Aż sześć lat powstawała jedna z największych polskich modyfikacji, na dodatek jest ona przeznaczona dla gry niemal kultowej w naszym kraju.
gaco @ 12.05.2014, 19:20
Marek "gaco" Gacek
pc
Aż sześć lat powstawała jedna z największych polskich modyfikacji, na dodatek jest ona przeznaczona dla gry niemal kultowej w naszym kraju. Mowa tu o Gothicu oraz modzie zwanym Złote Wrota. W przedsięwzięciu wzięło udział 30 osób, a poświęciły one swój prywatny czas na spisanie fabuły, poprawę tekstur i dodanie ogromu nowej zawartości. Tak wiele znaczy pasja.
Modyfikacja przenosi gracza do wydarzeń dziejących się bezpośrednio po zakończeniu trzeciej części sagi. Bezimienny, po powrocie na Khorinis, dowiaduje się o fali zła czyhającej w zapomnianej części wyspy - Jarkendarze. Jak to zwykle bywa, główny bohater postanawia wtrącić swoje trzy grosze i zająć się łobuzami. Nowa kampania to mniej więcej 15 godzin zabawy podzielonej na cztery rozdziały. Co ważne, owe rozdziały to przeszło 100 nowych zadań do wykonania, a zatem na pewno jest co robić.
Na wielkie brawa zasługuje zarówno rozmach, jak i jakość fanowskiego dodatku. Wystarczy tu przywołać kapitalny dubbing, wykonany przez ochotników, których zgłosiło się 70-ciu. Ekipa Złote Wrota Team spisała się znakomicie, a owoce ich pracy możecie pobrać stąd.
Noc Kruka to pierwszy oficjalny dodatek do hitu z 2002 roku - gry Gothic II. Poza typowymi ulepszeniami, które programiści serwują nam w rozszerzeniach, a więc poprawioną...
Proszę! Oto gra, która żyje po 13 latach od premiery. Wszystko dzięki temu, że twórcy udostępnili odpowiednie narzędzia, a wokół samej serii Gothic zgromadziła się duża społeczność fanowska.
Niedawno była premiera "Czasu zapłaty" do "jedynki", teraz czas na "Złote wrota". Oprócz tego został stworzony Gothic Multiplayer oraz dziesiątki rozbudowanych modyfikacji. Mało która gra może się tym pochwalić. To pokazuje, że nie bez przyczyny Gothiki otoczone są u nas kultem.
W moda z chęcią zagram, gdyż prezentuje się smakowicie. Domyślam się, że "Złote wrota" będą lepszym powrotem w klimaty Sagi Gothic, niż Risen 3: Władcy Tytanów, niestety.
Kurde, nigdy nie słyszałem o tym modzie. Fajnie że na MG pojawiło się o nim info, niestety na razie Gothików nie posiadam i za bardzo nie mam jak zainstalować. Ale prędzej czy później i Złote Wrota i Czas Zapłaty trzeba poznać. Oby to nie były ostatnie 2 duże projekty, niech nam Gothic żyje 100 lat!
Ciekawe jak dubbing wyszedł, bo jak na razie nie znam moda do Gothika w którym byłby on chociażby znośny. Na trailerze brzmi średnio.
Cieszy mnie fakt, że wokół mojego ulubionego tytułu, dzięki modyfikacjom i machinimie, ciągle coś się dzieje. Przy okazji warto wspomnieć o imponującym Gothic II - L'HIVER Edition, do którego niedawno stworzono spolszczenie. Mod zachęcił mnie do ponownego zagrania w G2 wcześniej niż to planowałem. Będzie to jednocześnie idealna okazja do odświeżenia sobie wszystkiego przed zagraniem w Złote Wrota.
Nie wiem co ci się w tym trailerze nie podoba. Jak dla mnie jest w porządku zarówno montaż, muzyka jak i amatorski dubbing. Widywałem już gorsze zwiastuny do normalnie wydawanych gier, a to jest tylko modyfikacja stworzona przez graczy.
Cytat: sebogothic A co? Widziałeś gdzieś kobietę z brodą?
Przedwczoraj w TV była{był} i jeszcze Kiełbasa się nazywała{nazywał}
A tak powazniej to ze wstydem się przyznam że już ponad rok się przymierzam do "Mrocznych Tajemnic" a tu z przerażeniem czytam że są następne dwa mody do Gothika.Rozumiem że te mody rozszerzają świat gry funkcjonując obok orginalnej fabuły?
Cytat: JackieR3 Przedwczoraj w TV była{był} i jeszcze Kiełbasa się nazywała{nazywał}
Bardziej na miejscu byłoby określenie "facet w sukience" niż "kobieta z brodą" tak bardzo popularne w mediach
Cytat: JackieR3 Rozumiem że te mody rozszerzają świat gry funkcjonując obok orginalnej fabuły?
"Czas Zapłaty" i "Złote Wrota" to całkowicie nowe historie, które nie są wplecione w oryginalną fabułę. "Mroczne Tajemnice" to już taki dodatek w stylu "Nocy Kruka", który obok pierwotnej fabuły wplata taki wątek poboczny. Przyznam się, że zarówno MT jak i CZ nie ukończyłem. W "Mroczne Tajemnice" zaczynałem grać 3 razy, ale zawsze trafiałem na jakieś błędy. Może aktualna wersja (zawsze grałem w tą, która była w na płycie CDA z oznaczeniem 1.3 bodajże) jest możliwa do ukończenia, więc pewnie kiedyś spróbuję ponownie.
Z "Czasem Zapłaty" jest inna sprawa, gdyż tak naprawdę ten mod nie został do końca ukończony. Ja chyba doszedłem do 3 rozdziału a później nie mogłem wykonać jakiegoś zadania, bo coś zrobiłem nie tak. W CZ sporo zadań było niejasnych, a niektórzy zleceniodawcy nie do końca tłumaczyli nam gdzie się udać.
Teraz spróbuję zagrać "Złote Wrota" mając nadzieję, że obędzie się bez większych problemów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler