Silicon Knights - twórcy Too Human - przegrywają w sądzie z Epic Games

Studio Silicon Knights już od lat ma spore problemy, początkowo głównie związane z procesami sądowymi, ale w ostatnim czasie także te o podłożu finansowym.

@ 13.01.2014, 17:16
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, wii

Silicon Knights - twórcy Too Human - przegrywają w sądzie z Epic Games

Studio Silicon Knights już od lat ma spore problemy, początkowo głównie związane z procesami sądowymi, ale w ostatnim czasie także te o podłożu finansowym. Nie sposób się jednak dziwić. Wszystko zaczęło się w 2005 roku, a od tamtej pory każda kolejna decyzja osób kierujących firmą nie należała do trafionych.

Żeby szybko przybliżyć Wam o co chodzi, to zacząć wypada od, wspomnianego, 2005 roku. Wtedy to Silicon Knights kupiło licencję, pozwalającą im na wykorzystanie Unreal Engine 3 w swojej największej kreacji - grze Too Human. Niedługo po zakończeniu transakcji deweloper poszedł do sądu z Epic Games twierdząc, że twórcy silnika graficznego oddali w ich ręce produkt niesprawny i w dodatku nie chcieli go wymienić, ani zwrócić pieniędzy. Nie czekając na przebieg procesu, Silicon Knights zdecydowało się kontynuować tworzenie gry na czymś, co z pozoru wyglądało, jak ich własny silnik.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że Epic Games znalazło w kodzie owego "nowego" silnika znaczne ilości (tysiące linii kodu) z Unreal Engine. To doprowadziło do kolejnej batalii sądowej. Tym razem ciężkie działa wytoczyli twórcy Gears of War, oskarżając Silicon Knights o bezprawne kopiowanie ich własności intelektualnej. Bitwa trwała aż do listopada 2012 roku, kiedy Silicon Knights przegrało, a sąd nakazał im zapłacić kwotę 4.5 miliona dolarów, mającą pokryć wszelkie koszta sądowe, straty itd. To jednak nie koniec.

Silicon Knights zdecydowało się złożyć odwołanie i ponownie walczyć z Epic Games. Kilka dni temu poznaliśmy werdykt finalny. Silicon Knights jest winne, a ze względu na kolejne dwa lata szarpanek, ma zapłacić nie 4.5 miliona zielonych, a $9.2 miliona! W dodatku z wszystkich półek sklepowych zniknąć mają gry, które powstały z pomocą skradzionego kodu, a zatem nie kupicie już Too Human, ani X-Men: Destiny. Oba projekty mają być wycofane, co gorsze, na koszt Silicon Knights.

Co to oznacza dla ekipy? Najpewniej bankructwo. Mimo że jakiś czas temu szef studia twierdził, że kilka osób nadal w nim pracuje, to w obliczu tak istotnego "rachunku" raczej nie będą w stanie się utrzymać na powierzchni. Teraz pewnie szefostwo żałuje, że nie spróbowało się z Epic Games dogadać, bez angażowania systemu sądowniczego. Mądry Amerykanin po szkodzie? Jakoś tak to szło, prawda?

Sprawdź także:
Too Human

Too Human

Premiera: 29 sierpnia 2008
XBOX 360

Too Human to gra akcji tworzona przez studio Silicon Knights. Pierwotnie tytuł miał ukazać się na platformy PS2 oraz GC, niestety z powodów ograniczeń obu wymienionych ma...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   03:30, 14.01.2014
Jak ukradli silnik i udawali, ze to ich wlasny, to bardzo dobrze sie skonczylo.