Mobilny Dungeon Keeper nie może być już promowany jako gra free-to-play

Organizacja dbająca o standardy w świecie reklam, Advertising Standards Authority, postanowiła mocniej zerknąć na grę Dungeon Keeper, wydaną m.

@ 03.07.2014, 14:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
mob, inne, free 2 play

Mobilny Dungeon Keeper nie może być już promowany jako gra free-to-play

Organizacja dbająca o standardy w świecie reklam, Advertising Standards Authority, postanowiła mocniej zerknąć na grę Dungeon Keeper, wydaną m.in. na urządzeniach kontrolowanych przez system iOS. W wyniku dochodzenia uznano, że tytuł nie może być promowany jako free-to-play.

Advertising Standards Authority ogłosiło, że Electronic Arts nie ma prawa do tego, aby w reklamach mobilnej wersji Dungeon Keeper umieszczać informację, iż tytuł reprezentuje gatunek free-to-play. Projekt jest bowiem mocno ograniczony, jeśli gracze nie dokonują zakupów wewnątrz samej aplikacji, a to oznacza, że darmowa rozgrywka jest praktycznie niemożliwa.

"Doszliśmy do wniosku, że jest ogromnie duża szansa na dotarcie do punktu, w którym gracz nie będzie mógł w rozsądny sposób prowadzić rozgrywki, jeśli specjalny licznik nie spadnie do zera, albo nie zostanie on pominięty. Czasy oczekiwania stają się też coraz dłuższe, a koszt ich przeskoczenia coraz wyższy, w miarę progresji grającego".

"Z informacji zamieszczonych na reklamach wynika, że gracz może swobodnie postępować, a wszelka progresja nie będzie niwelowana przez nieoczekiwane i wyjątkowo rażące opóźnienia. Uznaliśmy, że długość oraz częstotliwość odliczania przekracza to, co mogłoby być uznane za rozsądne przez graczy".

"Uznaliśmy, że wielu graczy stwierdzi, iż doświadczenia płynące z rozgrywki zostały specjalnie zmodyfikowane, aby wymusić wydawanie klejnotów, dopiero dzięki nim można uzyskać oczekiwany sposób prowadzenia zabawy".


Mobilny Dungeon Keeper nie może być już promowany jako gra free-to-play
Oczywiście organizacja uważa, że free-to-play to dobre rozwiązanie, ale twórcy muszą się trzymać określonych standardów. Nie mogą wprowadzać graczy w błąd, a następnie wymuszać od nich płatności. Wszelkie opłaty winny być opcjonalne, a rozgrywka w pełni darmowa.

Electronic Arts nie zostawiło powyższego oświadczenia bez echa, a rzecznik korporacji wystosował własne, w którym wyjaśnia, że zabawa bez opłat wcale nie jest ograniczona. Wszelkie wydatki są w pełni opcjonalne i przejrzyście wyjaśnione. Gracze wręcz oczekiwali tego typu rozwiązań i nie byli nimi zaskoczeni.

Końcówka oświadczenia szczególnie interesująca, kiedy bowiem popatrzy się na opinie na temat gry raczej wszyscy są podobnego zdania. Że bez wydawania pieniędzy zabawa jest praktycznie niemożliwa. Graliście? Jak oceniacie mobilnego Dungeon Keepera? Dajcie znać w komentarzach, poniżej.

Sprawdź także:
Dungeon Keeper

Dungeon Keeper

Premiera: 26 czerwca 1997
PC

Dungeon Keeper to innowacyjna gra strategiczna, w której wcielasz się w rolę złego "strażnika lochu". Za zadanie masz rozbudowywać swoje podziemne włości tak, aby przycią...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   01:29, 04.07.2014
To trochę do bani jeżeli jest darmowa ale bez kasy ni rusz to coś tu jest nie tak. Wprowadzanie graczy w błąd to jedno, nazywanie gry F2P to drugie