Thief na PS4 działa w rozdzielczości 1080p, na Xbox One w 900p

Właśnie się dowiedzieliśmy, że Square Enix oficjalnie potwierdziło, iż Thief na platformach next-genowych działać będzie w dwóch różnych rozdzielczościach.

@ 18.02.2014, 19:23
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Thief na PS4 działa w rozdzielczości 1080p, na Xbox One w 900p

Właśnie się dowiedzieliśmy, że Square Enix oficjalnie potwierdziło, iż Thief na platformach next-genowych działać będzie w dwóch różnych rozdzielczościach. W przypadku edycji dedykowanej konsoli PlayStation 4 podziwiać będziemy oprawę w pełnym 1080p, jeśli zaś chodzi o wydanie przeznaczone dla Xboksa One, to odpalimy je "tylko" w 900p (całość będzie skalowana do 1080p). Obie edycje pędzić będą z prędkością 30 klatek na sekundę.

Co to oznacza w praktyce? Najpewniej nic, bo różnica w rozdzielczości jest znikoma, a to sprawia, że bez specjalnego wpatrywania się w ekran nie zauważymy konkretnych zmian. W przypadku PS4 będziemy mieć do czynienia z jakimiś drobnostkami, pokroju ładniej wyglądających odległych teł albo odrobinę mniejszej liczby ząbków na elementach otoczenia. Różnice będą pewnie najbardziej widoczne w przypadku podglądu poszczególnych klatek obrazu i to przy sporym przybliżeniu. Inaczej nie sądzę by realnym było ich wypatrzenie. Podobnie zresztą sądzi dyrektor gry, Nicolas Cantin, który powiedział:

"Naprawdę musisz mieć dobre oczy, aby dostrzec różnice".

Jeśli chodzi o wersje gry przeznaczone dla konsol poprzedniej generacji, to najbardziej zauważalny jest brak wielu efektów specjalnych oraz niższa jakość tekstur. Reszta jest prawie identyczna.

Nim zaczniecie komentować poniżej, pamiętajcie, że premiera Thief nastąpi już w przyszłym tygodniu. Gra trafi do posiadaczy komputerów PC oraz konsol PS3, PS4, Xbox 360 i Xbox One.

Sprawdź także:
Thief

Thief

Premiera: 25 lutego 2014
PC, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, PS3

Thief 4 to kolejna odsłona znanego cyklu skradanek, której głównym bohaterem jest złodziej o imieniu Garrett. Facet zawsze wpada w jakieś tarapaty, przebywając w miejscu,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:32, 18.02.2014
Trochę śmieszne bo Thief jedzie na Unreal Engine 3 na bardzo starym silniku(9 letnim). Wiec z jednej strony nie ma co się jarać że na PS4 leci w 1080p a z drugiej XO tylko 900p co jest śmiechem na sali.

Wiadomo że będą tylko drobnostki różniły XO od PS4.
Do tego taki Titanfall który jedzie na SOURCE tez nie poleci w 1080p na XO a jest on o rok starszym silnikiem od Unreal Engine 3.
0 kudosqtwnasajsspolak   @   21:32, 18.02.2014
Oczywiście playstation znowu rządzi tak,było tak jest i tak będzie
0 kudosRadioactiv   @   22:07, 18.02.2014
Cytat:
"Naprawdę musisz mieć dobre oczy, aby dostrzec różnice".

XBOX ONE - Dla graczy ze słabym wzrokiem.
0 kudosbigboy177   @   23:16, 18.02.2014
Cytat: Fox46
Trochę śmieszne bo Thief jedzie na Unreal Engine 3 na bardzo starym silniku(9 letnim). Wiec z jednej strony nie ma co się jarać że na PS4 leci w 1080p a z drugiej XO tylko 900p co jest śmiechem na sali.

Wiadomo że będą tylko drobnostki różniły XO od PS4.
Do tego taki Titanfall który jedzie na SOURCE tez nie poleci w 1080p na XO a jest on o rok starszym silnikiem od Unreal Engine 3.

Ja myślę, że dokładnie przez to, że te silniki są tak stare, mają problemy z generowaniem lepszej oprawy. Nie zostały po prostu do tego stworzone. Jak konsole dostaną dedykowane narzędzia, to być może będzie lepiej. Nie żeby te rozdzielczości były rzeczywiście aż tak ważne (istotniejsza jest grywalność), ale może nowe enginy poprawią sytuację.