Marcowa aktualizacja konsoli Xbox One - zobacz co wprowadza

Microsoft właśnie poinformował, że w sieci pojawiła się marcowa aktualizacja konsoli Xbox One. Wprowadza ona sporo nowych rozwiązań, jak również usprawnień, w przeciwieństwie do updatów dla PS4, które do dnia dzisiejszego ograniczają się jedynie do poprawy stabilności działania platformy, a przynajmniej tak przeczytać możemy w notkach dołączanych do updatów.

@ 05.03.2014, 18:27
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Marcowa aktualizacja konsoli Xbox One - zobacz co wprowadza

Microsoft właśnie poinformował, że w sieci pojawiła się marcowa aktualizacja konsoli Xbox One. Wprowadza ona sporo nowych rozwiązań, jak również usprawnień, w przeciwieństwie do updatów dla PS4, które do dnia dzisiejszego ograniczają się jedynie do poprawy stabilności działania platformy, a przynajmniej tak przeczytać możemy w notkach dołączanych do updatów.

Jak wspomniałem, nowy firmware można już pobierać z sieci, a najważniejsze zmiany Microsoft zaprezentował w formie listy:

● Lista znajomych zajmuje teraz centralne miejsce appki socjalnej. Kliknij na odpowiedni kafelek, albo wydaj polecenie przejścia do zestawienia znajomych, a błyskawicznie będziesz mógł zobaczyć co, kto robi. Tutaj też napiszesz do swoich przyjaciół.
● Czat tekstowy i czat audio są standardowo włączone.
● Czat jest teraz podzielony wedle gier, a zatem możesz rozmawiać z wszystkimi, którzy są online albo tylko z osobami grającymi w dany tytuł.
● Pojawia się opcja zapraszania przyjaciół do rozgrywek.
● Można zobaczyć listę ostatnich grających, czyli osób, z którymi w ostatnim czasie szarpałeś. Możesz łatwiej z nimi nawiązać kontakt.
● Wsparcie do streeamingu na żywo, z wykorzystaniem serwisu Twitch. Co ważne, aby wszystko działało konieczna jest aktualizacja appki Twitch, a ta zadebiutuje 11 marca. Wtedy wystarczy powiedzieć do konsoli "Xbox broadcast" i zacznie się przesyłanie obrazu.
● Udostępniono dźwięk w formacie Dolby Digital, a to oznacza wsparcie dla Dolby Digital 5.1, czyli sprzętu działającego w tym standardzie, pracującego z wykorzystaniem łączy optycznych. Wsparcie przez HDMI również jest planowane.
● Włączono obsługę sygnału z częstotliwością 50 Hz, co zlikwiduje migotanie obrazu na telewizorach działających w systemie PAL.

Marcowa aktualizacja konsoli Xbox One - zobacz co wprowadza
Prócz tego, co opisałem powyżej, Microsoft zapowiedział także kolejne zmiany, które mają nadejść w przeciągu najbliższych tygodni:

● Możliwość regulowania głośności. Firma chce aby można było łatwo i szybko zmieniać głośność sygnału dźwiękowego, wysyłanego z konsoli do odbiorników. Oczywiście będzie wsparcie dla poleceń głosowych.
● Wprowadzone zostaną nowe możliwości obsługiwania technologii SmartGlass. Gracz będzie w stanie otrzymywać np. powiadomienia od znajomych, sprawdzać co robią oraz zerkać na wysyłane przez nich materiały, a wszystko to z użyciem tabletu, tudzież telefonu.
● Wsparcie dla nowych akcesoriów dla konsoli Xbox One, m.in. nowy zestaw słuchawkowy, pilot do sterowania konsolą oraz zestawy słuchawkowe deweloperów zewnętrznych.
● Poprawki w przeglądarce internetowej, m.in. nowe gesty, przybliżanie i oddalanie w Bing i Google Maps. Jak również zmiany optymalizujące działanie aplikacji.
● Łatwe ustawianie dźwięku.
● Sporo mniejszych i większych zmian, dzięki którym korzystanie z konsoli będzie łatwiejsze i szybsze.

To by było na tyle. Całkiem imponująca lista, prawda? Ciekawe kiedy się takiej doczekamy w przypadku PlayStation 4. Na razie od premiery platformy Sony nie dodało do niej niczego istotnego, a przynajmniej ja sobie o niczym takim nie przypominam. Może mi coś umknęło?

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:19, 05.03.2014
Włączono obsługę sygnału z częstotliwością 50 Hz,
Wsparcie do streeamingu na żywo,

Czyli dwie kontrowersję które były bardzo minusowane zostały naprawione. Nie jeden PL recenzent po prostu wspominał o tych dwóch rzeczach.
0 kudosremik1976   @   20:57, 05.03.2014
Oni chcą dodać Bing do przeglądarki, a mój antywirus go skutecznie usuwa jako oprogramowanie o złej reputacji. W sumie to zastanawiam się co ta konsola miała przed tymi aktualizacjami, bo jak człowiek zacznie to wszystko czytać, to wychodzi, że chyba nic tam nie było, a konsola była tylko wydmuszką. Trochę śmieszne, że dopiero teraz poprawiają to migotanie obrazu w systemie PAL. Widać, że kompletnie mają gdzieś Europę, bo problem jest już znany od bardzo dawna i jakby nie patrzeć konsola choć nie jest u nas sprzedawana to nabywców u nas na pewno znalazła i wypadało by o nich również zadbać. Współczuję tym co konsole kupili wcześniej, bo z tym migotaniem to chyba nie dało się grać.
0 kudosFox46   @   21:38, 05.03.2014
UP: a po co miał być pal jak w 100% swojej premiery nie miała w Europie tylko w zaledwie garstce krajów europejskich Szczęśliwy, gówna premiera Xo była właśnie do Amerykanów przecież Szczęśliwy.

Co nie zmienia faktu że PL, UK, GER wytykali te błędy. A co do migotów to przecież ustawiasz NTSC i normalnie ci odbiera nie raz masz PL recki z Forzy 5 i Dead Rising 3 to jakoś nagrywać musieli no nie Szczęśliwy.
0 kudosremik1976   @   21:59, 05.03.2014
Takie coś nigdy chyba się nie zdarzyło, że konsola nie obsługiwała systemu PAL. Gdzie by nie była premiera to jednak jest to niezła wtopa M$. Kurde nawet stary PSX nie miał problemu z PAL i NTSC, a takie cudeńko techniczne sobie z tym nie radzi. Szczęśliwy
0 kudosJ3DAJ   @   22:39, 05.03.2014
Cytat: Fox46
UP: a po co miał być pal jak w 100% swojej premiery nie miała w Europie tylko w zaledwie garstce krajów europejskich Szczęśliwy, gówna premiera Xo była właśnie do Amerykanów przecież Szczęśliwy.

Co nie zmienia faktu że PL, UK, GER wytykali te błędy. A co do migotów to przecież ustawiasz NTSC i normalnie ci odbiera nie raz masz PL recki z Forzy 5 i Dead Rising 3 to jakoś nagrywać musieli no nie Szczęśliwy.
Wyświetlanie obrazu w systemie PAL w grach takich jak Forza 5 aka. 60 FPS? Coś ci się chyba pomieszało(jak zwykle).

Po pierwsze, PAL jest standardem telewizyjnym. Obecnie nie dotyczy gier, wyłącznie telewizji oraz telewizorów.

Po drugie, XO Obsługiwał PAL od samej premiery, jednak wkradł się błąd który powodował problemy z odczytem sygnału naszej telewizji w standardzie PAL, dało się to ominąć wykonując pewne czynności zmuszające konsole do poprawnego odbioru oraz wyświetlania sygnału PAL.

//EDIT
Obecnie PAL w grach jest używany do określenia regionu wydania gry, nie standardu obrazu.
0 kudosderm   @   23:25, 05.03.2014
Cytat: J3DAJ
XO Obsługiwał PAL od samej premiery, jednak wkradł się błąd który powodował problemy z odczytem sygnału naszej telewizji w standardzie PAL, dało się to ominąć wykonując pewne czynności zmuszające konsole do poprawnego odbioru oraz wyświetlania sygnału PAL.

Trochę to dziwne,że w ogóle ten błąd się pojawił.Wchodzi mi na to,że konsola albo nigdy nie była testowana przez speców z MS albo najzwyczajniej na świecie nie mają tam telewizorów w standardzie PAL jednak skoro postanowili XO sprzedawać w Europie to powinni się w takowy zaopatrzyć,następnie podłączyć i sprawdzić czy wszystko działa jak należy.
0 kudosJ3DAJ   @   23:39, 05.03.2014
Cytat: derm
Trochę to dziwne,że w ogóle ten błąd się pojawił.Wchodzi mi na to,że konsola albo nigdy nie była testowana przez speców z MS albo najzwyczajniej na świecie nie mają tam telewizorów w standardzie PAL jednak skoro postanowili XO sprzedawać w Europie to powinni się w takowy zaopatrzyć,następnie podłączyć i sprawdzić czy wszystko działa jak należy.
Standard po to jest standardem, aby nie było żadnych wątpliwości czy działa gdy się go przestrzega. Puszcza oko Problem leżał w kodzie systemu konsoli, który na siłę próbował przetwarzać sygnał w NTSC. Było to zwyczajne niedopatrzenie, ale masz trochę racji. Nie sprawdzali ponieważ ta funkcja "dekodera polsatu" działa tylko w USA, w europie można jedynie odbierać obraz.
0 kudosFox46   @   00:25, 06.03.2014
Cytat: J3DAJ
Wyświetlanie obrazu w systemie PAL w grach takich jak Forza 5 aka. 60 FPS? Coś ci się chyba pomieszało(jak zwykle).


Nie wiem skąd ci się wzięło te 60 FPS, skoro nie było o niczym takim pisane, zmień dilera bo ten ci nie służy Rozbawiony .
0 kudosJ3DAJ   @   01:23, 06.03.2014
Cytat: Fox46
Nie wiem skąd ci się wzięło te 60 FPS, skoro nie było o niczym takim pisane, zmień dilera bo ten ci nie służy Rozbawiony .
Czemu mam zmienić? Bo znowu twoje znawstwo wyszło na jaw? Cool

Cytat: Fox46
A co do migotów to przecież ustawiasz NTSC i normalnie ci odbiera nie raz masz PL recki z Forzy 5
Zmiany w tej poprawce odnoszą się do telewizji, która w naszym kraju ciągle nadawana jest w standardzie PAL(D/K mówiąc precyzyjniej). Nie do gier. Niewinny

Forza 5 podczas wyścigu wyświetla obraz w 60 klatkach na sekundę aka. FPS. Powiedz mi jak chcesz wyświetlić 60 FPS przy standardzie 29.97 FPS jaki oferuje nam PAL D/K? Po prostu nie wypowiadaj się o rzeczach o których nie masz pojęcia a będzie dobrze.

BTW. Tak do twojej wiadomości: wyświetlenie standardu NTSC na wyświetlaczu go nie obsługującym, zaowocuje właśnie migotaniem...
Dodaj Odpowiedź