Twórcy Dragon Age: Inkwizycja opowiadają o m.in. postaciach oraz zakończeniu serii

Można by pomyśleć, że skoro Dragon Age: Inkwizycja jest trzecią częścią serii, to zamknie ono w jakiś sposób zapoczątkowaną kilka lat temu trylogię.

@ 22.04.2014, 18:54
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Twórcy Dragon Age: Inkwizycja opowiadają o m.in. postaciach oraz zakończeniu serii

Można by pomyśleć, że skoro Dragon Age: Inkwizycja jest trzecią częścią serii, to zamknie ono w jakiś sposób zapoczątkowaną kilka lat temu trylogię. Jak się jednak okazuje, BioWare ma inne plany. Deweloper nie chce aby Inkwizycja była finałem. Seria nadal będzie kontynuowana. Twórcy opowiedzieli też nieco o ogólnych założeniach gry oraz o tym, co to znaczy być przywódcą Inkwizycji.

O planach kanadyjskiego studia postanowił opowiedzieć nieco kreatywny dyrektor gry, Mike Laidlaw, rozmawiając z ekipą portalu Polygon.

"Wśród ludzi krąży ciekawa opinia, że zostałeś wysłany w roli przywódcy przez twórcę wszechświata. Jako gracz możesz jednak sam zdecydować, możesz powiedzieć 'O tak, jestem wybrańcem' albo zacząć się zastanawiać o czym oni gadają. Wszystko zależy od gracza".

"Po wielkiej eksplozji, przywódcy frakcji uczestniczących w wojnie domowej zostają zamordowani, a zatem pustkę po nich wypełnia Inkwizycja. Kiedy wyjdziesz z Otchłani (Fade - dop.red.), pokazujesz, że jesteś przywódcą. Ktoś musi przecież wziąć kontrolę w swoje ręce, a potęga Inkwizycji daje Ci swobodę w podejmowaniu decyzji".

Twórcy Dragon Age: Inkwizycja opowiadają o m.in. postaciach oraz zakończeniu serii
Temat głównego bohatera w grze został także poruszony przez jej dyrektora wykonawczego, Marka Darrah. Odpowiadał on na pytania Gamespotu.

"Ciężar przewodzenia jest jednym z tematów gry. Pierwszy raz wrzucamy Cię w rolę przywódcy. Wcześniej wcielałeś się w role związane z dowództwem, ale nigdy tak naprawdę nie byłeś w stanie kierować całą organizacją, która ma za zadanie wykonanie jakichś celi".

Następnie Darrah opowiedział nieco na temat sposobu, w jaki toczone będą pojedynki w grze. Jak się bowiem okazuje, istotna będzie nie tylko własnoręczna walka, ale także strategiczne decyzje, z wykorzystaniem Inkwizycji.

"Nadal jesteś na linii frontu. Robisz niebezpieczne rzeczy. Ale jednocześnie masz też możliwość korzystania z potęgi Inkwizycji aby robić różne rzeczy; nie jesteś ograniczony możliwościami jednej osoby. Dla przykładu, możesz znaleźć miejsce, w którym zniszczony został most, a ty możesz użyć inkwizycji, aby owy most naprawić. Albo, przytaczając bardziej krytyczny przypadek, spotkasz na swojej drodze Templariuszy. Nie będą chcieli z Tobą rozmawiać, więc będziesz musiał wysłać swoich agentów, aby znaleźli wsparcie wśród lokalnej szlachty, dzięki czemu zwiększysz swoje wpływy w okolicy, nie jesteś przecież sam, masz skrzydłowych".

"Jesteś ty i potężna szlachta. Trudno będzie Cię ignorować. Właśnie do tego możesz wykorzystywać Inkwizycję. Masz większe możliwości. Wciąż uczestniczysz w większości walk. A z Inkwizycji robisz użytek wtedy, kiedy musisz np. utrzymać terytorium, albo je oczyścić, dzięki czemu dostaniesz dodatkowy szacunek, jeśli zachodzi taka potrzeba".

Twórcy Dragon Age: Inkwizycja opowiadają o m.in. postaciach oraz zakończeniu serii
Na koniec Darrah powiedział też Gamespotowi, że Inkwizycja nie jest końcówką serii, a po prostu następną jej częścią.

"Dragon Age nigdy nie miało być trylogią. Zawsze patrzyliśmy na Dragon Age, jako historię świata, a nie historię postaci. To jeden z powodów, dlaczego zmieniamy bohaterów pomiędzy grami. To nie jest coś, co domknie trylogię. Opowieść, którą mamy jest dalekosiężna. Gdzieś brniemy z naszą historią. Ale ta gra nie jest konkluzją".

Czy to dobrze, czy źle przekonamy się najpewniej za jakiś czas. Oby tylko BioWare nie przygotowało nam niekończącego się tasiemca, którego kolejne epizody debiutować będą w rocznych interwałach. Obawiam się, że taka konwencja, w przypadku gry RPG, może się nie sprawdzić.

Póki co jednak, nie biadolimy i czekamy na premierę Dragon Age: Inkwizycja, która, jak pisaliśmy wcześniej, odbędzie się 9 października 2014 roku! Platformy docelowe gry to komputery PC oraz konsole PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. Polska wersja językowa (napisy) dostępna będzie na blaszakach oraz konsolach poprzedniej generacji, czyli Xboksie 360 i PlayStation 3. W przypadku next-genów, zostanie wersja oryginalna, czyli angielska.

Sprawdź także:
Dragon Age: Inkwizycja

Dragon Age: Inkwizycja

Premiera: 18 listopada 2014
PC, PS3, XBOX 360, PS4, XBOX ONE

Dragon Age: Inkwizycja to trzecia odsłona cyklu cRPG od studia BioWare, w której gracz zostaje przeniesiony do mrocznego świata fantasy.Inkwizycja kontynuuje znaną z "jed...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   19:29, 22.04.2014
Dobrze, dobrze... jeśli gra będzie świetna, to co w tym złego jeśli mieliby wydawać co 1,5 roku kolejne serie. Ciekawie zapowiada się też wątek strategiczny, zarządzania jakąś organizacją. Chyba nie będziemy musieli wszystkiego osobiście załatwiać tylko poprzez wspomnianą inkwizycję.
0 kudosFox46   @   20:00, 22.04.2014
Cytat: shuwar
Dobrze, dobrze... jeśli gra będzie świetna, to co w tym złego jeśli mieliby wydawać co 1,5 roku kolejne serie. Ciekawie zapowiada się też wątek strategiczny, zarządzania jakąś organizacją. Chyba nie będziemy musieli wszystkiego osobiście załatwiać tylko poprzez wspomnianą inkwizycję.


W tym złego że co część będziesz dostawał gorszą jakość. Bo inkwizycja może być tyko podstawą fundamentem, a kolejna odsłona może być czymś żerująca na tym fundamencie co w dużej mierze daje poczucie "ale to już było " albo "to wygląda tak samo"

Wolałbym zobaczyć dwie części na 8 lat(generację), niż 4-5 średnich części w przeciągu 8 lat.
0 kudosshuwar   @   21:23, 22.04.2014
Dlaczego, jeśli silnik gry będzie dosyć rozbudowany, z wieloma możliwościami, to można na jej podstawie wyprodukować wiele nowości w krótkim czasie.
0 kudosUxon   @   21:31, 22.04.2014
"wykonanie jakiś celi"
Z całym szacunkiem, poprawcie tego babola, bo aż w oczy kłuje. A, że seria nie zakończy się na tej części to było więcej niż pewne. Ten świat ma zbyt wielki potencjał, by ot tak go ukrócić. I dobrze, niech inwestują w jedną czy dwie marki i ładują w nie pełną parę, niż mieliby się rozmieniać na drobne.
@Fox A nie chciałbyś co półtorej roku gry najwyższej jakości z serii Dragon Age? Bo skąd niby wiesz, że mieliby dać dupy jak mają koncepcję na temat? Uśmiech
0 kudosshuwar   @   07:09, 23.04.2014
Też tak samo myślę, jeśli im kolejne części nie wyjdą, to rynek sam to oceni. Mi się ta koncepcja podoba.
0 kudosFox46   @   11:57, 23.04.2014
Cytat: Uxon

@Fox A nie chciałbyś co półtorej roku gry najwyższej jakości z serii Dragon Age? Bo skąd niby wiesz, że mieliby dać dupy jak mają koncepcję na temat? Uśmiech


Doświadczenie nam pokazało już nie raz że nie da się zrobić gry, w przeciągu 1,5 roku by dawała taki poziom jak gra która była robiona 3 lata.
AC,COD,BF i inne marki doskonale to pokazują. Jak już pisałem wole dostać dwie bardzo dobre części aniżeli 4 średnie. A Silnik jak silnik zapewne potem by kupowali graczy grafiką.......
A co mi po grafice jak zadania będą kiepawe a fabuła nieciekawa. Nie wspominając o lokacjach itp:.... sorry ale coraz więcej graczy patrzy na to by gra coś sobą oferowała DA:inkwizycja właśnie to robi to jest ogromny przeskok między Dwójką a trójką. I to pod każdym względem. I jeżeli zobaczymy kolejne DA za rok max 1,5 roku to chyba nie liczycie że dostaniecie jeszcze lepszą jakość.
Zawłaszcza że DA 2 a DA3 dzielić będzie 3,5 letnia przerwa więc będzie zapewne mocny popyt na gierkę. I widać że po 3,5 lat idzie zrobić coś fajnego i nowego. Ale po 1,5 roku to już nie będzie coś świeżego czy fajnego tylko będzie to odgrzany kotlet. Jak już pisałem DA3 to będą fundamenty które stawiano ciężką mozolną pracą, DA4 byłby już czymś co zostało zrobione dużo wcześniej i żerowało by właśnie na Fundamentach DA3.
0 kudosKreTsky   @   14:09, 23.04.2014
To jest akurat fakt, że w przeciągu półtora roku ciężko zrobić rozbudowana fabularnie grę RPG. Jeżeli mają dawać ładne gry z prostym wątkiem fabularnym i badziewnymi zadaniami pobocznymi, to bym podziękował. Grafika jest mało istotną. Wszystko zależy od contentu, a tak krótki okres nie nastawia optymistycznie.
0 kudosshuwar   @   14:17, 23.04.2014
No nie zgodzę się z Wami. 1,5 to bardzo mało czasu dla 10 osób, ale już masa czasu dla 100 osób.
Druga sprawa, że podczas prac nad DAI mogło zostać porzuconych wiele tematów fabularnych, do których teraz będą mogli wrócić.

Dzisiejsze gry dają ogromne możliwości ich rozbudowy przez samych graczy. Istnieją MODy choćby do Skyrima które zmieniają grę nie do poznania. Jeśli producent założył już wcześniej, że będzie chciał tworzyć kolejne wersje gry w krótkim czasie, to mógł tak stworzyć DAI aby maksymalnie ułatwić sobie to zadanie.
0 kudosUxon   @   14:43, 23.04.2014
Jak najbardziej zgadzam się z shuwarem. Nie ma nic złego w częstym wypuszczaniu gier pod warunkiem, że dają odpowiednią jakość. Jeśli się na taką politykę nie ma pomysłu, to lepiej odczekać i zweryfikować własne możliwości. Proste.
0 kudoslukasrada   @   22:34, 18.05.2014
Fajnie będzie zarządzać swoją własną organizacją. W Assassin's Creed mieliśmy Villę Auditore i assassynów, których mogliśmy wysyłać na misję. Dosyć fajna rzecz, ale w Dragon Age będziemy mieli do dyspozycji świat, w którym Inkwizycja pomoże nam osiągnąć cele. Mam tylko nadzieję, że będziemy mogli używać sił Inkwizycji do zdobywania osad itp. w wolnej grze, a nie tylko w misjach. Tak samo jak Dragon Age ma mieć otwarty świat z bardzo dobrze zapowiadającymi się elementami otoczenia jak i dostępnymi do naszej dyspozycji, różnymi funkcjami, również i Wiedźmin 3 ma mieć takie bajery. Dlatego to są dwie produkcje, na które czekam z niecierpliwością (czekam jeszcze na Twierdze Krzyżowiec II). Muszę przyznać, że od kiedy kupiłem Wiedźmina: Edycje Rozszerzoną i zobaczyłem załączoną do pudełka mapę świata, chciałem móc zwiedzić go bez ograniczeń lub też jakiś inny i teraz będę miał okazję do zwiedzenia świata Wiedźmina jak i Dragon Age, a pomiędzy premierami pobuduję sobie zamki w Twierdzy. Szczęśliwy
Dla mnie nie jest ważne, jak często będą wychodziły nowe części gry dopóki gra będzie miała fajną fabułę i otoczenie.
Dodaj Odpowiedź