George'a Lucasa. Pierwszą z nich była konwersja trzeciej odsłony serii Rogue Squadron, a drugą sieciowa strzelanka zatytułowana Rogue Squadron: X-Wing vs Tie Fighter.

Pierwszy z wymienionych projektów to remake Rogue Squadron 3: Rebel Strike, które pierwotnie zadebiutowało na Nintendo GameCube. Wcielaliśmy się w nim w jednego z rebeliantów, a następnie, z użyciem miecza świetlnego, ubijaliśmy napotkanych sługusów imperium. Ze względu na to, że tytuł przeznaczony był dla konsoli Wii, twórcy zrobili użytek z kontrolera Wii Motion Plus. Eggebrecht uważa, że tak imponującej gry na tej platformie Nintendo nikt nie widział.

Detale na temat dwóch anulowanych gier z uniwersum Gwiezdnych Wojen
"Uwierzcie mi, jeśli kiedykolwiek byście ją zobaczyli działającą na Wii w 60 klatkach na sekundę to widzieliście - i tutaj nie przesadzam - najbardziej imponującą technicznie produkcję dla Wii".

Niestety nigdy nam tego nie będzie dane ocenić. W dodatku, także drugiej gry studia nie zobaczymy. Mowa tutaj o sieciowej strzelance Rogue Squadron: X-Wing vs Tie Fighter, w której gracze, podzieleni na dwie ekipy, walczyli pomiędzy sobą w przestrzeni kosmicznej. Produkcja przeznaczona była wyłącznie dla konsoli Xbox 360 i miała zadebiutować w momencie premiery platformy.

Studio, nim anulowano grę, miało opracowane mniej więcej 50% tytułu. Wewnętrzne problemy LucasArts przyczyniły się jednak do jego zarzucenia w 2008 roku. Później deweloperzy próbowali "sprzedać" swój pomysł Sony, ale japoński gigant również nie był zainteresowany. Finalnie studio opracowało dla PlayStation 3 grę Lair, a o Gwiezdnych Wojnach zapomniano.

Sprawdź także:
Lair

Lair

Premiera: 30 sierpnia 2007
PS3

Lair to jedna z pierwszych gier akcji, opracowanych wyłącznie dla konsoli PS3, ukazujących możliwości graficzne maszynki. Gra została opracowana w studi Factor 5 i zabier...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?