Rhianna Pratchett nie pracuje nad scenariuszem nowego Mirror's Edge

Pierwsze Mirror's Edge było niezwykle klimatycznym, wciągającym i unikatowym projektem, fabularnie jednak nie powalało, mimo że scenariusz został napisany przez Rhiannę Pratchett.

@ 08.01.2014, 15:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Rhianna Pratchett nie pracuje nad scenariuszem nowego Mirror's Edge

Pierwsze Mirror's Edge było niezwykle klimatycznym, wciągającym i unikatowym projektem, fabularnie jednak nie powalało, mimo że scenariusz został napisany przez Rhiannę Pratchett. Historia była dość prosta, a główną bohaterkę tylko lekko nakreślono, pozostawiając wiele niedopowiedzianych kwestii. Jak się jednak okazuje, opowieść nie była dokładnie taka, jaką przygotowała pisarka. Została ona zatrudniona zbyt późno w procesie produkcyjnym, a w związku z tym, scenariusz pocięto, ograniczając się do niezbędnego minimum.

Sytuację Pratchett wyjaśniła korzystając z Twittera.

"To wspaniałe, że ludzi interesuje czy jestem zaangażowana w Mirror's Edge 2, ale nie jestem, nie zapytano mnie nawet. Ale trzeba spoglądnąć prawdzie w oczy, opowieść w ME1 nie była zbyt dobra (z wielu powodów). Osobiście sądzę, że jestem ofiarą procesu dewelopingu. Przy grze pracuje teraz nowa ekipa, a więc powiadam, z Bogiem. Stwórzcie świetne rzeczy. Zawsze takich potrzeba."

Jedna z osób przeglądających Twitter pisarki postanowiła też zapytać, czy była ona zadowolona z tego, co udało się uzyskać w "jedynce". Pratchett odpowiedziała:

"Nie. Scenariusz posiekano na samym końcu, aby usunąć prawie wszystkie dialogi Faith. Zbyt wiele gry zdołano zaprojektować, zanim ja dołączyłam, co istotnie mnie ograniczyło."

Co sądzicie o tym wszystkim? Jest szansa, żeby nowe Mirror's Edge sprezentowało jakąś ambitniejszą opowieść? Czy dostaniemy znowu garść standardów, acz w lekko odmiennej oprawie? Dajcie znać w komentarzach.

Sprawdź także:
Mirror's Edge

Mirror's Edge

Premiera: 16 stycznia 2009
PC, PS3, XBOX 360

Mirror's Edge jest jedyną w swoim rodzaju grą akcji przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby. Nawiązując do głośnych tytułów pokroju Assassin's Creed oraz Tomb Raider,...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   15:24, 08.01.2014
Powinni sie postarac przy stronie fabularnej, bo gra raczej na multi nie bedzie stawiac, a innowacyjny model sterowania z pierwszej czesci juz nie jest niczym niezwyklym.
0 kudosgeass   @   16:08, 08.01.2014
A moim zdaniem powinni otworzyć świat, zrobić multi, np. z wyścigami po jakichś ciekawych trasach. Pierwsze ME miało fajny singiel, ale największą satysfakcję dawały te czasówki. Tak naprawdę fabuła jest mało istotna w tej grze. Najważniejsze żeby się fajnie biegało i skakało. Jeśli dojdzie jakiś ciekawy powód po co, to spoko. Jeśli nie, to trudno. Ja nawet liczę, że będzie więcej tego samego niż w pierwszej odsłonie. Zbyt dużo zmian czy jakichś oskryptowanych scen, których DICE robić nie umie co widać po singlach w BF, tę grę tylko zepsuje. Niestety mam obawy, że twórcy właśnie w te skrypty ślepo pójdą... Obecnie jest moda na efekciarstwo. Jednym jak to widzą opada szczęka... mi ręce.
0 kudosKrru   @   08:30, 09.01.2014
Jakość fabuły kolejnego Mirror's Edge będzie zależała głównie od tego, czy ludzie odpowiedzialni za ten projekt nie wywalą do kosza części pracy scenarzysty. Wydaje mi się, że jednak to zrobią.
0 kudosderm   @   18:49, 12.01.2014
Podobnie jak kolega Geass uważam,że w grach typowo zręcznościowych liczy się przede wszystkim umiejętność w posługiwaniu się padem/klawiaturą a jakaś skomplikowana i zawiła fabuła raczej do szczęścia nie jest potrzebna, w końcu zręcznościówki to nie RPG a Mirrors Edge niewątpliwie zręcznościówką jest.Grałem w jedynkę i mimo,że nie wiele rozumiałem to grało mi się wybornie Uśmiech .
0 kudosguy_fawkes   @   23:17, 12.01.2014
Cytat: derm
Podobnie jak kolega Geass uważam,że w grach typowo zręcznościowych liczy się przede wszystkim umiejętność w posługiwaniu się padem/klawiaturą a jakaś skomplikowana i zawiła fabuła raczej do szczęścia nie jest potrzebna
Są tacy, co uważają inaczej, bo jak dla mnie dobra fabuła to jeden z najważniejszych elementów gry.
I tak btw tego skomplikowania historyjki w zręcznościówkach - polecam prześledzić pod tym kątem wszystkie części... Mortal Kombat. Zdziwisz się, jak z pozoru debilna bijatyka może być zagmatwana. ;)
0 kudosIgI123   @   23:30, 12.01.2014
Tylko czy to że Rhianna nie zajmuje się fabułą ME2 to zła wiadomość? Ona nie ma chyba w swoim dorobku żadnych przesadnie dobrych historii, tylko nazwisko jeszcze ją ratuje.
0 kudosgeass   @   13:41, 13.01.2014
Cytat: IgI123
Tylko czy to że Rhianna nie zajmuje się fabułą ME2 to zła wiadomość? Ona nie ma chyba w swoim dorobku żadnych przesadnie dobrych historii, tylko nazwisko jeszcze ją ratuje.


Ta, bo wszyscy myślą że to ta piosenkarka... tylko ktoś literki poprzestawiał Dumny
0 kudosderm   @   02:38, 15.01.2014
Cytat: guy_fawkes
Cytat: derm
Podobnie jak kolega Geass uważam,że w grach typowo zręcznościowych liczy się przede wszystkim umiejętność w posługiwaniu się padem/klawiaturą a jakaś skomplikowana i zawiła fabuła raczej do szczęścia nie jest potrzebna
Są tacy, co uważają inaczej, bo jak dla mnie dobra fabuła to jeden z najważniejszych elementów gry.
I tak btw tego skomplikowania historyjki w zręcznościówkach - polecam prześledzić pod tym kątem wszystkie części... Mortal Kombat. Zdziwisz się, jak z pozoru debilna bijatyka może być zagmatwana. ;)


Tak,na pewno w Mortal Kombat,Tekken,Dead of Alive czy innych bijatykach wątek fabularny jest kluczową sprawą i z pewnością tym kieruje się każdy gracz,który sięga po tego typu gry.
0 kudosgeass   @   21:00, 15.01.2014
Cytat: derm
Cytat: guy_fawkes
Cytat: derm
Podobnie jak kolega Geass uważam,że w grach typowo zręcznościowych liczy się przede wszystkim umiejętność w posługiwaniu się padem/klawiaturą a jakaś skomplikowana i zawiła fabuła raczej do szczęścia nie jest potrzebna
Są tacy, co uważają inaczej, bo jak dla mnie dobra fabuła to jeden z najważniejszych elementów gry.
I tak btw tego skomplikowania historyjki w zręcznościówkach - polecam prześledzić pod tym kątem wszystkie części... Mortal Kombat. Zdziwisz się, jak z pozoru debilna bijatyka może być zagmatwana. ;)


Tak,na pewno w Mortal Kombat,Tekken,Dead of Alive czy innych bijatykach wątek fabularny jest kluczową sprawą i z pewnością tym kieruje się każdy gracz,który sięga po tego typu gry.


No fajnie, że w MK jest jakaś tam powiedzmy, że ciekawa fabuła. Natomiast ja ją przeszedłem raz i nigdy więcej. Po prostu fajnie się obija gęby i tyle. Dla mnie mogło tam nie być fabuły w ogóle, żeby tylko w zamian dali działający tryb multi. A na PC to schrzanili.
0 kudosderm   @   12:20, 16.01.2014
Szczerze mówiąc do to tej pory nie miałem pojęcia,że w Mortalu jest jakaś fabuła.Zawsze chodziło nam o rywalizację,najważniejsze było kto komu ryja obije.
Dodaj Odpowiedź