Battlefield nie będzie wydawany rokrocznie - twierdzi Patrick Bach

Patrick Bach to szef studia DICE, odpowiedzialnego za niezwykle popularną serię sieciowych strzelanek, zatytułowaną Battlefield.

@ 28.08.2013, 13:24
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Battlefield nie będzie wydawany rokrocznie - twierdzi Patrick Bach

Patrick Bach to szef studia DICE, odpowiedzialnego za niezwykle popularną serię sieciowych strzelanek, zatytułowaną Battlefield. Ekipa obecnie pracuje nad czwartą odsłoną gry, ale już teraz deweloper zapowiada, że gracze nie mają co liczyć na rokroczne premiery strzelanki, jak to jest w przypadku Call of Duty. DICE nie jest po prostu w stanie stworzyć gry każdego roku. Jest natomiast coś, co sprawia, że Battlefield będzie żył i rósł przez cały czas - Battlefield Premium.

"Wydaje mi się, że podstawowym zamysłem w DICE jest fakt, iż nie możemy stworzyć gry każdego roku" - powiedział Bach w rozmowie z redakcją Videogamera, kiedy zapytano go o przyszłorocznego Battlefielda (hipotetycznie).

Następnie rozmowa kontynuowana była w nieco innym temacie, a konkretniej nawiązywała do tego, co wcześniej mówił jeden z szefów Electronic Arts, twierdząc, że gry to żywe, ewoluujące organizmy. Że należy traktować je jak usługi, które są ciągle rozwijane; zamiast gotowe produkty.

Battlefield nie będzie wydawany rokrocznie - twierdzi Patrick Bach
"To coś, co zaczęliśmy zauważać. Może to byłoby dobre rozwiązanie; a może całkowicie nietrafione. Widzimy, że niektóre gry przeszły już na taki model działania, np. MMO. Są też gry free-to-play, które działają na tej samej platformie. Wydaje mi się, że w tym przypadku chodzi o odbiorców i odpowiednie zgranie wszystkiego. Widzieliście w przypadku Battlefield 3, że zapotrzebowanie jest duże. Mieliśmy 18 miesięcy Battlefielda (dzięki Premium - dop.red.), a ludzie wciąż chcieli więcej w tym czasie. Teraz minęły prawie dwa lata, a oni wciąż grają, nadal mnóstwo graczy szarpie w Battlefield 3."

"Wydaje mi się zatem, że ludzie chcą Battlefielda cały rok."


Myślicie, że byłoby to możliwe, aby Battlefield zmienił się w usługę, a nie wydawaną co jakiś czas produkcję? Wolelibyście np. grać przez pięć lat na tej samej platformie bazowej, dostając jednie kolejne dodatki? Czy wolicie zupełnie nową grę, nowy silnik itd., w regularnych odstępach czasy?

Sprawdź także:
Battlefield 4

Battlefield 4

Premiera: 29 października 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS4, XBOX ONE

Battlefield 4 to kolejna odsłona jednej z najbardziej popularnych serii strzelanek. Za jej opracowanie ponownie odpowiada studio EA DICE. Podobnie jak w przypadku pop...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgaco   @   16:19, 28.08.2013
Nie muszą, wyjdzie jeszcze Titanfall spod ich skrzydeł, wspominali coś Star Wars: Battlefront więc będą mogli żonglować trzema strzelankami co powinno im zapewnić stały dopływ gotówki.
0 kudosSZYMEZ   @   18:52, 28.08.2013
Zmiana silnika co roku wiąże się często ze zmianą sprzętu na nowszy ( w przypadku PC ). Ja bym się bardziej cieszył, gdyby wydawali kolejne dodatki do 3 niż 4, bo wiem, że 4ka na moim sprzęcie nie ruszy Uśmiech .
0 kudosKreTsky   @   22:13, 29.08.2013
Dlugo terminowe gry cieszyly by sie powodzeniem, pod warunkiem ze support bedzie porzadny. Jak czwarta odslona przyjmie sie dobrze, to takie posuniecie wyjdzie im na dobre. Najgorsze, ze pojawia sie zapewne jakies mikroplatnosci i inne ustronstwa, bo zarabiac w koncu musza ;]