Opóźnienie premiery Wiedźmina 3, nie wpłynie na deweloping Cyberpunk 2077

Dwa dni temu mieliśmy dla Was "szokującą" wiadomość, w której twórcy Wiedźmina 3 informują o opóźnieniu premiery swego najnowszego dzieła, do lutego 2015 roku.

@ 13.03.2014, 12:01
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Opóźnienie premiery Wiedźmina 3, nie wpłynie na deweloping Cyberpunk 2077

Dwa dni temu mieliśmy dla Was "szokującą" wiadomość, w której twórcy Wiedźmina 3 informują o opóźnieniu premiery swego najnowszego dzieła, do lutego 2015 roku. Dzisiaj starają się oni uspokoić graczy wyczekujących na inny tytuł, Cyberpunk 2077. Według szefa studia CD Projekt RED, przesunięcie debiutu trzeciego Wiedźmina nie wpłynie w żaden sposób na drugi projekt. Wszystko idzie wedle planu - przynajmniej na razie.

Głos w temacie zabrał szef CD Projekt RED, Marcin Iwiński. Rozmawiał on z redakcją portalu Gamespot, a zapytany o to w jaki sposób zmiany w planie wydawniczym wpłyną na inne produkcje, odpowiedział:

"Aby wydać ogromną grę RPG korzystamy z pomocy członków różnych ekip. Właśnie w taki sposób funkcjonuje to w przypadku Cyberpunk 2077 oraz Wiedźmina 3" - powiedział Iwiński.

Czyli ludzie, którzy pracują przy Cyberpunk 2077 zostali najprawdopodobniej oddelegowani do przygód Geralta, dzięki czemu proces twórczy powinien iść znacznie szybciej.

Opóźnienie premiery Wiedźmina 3, nie wpłynie na deweloping Cyberpunk 2077
"Wszystko jest więc w porządku. Pracujemy ciężko aby dostarczyć wspaniałe RPG i bądźcie pewni, że wszystkie nauki z Wiedźmina 3 przynosimy do dewelopingu Cyberpunk 2077".

Co to konkretnie oznacza? Najprawdopodobniej to, że data premiery Cyberpunk 2077, choć do tej pory nieujawniona, powinna nastąpić niedługo (rok/dwa) po premierze ostatniej części trylogii Wiedźmina. Jeśli ponownie nie dojdzie do jakiejś obsuwy.

W ogóle ciekawa sprawa z tym Wiedźminem, bo zastanawiam się czy winne opóźnienia nie są przypadkiem konsole obecnej generacji. Twórcy chyba nie bardzo sobie radzą z optymalizacją, albo osiągają niezadowalające efekty, czyt. Wiedźmin 3 na PS4 albo na Xboksie One (ewentualnie na obu platformach) wygląda znacznie gorzej, niż na PC. Choć tylko głośno myślę, może być coś na rzeczy.

Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   12:24, 13.03.2014
Wątpię czy premiera została przełożona przez problemy z konsolami. Gdyby tak było to przecież mogliby grę wydać najpierw na PC. PS4 oraz XO nie są dostępne od wczoraj a cały czas Redzi twierdzili, że to wspaniałe konsole. Zauważyłem, że teraz cholernie modne stało się zwalanie winy na PS4 i XO. A warto przypomnieć sobie X360 i PS3, które też niedługo po premierze zostały prześcignięte przez pecety pod względem parametrów. Mimo tego naprawdę wiele udało się z nich wycisnąć.
Nie uważajmy też Redów za jakichś bogów, bo gdyby tak na chłodno się zastanowić to po prostu nimi nie są. Tak naprawdę u nas trochę się to wszystko wyolbrzymia. Już Wiedźmin 3 obrósł legendą gry przeogromnej i niesamowicie dopracowanej. Do tej pory Redzi stworzyli dwie gry RPG z dość małymi i linowymi mapkami. Obie nie obeszły się bez obsuw dat premiery, obie w dniu premiery nie były dobrze zoptymalizowane i obie nie obeszły się bez ER, które tak naprawdę są dużymi patchami poprawiającymi kilkadziesiąt, kilkaset pomniejszych błędów i przy okazji dodającymi nową zawartość.
Teraz tworzą grę 35 razy większą od "dwójki" w pełni otwartym świecie i ponownie pewnie nie unikną drobnych wpadek nawet pomimo przesunięcia premiery o 4 miesiące. Na pewno coś tam dopracują, lecz nie ma siły by przy takiej skali wszystkiego nie pominęli jakichś drobnych bugów, skoro nie udało się tego zrobić w o wiele mniejszych dwóch poprzednich częściach.
0 kudosUxon   @   14:07, 13.03.2014
Na pewno w dniu premiery gra nie będzie idealna i zawsze znajdzie się ktoś, kto natknie się na jakiegoś babola. Taka już specyfika tej branży. Jakieś łatki będą niewątpliwie, chodzi jednak o to, by twórcy nie czuli presji czasu i dzięki temu ilość tych baboli doprowadzili do minimum. Gonitwa jeszcze żadnemu producentowi gier nie wyszła na dobre. Myślę, że CD Projekt RED na kredyt zaufania sobie zasłużyli.
0 kudosFox46   @   15:16, 13.03.2014
Cytat: sebogothic
Wątpię czy premiera została przełożona przez problemy z konsolami. Gdyby tak było to przecież mogliby grę wydać najpierw na PC. PS4 oraz XO nie są dostępne od wczoraj a cały czas Redzi twierdzili, że to wspaniałe konsole. Zauważyłem, że teraz cholernie modne stało się zwalanie winy na PS4 i XO. A warto przypomnieć sobie X360 i PS3, które też niedługo po premierze zostały prześcignięte przez pecety pod względem parametrów. Mimo tego naprawdę wiele udało się z nich wycisnąć.


Zacznijmy od tego że Wiedźmin 2 nie mógł wyjść razem z PCtową wersja bowiem wiedźmin 2 na X360 był ich pierwszą gra w ogóle na konsole, więc nie mogli sobie pozwolić na niedbalstwo, czy na skopany port PCtowy. Dwa chcą wydać równocześnie na wszystkie platformy bo to jest oczywiste ze nie chcą być postrzegani na zasadzie "Pierw natrzepiemy na PCcie kasę, a potem na Konsolach" tym bardziej pokazali że tego nie robią, zwłaszcza że na konsoli nie dostaliśmy zwykłej edycji a edycję rozszerzoną.
Oni lubią się wyróżniać, i w przypadku Wiedźmina 2 zarówno na PC jak i na Konsole to udowodnili, tak samo w przypadku Wiedźmina 3 to zrobią. To jeden z niewielu developerów który pokazuje że dla nich liczą się gracze, a nie kasa i masa płatnych DLCków.
A przecież nie będą ci się wypowiadać "PS4 i XO to SHIT nie konsole, to gówno nad gównami" no proszę cie nie oczekuj jakiejś krytyki od jakiegokolwiek developera, który ma zamiar zarabiać na tym sprzęcie Poirytowany . To tak jakbym miał kupić jakiś sprzęt, gigantowi bym się uśmiechali zachwalał jakie to cudowne, a publicznie bym pisał że sprzęt jest niewart kupna, ale i tak będę robił na niego gry.
Zwłaszcza że w 2015 roku będzie już więcej ludzi posiadać PS4/XO, do tego dochodzi jeszcze premiera w reszce krajów Europy XO to już w ogóle. Developerzy będą krytycznie się wypowiadali o ósmej generacji jak podsumują to za kilka lat, tak jak to robił Crytek czy DICE pod koniec siudmej generacji.
A X360 i PS3 nie mieszaj w to bo Siódma generacja to całkiem inna bajka niż Ósma generacja. Siódma generacja nie miała takich problemów jakie ma teraz ósma generacja, więc wiesz, wyciągnie tego co było z przeszłości nie ma tu sensu. Zwłaszcza że X360 i PS3 pozywały nową generację.
0 kudossebogothic   @   15:39, 13.03.2014
Cytat: Uxon
Jakieś łatki będą niewątpliwie, chodzi jednak o to, by twórcy nie czuli presji czasu i dzięki temu ilość tych baboli doprowadzili do minimum. Gonitwa jeszcze żadnemu producentowi gier nie wyszła na dobre. Myślę, że CD Projekt RED na kredyt zaufania sobie zasłużyli.

U mnie mają go w pełni i trzymam za nich kciuki by stworzyli świetną grę. Wiadomo, że w każdej grze zawsze pojawią się jakieś babole. Te cztery miesiące to dość czasu by wyeliminować te największe i najczęściej spotykane.

Cytat: Fox46
Dwa chcą wydać równocześnie na wszystkie platformy bo to jest oczywiste ze nie chcą być postrzegani na zasadzie "Pierw natrzepiemy na PCcie kasę, a potem na Konsolach" tym bardziej pokazali że tego nie robią, zwłaszcza że na konsoli nie dostaliśmy zwykłej edycji a edycję rozszerzoną.

Nie za bardzo rozumiem takiej argumentacji. To chyba naturalne, że na grach się zarabia i nie wiem czy straciliby w oczach graczy gdyby wydali wersje na PC i konsole w kilkumiesięcznych odstępach (jeśli rzeczywiście mieliby problemy z PS4 i XO). Jak wypuszczą wszystkie wersje jednocześnie to nie będą trzepać kasy?

Cytat: Fox46
Siódma generacja nie miała takich problemów jakie ma teraz ósma generacja, więc wiesz, wyciągnie tego co było z przeszłości nie ma tu sensu.

A jakie problemy ma ósma generacja? To, że trwa wojna na fpsy i rozdzielczości? Albo to, że pojawiły się spartaczone gry (Thief)? Wystarczy sobie przypomnieć jak wyglądały startówki na siódmą generację. Twórcy muszą poznać nowe konsole do ostatniej śrubki i nauczyć się wykorzystywać je w pełni. Pewnie swoje silniki też pod tym kątem rozwiną. Teraz mamy okres przejściowy kiedy to większość producentów tworzy gry jeszcze na obie generacje, więc postępu nie widać. Za rok, dwa pewnie już nie będzie takich kontrowersji wokół nowych konsol.
Wystarczy porównać jak wyglądały pierwsze gry na X360 i PS3 a jak wyglądają teraz. Twórcy naprawdę wycisnęli ostatnie soki z siódmej generacji i tak też uczynią z kolejną.
0 kudosLucas-AT   @   15:49, 13.03.2014
Opóźnienia dat premier to naturalne zjawisko w tej branży. GTA V też było opóźnione. Nie doszukiwałbym się nie wiadomo jakich teorii spiskowych.

Cytat: Fox46
Siódma generacja nie miała takich problemów jakie ma teraz ósma generacja,

Poprawka - problemów jakie ma teraz Xbox One. A tak naprawdę, to problemy w 7 generacji były takie same - już w pierwszym roku pojawiło się kilka gier, które nie wyciagały 720p, czyli rozdzielczości standardowej. 60 klatkami na sekundę mogło się pochwalić tylko kilka gier, tak jak teraz.
0 kudosFox46   @   16:04, 13.03.2014
Cytat: sebogothic

Nie za bardzo rozumiem takiej argumentacji. To chyba naturalne, że na grach się zarabia i nie wiem czy straciliby w oczach graczy gdyby wydali wersje na PC i konsole w kilkumiesięcznych odstępach (jeśli rzeczywiście mieliby problemy z PS4 i XO). Jak wypuszczą wszystkie wersje jednocześnie to nie będą trzepać kasy?


No właśnie widać Szczęśliwy, to że wydanie później Wiedźmina 2 na X360 wynagrodzili graczom za cierpliwość. W postaci Edycji Rozszerzonej. Później i PCtowcy dostali 10gb patch (ER). A nie rzucili ochłapów konsolowym graczom na zasadzie czystego portu z PCta macie i grajcie. W pewnym stopniu konsolowi gracze wraz z wydaniem Pctowej wersji mogli się tylko obejść "smakiem"..

To samo tyczy się chociażby zagranicznych developerów którzy wydają pierw na Konsole gry (bo lepiej zarabiają) a dopiero potem na PCta. Tu dzieli się tak jakby na lepszych i gorszych. A CDP nie chce tego robić, i chce wydać równocześnie na PC,XO i PS4.
0 kudosJ3DAJ   @   16:46, 13.03.2014
Cytat: Fox47
Developerzy będą krytycznie się wypowiadali o ósmej generacji jak podsumują to za kilka lat, tak jak to robił Crytek czy DICE pod koniec siudmej generacji.
A X360 i PS3 nie mieszaj w to bo Siódma generacja to całkiem inna bajka niż Ósma generacja. Siódma generacja nie miała takich problemów jakie ma teraz ósma generacja, więc wiesz, wyciągnie tego co było z przeszłości nie ma tu sensu. Zwłaszcza że X360 i PS3 pozywały nową generację.
Specjalista w akcji. Szczęśliwy

Pozwól że ci coś wytłumaczę, największy problem dla developerów jest Xbox One ze swoim DDR3, nie PS4.

W przypadku X360 również zastosowano ram DDR3, dysponujący przepustowością 22,4 GB/s. XO dysponuję 68.3 GB/s, jest to około x3 więcej, całkiem przyzwoity wynik. Problem się pojawia gdy dostawisz do tego PS4 ze swoim GDDR5 o przepustowości 176 GB/s, a jest to około x2,6 więcej od XO, oraz około x8 więcej od X360...

I nie warto się wykręcać że pamięć systemowa w PC to również DDR3, ponieważ dotyczy ona procesora, pamięć graficzna to teraz GDDR5 jako standard. Weźmy na to, dobrą kartę GTX 760 która dysponuje przepustowością pamięci na poziomie 192 GB/s.

w Xboxach mamy jeszcze dodatkową pamięć pomocniczą w X360 nazywa się eDRAM, oraz eSRAM w XO. Jest to pamięć w teorii z bardzo dużym potencjałem, i na teorii się kończy, bo w praktyce nie wygląda to już tak jasno. Pamięć ta jest mocno ograniczona w XO wynosi 32 MB, i producenci muszą się bardzo głowić jak można ją sensownie wykorzystać .

W podsumowaniu:
X360 = 22,4 GB/s DDR3
różnica = 45,9
XO = 68,3 GB/s DDR3
różnica = 107,7
PS4 = 176 GB/s GDDR5
różnica = 16
PC = 192 GB/s (GTX 760) GDDR5

Czemu się tak uczepiłem tej pamięci? Bo jest to najważniejsza różnica. Reszta podzespołów między XO i PS4 nie jest tak ważna jak to jedno. Nie chodzi tu o sama rozdzielczość natywna w grach ale o problem gdy gra powstaje wyłącznie na następną generację (jak właśnie nasz kochany wiedźmin 3). Wtedy się okazuje że gra chodzi tak źle że trzeba przesuwać premierę. A to wszystko przez jedną konsole, Xbox One.

Oczywiście powody przesunięcia wieśka mogą być zupełnie inne(i pewnie są), jednak twoje uczepianie 8 generacji jest nie na miejscu, ponieważ problem stanowi jedna konsola, która niezupełnie zasługuje na miano "8 generacji". Puszcza oko
0 kudosFox46   @   22:33, 13.03.2014
Aleś się uczepił jak jakiś fanboj Szczęśliwy, szkoda twoich wypocin na to.
Tak już było i tak zostanie XO jest bardzo słabą konsolą, a PS4 jest słabą konsolą i tego nie zmienisz czy chcesz czy nie. Jak to napisała Moderacja na MG: co niektórzy dostają ostrego bólu zadka z tego powodu Uśmiech .

A eksperta robisz z siebie, nie ja bo siódma generacja miała z poczatku problemy z 720 ale to było chwilowe. Na PS4 czy Xo na chwile się nie zapowiada niestety Uśmiech .
No chyba że będziemy dostawali średnio graficznie gry względem PC na PS4 i Xo wtedy będzie cały czas 1080p i 900p aa pod koniec generacji 900p(PS4) i 720p(XO). Ale to już będzie typowo dobra mina do złej gry robiona.
Chcesz mieć coś zaje..... jak Wiedźmin 3 licz się z tym że będziesz musiał pożegnać 1080p(bo w tej kwestii nie wiadomo jak będzie z rozdzielczością) takie super wydajne maszynki zafundowało nam tej generacji Microsoft i SONY. Zresztą nawet nie widzieliśmy Wiedźmina 3 na PS4 czy XO, może się okazać że ok będziesz miał te swoje 1080p ale jakość względem PCta będzie widoczna gołym okiem. To ja dziękuje za takie 1080p, już wolałbym mieć te 900p albo nawet 720p na PS4 i mieć podobnie jak na PC. Bo jak gra ma wyglądać średnio kosztem 1080p to już wole żeby wyglądała ładnie a miała 720p.
Już masz pierwsze rozczarowania w tej kwestii pod wieloma względami. A jakie niespodzianki przyniesie nam PS4 i XO na ten i następny rok, będzie śmiesznie to pewnie.
Skoro już teraz jest...... Poirytowany
Zwłaszcza że powołujesz się na GTX 760 a procek gdzie zjadłeś ........ Konsole nie opierają się tylko i wyłącznie na grafice na Procku też, a sam Jaguar jakimś super potworem nie jest szczególnie patrząc pod kątem tych PCtowych.


Cytat: J3DAJ
Masz rację, dyskusja z człowiekiem który na zbiór faktów odpowiada swoimi przekonaniami, nie ma sensu.


Gierki słowne ci co najwyżej nie wychodzą ;) prawda w oczy koli niestety Uśmiech . Ja się nie racjonalizuje co do super mocnego PS4 tylko ty;). To nie ja się zachowuje jak fanboj który za wszelką cenę broni swoją ulubioną zabawkę ;) która całkiem niedawno zakupił.
Jak już pisałem prawda w oczy kole, a porównanie z dupki wzięte bo procek to też moc obliczeniowa Poirytowany w przypadku konsol też bardzo ważny element, zwłaszcza że gry nie lecą już tylko z super grafiki, a korzystają w dużej mierze z mocy obliczeniowej procesora(szczególnie te na architekturze PCtowej, no tak ale ty myślisz że Karta i ram w konsoli to wszystko ) dobry przykład silnik DICE i Battlefield 3 i 4 udowadnia że przy posiadanym całkiem średnim procku, i karcie da się odpalić bez problemu grę na wysokich detalach kosztem niższej rozdzielczości albo na średnich detalach kosztem wyższej rozdzielczości.
Jak już pisałem jesteś Nieogar w tych sprawach, więc nie wyskakuj z takimi porównaniami zawłaszcza od człowieka który kupuję co roku kartę za 2-3koła albo po prostu wymyśla marną prowokację ze swojej strony, by pokazać jak <3 konsole , albo po prostu jesteś taki nieogarnięty w tej dziedzinie.
I lepiej wypada ci kupić właśnie konsolę, niż PCta którego nie umiesz złożyć.
Piss Rozbawiony czekaj na kolejne posty byś miał co komentować nieogarnięty człowieku. Niski poziom już pokazałeś nie raz Poirytowany albo poziom nie mądrości ?? bo inaczej się tego nie da nazwać niestety, wyzywanie to raczej nie było a raczej stwierdzenie faktu.
0 kudosJ3DAJ   @   23:00, 13.03.2014
Cytat: Fox46
Aleś się uczepił jak jakiś fanboj Szczęśliwy, szkoda twoich wypocin na to.
Masz rację, dyskusja z człowiekiem który na zbiór faktów odpowiada swoimi przekonaniami, nie ma sensu.

Cytat: Fox46
prawda w oczy koli niestety Uśmiech . Ja się nie racjonalizuje co do super mocnego PS4 tylko ty;). To nie ja się zachowuje jak fanboj który za wszelką cenę broni swoją ulubioną zabawkę ;) która całkiem niedawno zakupił.
Jak już pisałem prawda w oczy kole
Rozbawiony Czy ja pisałem kiedyś o super mocnym PS4? lol, rozpisałem fakty o tym że XO stanowi kule u nogi przy 8 generacji, i jest w niej tylko z powodów czysto marketingowych. Przecież developerzy nie mogą go teraz zaniedbać, przez co ucierpimy wszyscy. Jakość przyszłych gier, nie tylko graficzna, będzie mocno ograniczona przez tego "niepełnosprawnego brata". Szczęśliwy

I nic mnie w oczy nie kole, poza twoimi dziwnymi próbami udowodnienia mi że się mylę, mimo że nie potrafisz zaprzeczyć żadnemu z faktów które podałem. Próbuje cię jedynie cały czas wyprowadzić z błędnego myślenia o "słabej ósmej generacji" bo taka gra jak inFamous: Second Son, pokazuje nam coś innego niż "słabą konsole" nie sądzisz? Zresztą na dniach trafi do sklepu i każdy będzie mógł zobaczyć co z tego wyszło. Oczywiście jeśli będzie miał na czym... Cool

BTW. Wyzywanie od "fanbojów" i "nieogarów" jest trochę kiepskie i na bardzo niskim poziomie. Puszcza oko

//EDIT
Cytat: Fox46
Zwłaszcza że powołujesz się na GTX 760 a procek gdzie zjadłeś ........ Konsole nie opierają się tylko i wyłącznie na grafice na Procku też, a sam Jaguar jakimś super potworem nie jest szczególnie patrząc pod kątem tych PCtowych.
Po co mi procesor przy porównaniu przepustowości pamięci? Zdziwiony Widać, ile z tego porównania zrozumiałeś, trochę szkoda.
0 kudosbart4bart   @   01:22, 14.03.2014
Gdzie tu niespodzianka? - ŻADEN termin nie był przez CD Projekt dotrzymany…

Kilka przykładowych cytatów o „terminowości” Wiedźmina 1 i 2:
"Zła wiadomość dla wszystkich, którzy czekają na Wiedźmina w wersji rozszerzonej. Gra nie ukaże się 15 maja, jak planowano.”,
"Bardzo oczekiwany przez fanów Wiedźmina, a także przez zespoły moderów, edytor przygód został przesunięty wraz z premierą”,
"Premiera Mass Effect przesunięta (znowu)”,
"Premiera Wiedźmin 2 w stosunku do wstępnego terminu została przesunięta o kilkanaście tygodni”,
"Firma CD Projekt RED poinformowała, że planowana na koniec tego roku premiera gry Wiedźmin 2 na Xboxa 360 została przesunięta” itd. itp.

A Wiedźmin: Powrót Białego Wilka??? Miało być a nie ma bo nie potrafili ogarnąć…

Wiedźmin 3 - "CD Projekt planuje premierę Wiedźmina 3 na ’14 - Adam Kiciński” ,
Styczeń 2014-"Wiedźmin 3: Dziki Gon jest już niemal gotowy - Adam Kiciński, prezes CD Projektu”,
Luty 2014-"CD Projekt: Premiera „Wiedźmina 3" nie jest zagrożona”,

CD Projekt czyli szczyt nietrzymania terminów i przesuwania premier.

Ich akcje lecą na łeb, spadły w kilka dni z 18 na 14 a i tak nie ma gwarancji że znowu nie będzie poślizgu.
Analitycy zaufali ich zapewnieniom i rekomendowali akcje. Balon napompował się na złudzeniach i teraz pęka.
Do tego mają z głowy największą sprzedaż pod koniec roku, święta itd. - wtedy ludzie wydają kasę bez opamiętania.
Ciekawe jakie będą wyniki finansowe na koniec 2014 skoro nie mają czego sprzedać?

A komentarz CD Projekt odnośnie spadku kursu akcji w skrócie brzmiący 'Spoko, niech kurs leci na łeb. To akcjonariusze tracą a nie CD Projekt' to już totalna żenada...
Dodaj Odpowiedź