Dying Light to coś więcej niż elementy z Mirror's Edge i Dead Island - twierdzi producent gry

Dying Light to najnowszy, najbardziej ambitny projekt studia Techland. Tytuł powstaje na zlecenie firmy Warner Bros, a na rynek trafi już w przyszłym roku.

@ 25.11.2013, 16:38
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Dying Light to coś więcej niż elementy z Mirror's Edge i Dead Island - twierdzi producent gry

Dying Light to najnowszy, najbardziej ambitny projekt studia Techland. Tytuł powstaje na zlecenie firmy Warner Bros, a na rynek trafi już w przyszłym roku.

Jeśli chodzi o jego założenia, to mamy do czynienia z grą akcji, nastawioną na eksplorację i survival. Główny bohater potrafi biegać niczym Faith z Mirror's Edge, ale jednocześnie tłucze też nieumarłych, na wzór protagonistów z Dead Island. Stąd zaczęły powstawać przeróżne porównania i opisy dotyczące produkcji, a Tymon Smektała - główny projekt dzieła Techlandu - nie uważa aby były one trafne.

"Myślę, że to lenistwo. Kiedy patrzysz na grę, ma ona zombie i walkę wręcz, a zatem to Dead Island, ale potem znowu zerkasz i widzisz, że jest swobodne bieganie, a więc stwierdzasz, że to Mirror's Edge." - powiedział Smektała, w rozmowie z ekipą Ausgamers.

Dying Light to coś więcej niż elementy z Mirror's Edge i Dead Island - twierdzi producent gry
"Oczywiście ten opis jest w porządku i pokrywa się z podstawowymi założeniami Dying Light, ale osobiście mi się to nie podoba, albowiem to spojrzenie na mały wycinek gry, a gdy popatrzysz głębiej, jest tego znacznie więcej."

"Przy obecnym stanie Dying Light oraz biorąc pod uwagę sposób prowadzenia rozgrywki, nie jesteś niczym ograniczony. Możesz poruszać się jak tylko masz ochotę i korzystać z środowiska w dowolny sposób. Wystarczy, żeby realistycznym było dotarcie w dane miejsce."

Na koniec przypomnę, że Dying Light wydane zostanie na komputerach PC i konsolach obecnej oraz następnej generacji. Daty premiery nie ujawniono, wiadomo jedynie, że odbędzie się w przyszłym roku.


Sprawdź także:
Dead Island

Dead Island

Premiera: 06 września 2011
PC, XBOX 360, PS3

Dead Island to pełny szybkiej akcji survival horror z elementami RPG opracowany przez studio Techland. Program jak sam tytuł wskazuje, nawiązuje do słynnych filmów z zomb...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgeass   @   17:21, 25.11.2013
Cytat: Tymon Smektała
Myślę, że to lenistwo. Kiedy patrzysz na grę, ma ona zombie i walkę wręcz, a zatem to Dead Island, ale potem znowu zerkasz i widzisz, że jest swobodne bieganie, a więc stwierdzasz, że to Mirror's Edge.


Myślę, że to lenistwo zrzynać 70% całego gameplayu z Mirror's Edge w proporcji 1:1 co widać praktycznie w każdej animacji tego free runningu. A myślenie na temat tej gry jest jakie jest, bo tam nie ma praktycznie niczego czego by nie było w tych dwóch przytaczanych tytułach. To nie lenistwo, a po prostu prawda. Ta gra to skrzyżowanie DI z ME i chociażby nie wiem jakich tłumaczeń użył ten Pan w życiu mnie nie przekona że tak nie jest.
0 kudoswisniaboss   @   17:37, 25.11.2013
Podpisuję się. Dead Island + Mirror's Edge ;/
0 kudoskehciu   @   17:40, 25.11.2013
Może i połączenie Dead Island z Mirror's Edge, ale trzeba przyznać, że pomysł jest, a gra zapowiada się świetnie.
0 kudosMicMus123456789   @   19:48, 25.11.2013
To jest bez sensu kłócić się z tym stwierdzeniem. Chcesz czy nie patrząc na DL skojarzenie samo się nasuwa. Według mnie nie ma w tym nic złego, osobiście czekam na grę i to bardzo.
0 kudosKreTsky   @   23:27, 25.11.2013
Kazdy mial takie skojarzenia, bo po zaprezentowanej rozgrywce bilo to po oczach. Nie sadze jednak, zeby to bylo cos zlego. Po jednej odslonie ME mialem niedosyt i mi sie bardzo podoba ta krzyzowka ;]
0 kudossebogothic   @   08:20, 26.11.2013
Hut jest w Techlandzie? Nawet nie wiedziałem Uśmiech
Używa on trochę argumentów Gopa, który najpierw sam porównywał LotF do Dark Souls, by zrobiło się o grze głośno, a później mówił, że wielka krzywda dzieje się grze z powodu takich porównań.
Poza tym na gameplayu Dying Light nie widziałem nic co mogłoby zaprzeczyć temu, że to po prostu krzyżówka Mirror's Edge i Dead Island, i to w dodatku nie najlepsza.
0 kudosgeass   @   09:47, 26.11.2013
Cytat: sebogothic
... Poza tym na gameplayu Dying Light nie widziałem nic co mogłoby zaprzeczyć temu, że to po prostu krzyżówka Mirror's Edge i Dead Island, i to w dodatku nie najlepsza.


Moim zdaniem czy nie najlepsza czy dobra to raczej kwestia gustu. Na pokazanych gameplayach wyglądało dość interesująco. Na pewno idiotyczne jest przejście dnia do nocy które trwa z 5 sekund Szczęśliwy Duże znaczenie będzie miało sterowanie w tej grze jako, że przez większość czasu będziemy biegali. Tu więc nasuwają się pierwsze wątpliwości. Drugie są przy samym odnalezieniu się gracza w świecie gry. Na gameplay'u to wszystko wygląda dość płynnie, natomiast nie od dzisiaj wiadomo, że Ci co grają na tych wszystkich pokazach zawsze są bardzo wyuczeni. Znają tę trasę na pamięć, wiedzą więc gdzie wskoczyć, jak i co pokazać. My jako przeciętny gracz takiej wiedzy mieć nie będziemy, i jak gdzieś się np. nie da wejść, albo będzie trwało to za długo, albo cokolwiek innego gra zamiast bawić zacznie bardzo irytować.
Osobiście dopóki nie zagram nie chcę niczego osądzać. Fajnie się zapowiada, ale jak to ostatecznie wyjdzie, się okaże po premierze dopiero.
Swoją drogą naprawdę gdybym był prezesem, szefem czy co tam oni mają firmy DICE, osobiście składałbym pozew w sprawie plagiatu. Ja rozumiem, że można się czymś inspirować, jednak jak patrzę na tę grę, to tam każda jedna animacja free runningu jest żywcem zerżnięta z ME, a to już inspiracja na pewno nie jest, bo to wygląda po prostu identycznie.
Wielbię ME i oczekując na nowe ME chętnie DL zagram, aczkolwiek taka zrzynka... no mnie się nie podoba. Czuję taki niesmak, pomimo, iż tytuł zapowiada się naprawdę nieźle.
0 kudosFox46   @   11:48, 26.11.2013
Ale jakby nie było rację ma , w MR było wszystko liniowe i musieliśmy iść tam gdzie nam się każe w DL tego nie ma.

Co gdyby DL wyszło pierwsze a MR drugie wtedy było by na odwrót.
0 kudosLucas-AT   @   12:43, 26.11.2013
Cytat: wisniaboss
Podpisuję się. Dead Island + Mirror's Edge ;/

No to chyba ciekawe połączenie, prawda? Gracze chcą innowacyjności, eksperymentów, a jak je dostają to marudzą.

Czy to plagiat? Na pewno nie. W wielu grach się skacze po budynkach.
0 kudosAndziorka   @   12:49, 26.11.2013
Oooo, zapowiada się ciekawie! W dodatku to połączenie gier, które lubię. Czekam na więcej informacji Uśmiech
0 kudosgeass   @   13:03, 26.11.2013
Cytat: Lucas-AT
Czy to plagiat? Na pewno nie. W wielu grach się skacze po budynkach.


Nie chodzi o sam fakt skakania po budynkach. W wielu grach się też strzela, ale wszędzie jest to pokazane mimo wszystko inaczej. Gdy grasz lub oglądasz gameplay z FEAR, Bioshock, The Darkness II, Crysis czy Call of Duty, widzisz co innego. Gdy oglądasz gameplay z ME i DL, najlepiej równocześnie widzisz 1:1 tę samą animację, przy tych samych ruchach. A to już nie za bardzo można nazwać inspiracją. Nie mam pojęcia jak prawnie wygląda wykorzystywanie jakichś tam powiedzmy elementów gameplay'u w grach oraz jak to jest dogadane ewentualnie między studiami zajmującymi się gier produkcją. Może i pozwalają sobie na takie kalki, a może nie. Jak ja patrzę na tę grę widzę po prostu to samo co w ME tyle że biega się po innym świecie, ale biega się identycznie. I z tego właśnie powodu ja tu widzę duże podstawy do ewentualnego procesowania się. Natomiast prawdopodobnie do takich rzeczy nie dojdzie, bo gdyby miało, EA lub DICE pewnie już by jakiś komentarz do pokazanego gameplay'u wystosowało.
0 kudosLucas-AT   @   13:12, 26.11.2013
Gralem już w ten tytuł i jeśli mam być szczery, to ME mi nawet do głowy nie przyszło podczas rozgrywki. To są dwie różne gry. Animacje mogą być co najwyżej podobne, bo Techland robi swoje od podstaw. Lekka inspiracja IMO to nic złego.
0 kudosgeass   @   13:51, 26.11.2013
Cytat: Lucas-AT
Gralem już w ten tytuł i jeśli mam być szczery, to ME mi nawet do głowy nie przyszło podczas rozgrywki. To są dwie różne gry. Animacje mogą być co najwyżej podobne, bo Techland robi swoje od podstaw. Lekka inspiracja IMO to nic złego.


Nie wiem co tam Ci dali do ogrania. Ja nie grałem. Widziałem to: https://www.youtu(...)R0#t=420 i mnie ME przychodzi do głowy aż za bardzo. Dlatego właśnie mi się to nie podoba. Bieganie, skakanie ok. Ale ten ślizg, skok na klatę, wejście na dach, wchodzenie lub zjazd po słupie itd. wygląda niemal identycznie jak w ME. To nie jest IMO lekka inspiracja. Wiem, że robią własne animacje i sami piszą kod. Ok, ale to nie znaczy, że się nie da tego zerżnąć, a to już zrobiono. Każdy ruch można było wykonać inaczej tak żeby nikt się nie czepiał, ale tego nie zrobiono. Więc śmieszne jest dla mnie tłumaczenie, że lenistwem jest nazywanie tego krzyżówką DI z ME, bo lenistwem jest niewymyślenie swoich animacji tylko czyste przekalkowanie od konkurencji. Może nie grałem, ale wiem co widzę na tym filmie. A widzę ME, tym bardziej, że do dziś gram w tę grę i znam na pamięć wszystkie ruchy Faith. Jedyna rzecz jakiej tu w zasadzie nie ma to te "przekatulkanie" po odległym skoku. Być może i to jest, tylko akurat na tym filmiku tego nie pokazano.
0 kudostrampek26   @   14:38, 28.11.2013
Mirror's Edge nowa wersja ciekawe hmm...
Dodaj Odpowiedź