Studio Lionhead zacznie traktować swoje gry jak usługi
W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o tym, że gry nie powinny być traktowane jako gotowy produkt, ale swego rodzaju usługa, która ciągle ewoluuje, jest udoskonalana i wzbogacana.
bigboy177 @ 12.02.2014, 14:05
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
xbox one
W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o tym, że gry nie powinny być traktowane jako gotowy produkt, ale swego rodzaju usługa, która ciągle ewoluuje, jest udoskonalana i wzbogacana. W taki sposób funkcjonują przedstawiciele gatunku MMO, sprzedając się nie tylko w dniu premiery oraz kilka miesięcy po niej, ale także wiele lat później. Przykładem niechaj będzie World of Tanks, Runes of Magic, czy np. World of WarCraft. Każdy z tych projektów ma kilka lat na karku, a mimo to, zainteresowanie nimi jest wciąż ogromne.
Właśnie z tego powodu Lionhead zamierza zmienić swój model biznesowy. Z dewelopera, który zajmował się głównie tytułami dla jednego gracza, powstanie ekipa tworząca nie gry, ale usługi. Najnowsze ich przedsięwzięcie, Fable Legends będzie początkiem tych rewolucyjnych zmian.
"Wydaje mi się, że prawdziwą magią w branży będzie połączenie tradycyjnej rozgrywki oraz własności intelektualnej, jak również połączenia internetowego i sklejenie ich razem." - powiedział szef Lionhead , John Needham w wywiadzie dla Edge.
"Jestem osobą, która wprowadza Lionhead do świata gier-jako-serwisów. Legends jest zupełnie inne od poprzednich gier Fable. Sztuczką z Legends i pytaniem, które ciągle się pojawia, jest 'Czy to nadal Fable?' - nawet biorąc pod uwagę połączenie między graczami."
"Dlatego lutowy start Fable Anniversary był idealny, ponieważ jesteśmy przekonani, że udało nam się zachować to, co czyni Fable wspaniałą grą. Teraz patrzymy na te wszystkie wspaniałe funkcje sieciowe, które tworzymy dla Legends. Łączymy dwa światy, bierzemy co świetne w Anniversary oraz w 2 i 3, a następnie dodajemy rozwiązania, które sprawią, że sieciowa rozgrywka będzie świetna."
W późniejszych fragmentach wywiadu, Needham wspomina o tym, że gra będzie żyć długo, a Lionhead zamierza prze cały czas dodawać nowe funkcje i rozwiązania. Niestety nie zdradził on na jakiej zasadzie produkcja będzie monetyzowana. Nie wiemy zatem czy dostaniemy projekt z gatunku free-to-play, czy konieczne będzie opłacanie jakiegoś abonamentu. Na szczegóły w tym temacie przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Co myślicie o Fable Legends. Ma szansę przekonać do siebie fanów pierwowzoru? Dajcie znać w komentarzach poniżej.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler