Ostatnia zapowiedź Valve to autorski pad - Steam Controller
Od blisko tygodnia Valve skutecznie pobudzało w graczach apetyt - 23 września odpalono enigmatyczną stronę internetową ze specjalnym licznikiem i hasłem "Świat Steam rozszerzy się w 2014".
Materdea @ 27.09.2013, 21:25
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
pc
Od blisko tygodnia Valve skutecznie pobudzało w graczach apetyt - 23 września odpalono enigmatyczną stronę internetową ze specjalnym licznikiem i hasłem "Świat Steam rozszerzy się w 2014". Już teraz, po trzeciej i ostatniej zapowiedzi wiemy, że amerykański potentat branży elektronicznej chce na dobre zamieszkać w domach graczy na całym świecie. Po systemie operacyjnym i linii komputerów przystosowanych do grania na telewizorze, zaprezentowano kontroler do tych urządzeń - Steam Controller.
Cała ta inicjatywa miała tak naprawdę jeden cel - stworzenie konkurencji dla klasycznych konsol i rozszerzenie idei trybu Big Picture, czyli narzędzia stworzonego przez Valve prawie rok temu. I trzeba przyznać, że wejście firmy Gabe'a Newella w ten sektor może okazać się bardzo owocne dla wszystkich graczy.
"Rozpoczęliśmy prace nad nowym kontrolerem posiadając tylko jeden cel: przenieść w całości funkcjonalność platformy Steam do pokoju dziennego. Wiedzieliśmy jak stworzyć interfejs, komputer a nawet system operacyjny. Pozostała nam tylko jedna rzecz — sposób kontrolowania systemu przez użytkownika — ostatnie brakujące ogniwo (..)
(...) Nie chcieliśmy pozwolić na żadne braki lub kompromisy — spędziliśmy rok na eksperymentach nad nowymi sposobami kontroli i wydaje nam się, że stworzyliśmy urządzenie, którym warto się z wami podzielić."
Wygląd nowego pada możecie podziwiać w obrazku nad cytatem, zaś sama jego funkcjonalność daje sporo do myślenia. Zamiast klasycznych gałek analogowych mamy... dwa panele dotykowe:
"Najważniejszym elementem kontrolera Steam są dwa okrągłe panele dotykowe. Pod całą ich powierzchnią znajdują się panele dotykowe o dużej czułości. Istnieje także możliwość ich naciśnięcia, co umożliwia użycie całej powierzchni jako przycisku."
Jak zapowiadają twórcy, nowe urządzenie wspiera masę starszych tytułów oraz te najnowsze, projektowane z myślą o nim. Koniec końców deweloperzy chcą, by ich sprzęt działał nieskazitelnie ze wszystkimi tytułami wydanymi na Steamie. Odważnie.
"Na środku kontrolera znajduje się kolejna powierzchnia, która reagować może na dotyk - jest to wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości. Ta powierzchnia jest także ważnym elementem pozwalającym na osiągnięcie celu, dla którego stworzyliśmy ten kontroler - obsługi wszystkich gier znajdujących się w naszym katalogu. Ekran umożliwia obsługę nieograniczonej ilości akcji dla graczy bez użycia ograniczonej ilości przycisków."
Oprócz dotykowych paneli, kontroler Valve posiadać będzie także 11 fizycznych przycisków. Jednak dalsze przytaczanie informacji zawartych na wspomnianej stronie internetowej jest bez sensu - jeśli chcecie dokładniej poczytać o tym świeżym pomyśle, odsyłam Was do tego odnośnika. Jest tam nie tylko FAQ projektu, ale również możliwość zapisania się na chęć testowania.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler