Nintendo zrezygnowało ze wspołpracy z Activision przy Skylanders: Spyro’s Adventure
Nintendo odrzuciło ofertę współpracy z Activision przy grze Skylanders: Spyro Adventure, przedstawicielem niezwykle popularnej serii, zbierającym grono fanów głównie za sprawą fizycznych figurek.
gaco @ 17.04.2014, 15:09
Marek "gaco" Gacek
wiiu
Nintendo odrzuciło ofertę współpracy z Activision przy grze Skylanders: Spyro Adventure, przedstawicielem niezwykle popularnej serii, zbierającym grono fanów głównie za sprawą fizycznych figurek. Informacją na ten temat podzielił się deweloper reprezentujący Toys for Bob - Paul Reiche - który spotkał się z przedstawicielami japońskiego koncernu, aby dogadać szczegóły.
Według Reiche Nintendo początkowo było oczarowane nowymi zabawkami, które miały być zaimplementowane w grze. Udało się zawrzeć nawet wstępną umowę, ale plan spalił na panewce. Azjatycka korporacja podjęła jednoznaczną decyzję, wyrażając brak zainteresowania wyłącznością na gry z serii Skylanders, nie zdradzając przy tym co na nią wpłynęło.
"Spędzili mnóstwo czasu, patrząc i patrząc. Powiedzieli wtedy: 'nigdy czegoś takiego nie widzieliśmy', a ja do tej pory zastanawiam się co konkretnie oznaczał ten komentarz [śmiech]. Nie mamy pojęcia dlaczego (odmówili - dop.red.). Jasnym przecież jest, że mają odpowiednią platformę do tego" - powiedział Reiche, odpowiedzialny za rozwój marki, a następnie dodał, że decyzja ta będzie pewnie prześladować Nintendo do końca ich istnienia.
"To, dlaczego nie wyciągnęli do nas dłoni, będzie ich pewnie prześladować do końca ich dni. Nintendo mogłoby skopać tyłek Disneyowi [Infinity]. Jeśli ja bym prowadził Nintendo na pewno bym się zgodził na współpracę".
Jak widać, współtwórca Skylanders wypowiada dość zuchwałe słowa, twierdząc, że brak porozumienia prześladował będzie japońskiego giganta. Mnie osobiście wydaje się, że rozmowy obeszły się bez większego echa, ale Reiche musi jakoś zachwalać swój projekt, prawda? Wszak bez zainteresowania konkurencyjnych platform, seria nie znajdzie odpowiednio dużego grona odbiorców.
Pierwsza gra z serii Skylanders ukazała się w 2011, gromadząc od tego czasu całą rzeszę fanów. Na tle innych tytułów wyróżnia ją bardzo zręczne splecenie świata wirtualnego z rzeczywistym. Bowiem aby odblokować bohatera w grze, trzeba posiadać jego fizyczny odpowiednik, w postaci figurki. Można go zaimplementować do świata gry dzięki specjalnemu urządzeniu, zwanemu Portalem Mocy, a podłączanemu bezpośrednio do konsoli.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler