Raport finansowy Electronic Arts - wzrost znaczenia cyfrowej dystrybucji i rynku gier mobilnych
Firma Electronic Arts opublikowała swój raport finansowy za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2014, zakończony 30 czerwca.
zvarownik @ 24.07.2013, 10:34
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc, ps2, ps3, psp, xbox 360, wii, mob, inne, psv, ds, ds3, wiiu
Firma Electronic Arts opublikowała swój raport finansowy za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2014, zakończony 30 czerwca. Korporacja po raz kolejny zanotowała wzrost zainteresowania cyfrową dystrybucją.
Dzięki sprzedaży dodatków DLC (konsole i PC) i grom typu free-to-play, koncern zarobił około 177 mln dolarów. 37 mln dolarów (12% wzrost w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku) uzyskano ze sprzedaży pełnych wersji gier w cyfrowej dystrybucji na komputerach PC. Łączny dochód wyniósł 949 mln dolarów (niewielki spadek, gdyż rok wcześniej zanotowano 955 mln dolarów).
Korporacja może także pochwalić się 30% wzrostem dochodów z gier mobilnych, głównie dzięki takim projektom jak The Simpsons, Real Racing 3 (przeszło 45 mln pobrań produkcji) i FIFA Online 3.
Jedną z najsilniejszych marek w portfolio firmy jest oczywiście Battlefield. Ilość osób, które skusiły się na zakup usługi Premium do "trójki" wynosi już 4 mln. Dodatkowo zamówienia przedpremierowe na Battlefield 4 wypadają "dobrze" w porównaniu do tego, co obserwowano w przypadku trzeciej części.
Przy okazji warto wspomnieć, że sklep Origin posiada obecnie ponad 50 mln użytkowników, z czego 22 mln korzystają z jego mobilnej wersji. Krótko pisząc jest nieźle.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler