Kilka słów odnośnie Battlefield 4 na PS4 i Xbox One oraz porównanie poszczególnych wersji

Digital Foundry, wyspecjalizowana komórka Eurogamer Network zajmująca się analizą gier pod kątem technicznym, opublikowała szczegółowy raport odnośnie niemal ukończonej wersji gry Battlefield 4 na PlayStation 4 oraz Xbox One.

@ 29.10.2013, 18:04
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
pc, ps4, xbox one

Kilka słów odnośnie Battlefield 4 na PS4 i Xbox One oraz porównanie poszczególnych wersji

Digital Foundry, wyspecjalizowana komórka Eurogamer Network zajmująca się analizą gier pod kątem technicznym, opublikowała szczegółowy raport odnośnie niemal ukończonej wersji gry Battlefield 4 na PlayStation 4 oraz Xbox One. Jak zatem prezentuje się najnowsze dzieło studia DICE na nowych konsolach?

Po pierwsze i najważniejsze - edycja dedykowana maszynce Microsoftu działa w rozdzielczości 720p (1280x720), natomiast na sprzęcie Sony w 900p (1600x900). Obie wersje hulają w 60 klatkach na sekundę, a spadki płynności, szczególnie w trybie multiplayer, zdarzają się tylko podczas intensywniejszej akcji.

Kilka słów odnośnie Battlefield 4 na PS4 i Xbox One oraz porównanie poszczególnych wersji
Digital Foundry stwierdza również, że Battlefield 4 na next-genowych konsolach reprezentuje ustawienia wysokich detali na PC, choć pewne uszczerbki widać przede wszystkim w oświetleniu i stopniu widoczności terenu.

Porównania grafiki i płynności na poszczególnych platformach. Dla najlepszego efektu radzimy oglądać w trybie pełnoekranowym w rozdzielczości 1080p.


PS4 vs. Xbox One






Analiza płynności w trybie multiplayer w wersji na PS4




PS4 vs. PC




Xbox One vs. PC


Sprawdź także:
Battlefield 4

Battlefield 4

Premiera: 29 października 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS4, XBOX ONE

Battlefield 4 to kolejna odsłona jednej z najbardziej popularnych serii strzelanek. Za jej opracowanie ponownie odpowiada studio EA DICE. Podobnie jak w przypadku pop...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskehciu   @   20:40, 29.10.2013
W pojedynku PS4 vs XO, moim zdaniem xklocek wygrywa, ale przegrywa z pecetem. XO ma efektowniejsze wybuchy, ale PC lepszy kontrast między światłem a cieniem.
0 kudosFox46   @   21:40, 29.10.2013
Cytat: kehciu
W pojedynku PS4 vs XO, moim zdaniem xklocek wygrywa, ale przegrywa z pecetem. XO ma efektowniejsze wybuchy, ale PC lepszy kontrast między światłem a cieniem.


Tez mi się tak wydawało ale jeżeli chodzi o spadki FPS to po prostu zarówno na PS4 one są jak i Xboxie One tu jest dosłownie remis, bo w momentach w których XO nie miał spadków zazwyczaj PS4 miał spadki i na odwrót, były takie momenty. Jeżeli chodzi o PC to wiadome PC lepsze od Xboxa One i PS4, ale nie ma co ukrywać że Konsole zrobiły spory krok na przód, ale mimo wszystko zbyt mały by pobić PC i tak już chyba pozostanie

PS: no i cieszy fakt że już nie ma spadków FPS z 30 na 20FPS tylko np: z 60 na 45Fps, co nie bedzie dawało się tak we znaki jak w przypadku obecnej generacji.

PS4 mimo iż ma mocniejsze bebechy to i tak szału jakiegoś nie robi tu można śmiało rzec że one nie mają jako takiego znaczenia, PS4 ma lepsze bebechy od XO ale zaś XO nadrabia czym innym (było kiedyś porównanie czym) co się reasumuję i wychodzi nieco na plus na PS4 ale to wciąż zbyt mało by pobić w hardware mocno XO przeskoku między PS4 a Xo jakiegoś dużego nie ma i kupując np: XO posiadacze tej konsoli nie będą się pewnie czuli poszkodowanie przez słabszy Hardware.
0 kudostretorn   @   22:03, 29.10.2013
A nikt z was nie zauważył że ps 4 wyświetlane jest w wyższej rozdziałce ciekawe jak xo by se poradził martwi mnie jedynie to że mówimy tu o dorównywaniu do PC a nie o gonieniu przez najbliższe 2 lata pc-ta do konsol. No chyba że za 2 lata wypuszczą wersje slim z nowymi bebechami bo wielkiego projektowania i kosztów jak z procesorem cell sony nie ponosi ale czy to jest możliwe...
0 kudosFox46   @   22:23, 29.10.2013
Cytat: tretorn
A nikt z was nie zauważył że ps 4 wyświetlane jest w wyższej rozdziałce ciekawe jak xo by se poradził martwi mnie jedynie to że mówimy tu o dorównywaniu do PC a nie o gonieniu przez najbliższe 2 lata pc-ta do konsol. No chyba że za 2 lata wypuszczą wersje slim z nowymi bebechami bo wielkiego projektowania i kosztów jak z procesorem cell sony nie ponosi ale czy to jest możliwe...


Nigdy nie było i nie będzie czegoś takiego że w mniejszej wersji konsoli są nowe bebechy bo po co ??, skoro to starczy zwłaszcza że większość developerów robi gry pod konsolę a nie pod PC, więc PC będzie stało w miejscu, a przynajmniej przez jakiś czas.
A nie widać by PC miał jakąś mega uber przewagę graficzną. Jak pisał kolega w pierwszym poście lepsze cienie+ światło i może kilka dodatkowych bajerów ale to typowa kosmetyka.
0 kudosbinio1   @   10:50, 30.10.2013
I tak coś czuję że wymianki hardwaru się wpiszą w tą generację konsol. Zresztą stają do boju z bebechami dzisiejszego pc. Pytanie ile lat może potrwać zmowa molochów i jawne stopowanie rozwoju tej branży.
Dodaj Odpowiedź