Twórcy na temat ''Party Play'' w Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Square Enix od dłuższego czasu prowadzi huczną i ciekawą kampanię reklamową Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn.

@ 19.08.2013, 19:02
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps3, ps4

Twórcy na temat ''Party Play'' w Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Square Enix od dłuższego czasu prowadzi huczną i ciekawą kampanię reklamową Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn. Dzisiaj mamy jej kontynuację, albowiem do sieci trafiła prezentacja na temat "Party Play" w omawianej produkcji. Przed kamerą zasiedli sam dyrektor projektu Naoki Yoshida i Toshio Murouchi, specjalista od kontaktu z publiką.

Co takiego mają do powiedzenia twórcy w sprawie rozgrywki? Na wstępie przytaczają nam własną wizję kultury "szarpania" w sieci. Jak pewnie wielu z Was wie, kultura to element naszej osobowości, którego trzeba się nauczyć i godnie z niego korzystać. Dlatego też Square Enix chce promować kulturalne, społeczne podchodzenie do rozgrywki. Co to znaczy? Absolutne minimum, czyli spokój, pomoc, przyjazne i wyrozumiałe podejście do każdego gracza.

"Przy okazji Final Fantasy XIV będziesz wstanie dzielić świat "własnej" historii z innymi graczami z wieloma możliwościami gry wspólnej. [...] Pierwszą czynnością powinno być przywitanie się, aby oddać reszcie graczy należny szacunek. Warto być uprzejmym, wyrozumiałym i szczerym, co skutkuje zrozumieniem, ciekawszą i czystą rozgrywką."

Twórcy na temat ''Party Play'' w Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Wiele w tym racji, nie sądzicie? Drugą, niemniej ciekawą atrakcją poniższego wideo jest sam gameplay. Yoshida twierdzi, że Final Fantasy XIV Online: A Realm Reborn nie różni się niczym od standardowych, klasycznych reprezentantów gatunku RPG. Taktyka i ustawienie graczy na polu bitwy ma mieć takie samo znaczenie, jak w grach przeznaczonych dla jednego gracza. Dlatego też to, w jaki sposób ustawimy się na polu bitwy ma znaczenie na jej przebieg.

"Grając w standardowe RPG prowadzisz grupkę postaci, która podzielona jest na klasy i profesje. Masz czas na reakcję i planowanie potyczki. Proces ten tworzy niejako podwaliny pod grę zespołową. Pierwsza linia ataku to zazwyczaj najodporniejsi, dalej stoją magowie, łucznicy itd. W Final Fantasy XIV: A Realm Reborn system walki będzie działał na tych samych zasadach."

Premiera gry już 27 sierpnia tego roku. Jestem nastawiony pozytywnie do zmian, jakie twórcy wprowadzają w skostniały segment gier MMORPG. Jeżeli i Wy się zainteresowaliście słowami Square Enix, to zapraszam do redakcyjnych beta testów, w których obadałem sytuację w Eorze. Na podstawie spisanych wrażeń sami możecie zdecydować czy jesteście gotowi na tę przygodę, czy nie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   23:18, 19.08.2013
Troche takie oczywiste rzeczy przedstawili ;]
0 kudosPokora   @   16:45, 20.08.2013
Cytat: KreTsky
Troche takie oczywiste rzeczy przedstawili ;]

Na samym początku filmiku nawet powiedzieli, że jest to materiał skierowany do ludzi, dla których gatunek MMORPG jest nowy. ; )