Battlefield nie będzie wydawany rokrocznie - twierdzi Patrick Bach
Patrick Bach to szef studia DICE, odpowiedzialnego za niezwykle popularną serię sieciowych strzelanek, zatytułowaną Battlefield.
bigboy177 @ 28.08.2013, 13:24
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Patrick Bach to szef studia DICE, odpowiedzialnego za niezwykle popularną serię sieciowych strzelanek, zatytułowaną Battlefield. Ekipa obecnie pracuje nad czwartą odsłoną gry, ale już teraz deweloper zapowiada, że gracze nie mają co liczyć na rokroczne premiery strzelanki, jak to jest w przypadku Call of Duty. DICE nie jest po prostu w stanie stworzyć gry każdego roku. Jest natomiast coś, co sprawia, że Battlefield będzie żył i rósł przez cały czas - Battlefield Premium.
"Wydaje mi się, że podstawowym zamysłem w DICE jest fakt, iż nie możemy stworzyć gry każdego roku" - powiedział Bach w rozmowie z redakcją Videogamera, kiedy zapytano go o przyszłorocznego Battlefielda (hipotetycznie).
Następnie rozmowa kontynuowana była w nieco innym temacie, a konkretniej nawiązywała do tego, co wcześniej mówił jeden z szefów Electronic Arts, twierdząc, że gry to żywe, ewoluujące organizmy. Że należy traktować je jak usługi, które są ciągle rozwijane; zamiast gotowe produkty.
"To coś, co zaczęliśmy zauważać. Może to byłoby dobre rozwiązanie; a może całkowicie nietrafione. Widzimy, że niektóre gry przeszły już na taki model działania, np. MMO. Są też gry free-to-play, które działają na tej samej platformie. Wydaje mi się, że w tym przypadku chodzi o odbiorców i odpowiednie zgranie wszystkiego. Widzieliście w przypadku Battlefield 3, że zapotrzebowanie jest duże. Mieliśmy 18 miesięcy Battlefielda (dzięki Premium - dop.red.), a ludzie wciąż chcieli więcej w tym czasie. Teraz minęły prawie dwa lata, a oni wciąż grają, nadal mnóstwo graczy szarpie w Battlefield 3."
"Wydaje mi się zatem, że ludzie chcą Battlefielda cały rok."
Myślicie, że byłoby to możliwe, aby Battlefield zmienił się w usługę, a nie wydawaną co jakiś czas produkcję? Wolelibyście np. grać przez pięć lat na tej samej platformie bazowej, dostając jednie kolejne dodatki? Czy wolicie zupełnie nową grę, nowy silnik itd., w regularnych odstępach czasy?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler