Twórcy Alien: Isolation opowiadają o systemie craftingu
Alien: Isolation to pierwszy projekt w historii growego obcego, w którym staramy się przetrwać, zamiast po prostu ubijać tysiące ksenomorfów.
bigboy177 @ 06.02.2014, 10:24
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Alien: Isolation to pierwszy projekt w historii growego obcego, w którym staramy się przetrwać, zamiast po prostu ubijać tysiące ksenomorfów. Tytuł ogromny nacisk kładzie na unikanie jedynego przeciwnika w grze - ogromnego aliena - oraz na crafting, czyli opcję tworzenia różnych przydatnych przedmiotów, z których następnie robimy użytek podczas rozgrywki.
Właśnie o craftingu opowiadał Gary Napper - główny projektant Alien: Isolation - w rozmowie z redakcją OPM. Zdradził on jak działają przygotowane graty, na jak długo wystarczają oraz czy rzeczywiście są przydatne.
"Po znalezieniu czegoś, co możesz użyć, będziesz zadowolony kiedy zadziała, ale na następny raz może się okazać, że już się nie sprawdzi. Będziesz widział, jak obcy uczy się od ciebie, przystosowuje do sposobu w jaki grasz." - powiedział Napper.
Co ciekawe, twórcy Alien: Isolation nie chcą aby gracz przesadzał. Tzn. serwują mu takie elementy składowe, aby musiał kombinować, wymyślać naprawdę unikatowe konstrukcje. Nie ma mowy o tym, żeby przygotował sobie karabin plazmowy, albo inne cuda. Wszystko jest dość, surowe, prymitywne, można rzec.
"Chodzi o poszukiwaniu surowców oraz rzeczy, które jesteś w stanie wyobrazić sobie w tym środowisku, mała broń i inne graty, które posłużą do przygotowania prymitywnych urządzeń. Nie dajemy ci karabinów plazmowych, wyrzutni i broni elektrycznej. Wszystko musi być w swego rodzaju strefie wiarygodności."
Zapowiada się naprawdę ciekawie. Wreszcie może dostaniemy grę o obcym, która będzie w stanie zawalczyć z hitami opracowanymi lata temu przez Monolith Productions. Trzymamy oczywiście kciuki za powodzenie gry, a więcej na jej temat znajdziecie tutaj.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler