Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów

Fani Grand Theft Auto V nie mają łatwego życia. Producent tego tytułu nie zwykł rozpieszczać graczy huraganem zwiastunów i gameplay'ów, publikując tylko co jakiś czas kilka screenów lub artworków, a trailer zostawiając na specjalne okazje.

@ 02.05.2013, 19:29
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
ps3, xbox 360

Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów

Fani Grand Theft Auto V nie mają łatwego życia. Producent tego tytułu nie zwykł rozpieszczać graczy huraganem zwiastunów i gameplay'ów, publikując tylko co jakiś czas kilka screenów lub artworków, a trailer zostawiając na specjalne okazje. Taka taktyka może budzić kontrowersje, lecz ma i swoje dobre strony. Głód sympatyków marki stale rośnie, na forach internetowych są prowadzone żywiołowe dyskusje, a każdy screen zostaje poddany szczegółowej analizie. Ale, zakazany owoc smakuje najlepiej, prawda?

Dziś jest jednak przełomowy dzień w oczekiwaniu na premierę kolejnej odsłony tej gangsterskiej sagi. W ubiegłym tygodniu Rockstar Games zaprosiło do swojej siedziby dziennikarzy (między innymi przedstawicieli redakcji CVG, Videogamer, EDGE i Game Informer) na prezentację Grand Theft Auto V, a Ci przygotowali obszerne relacje z pokazu. Oto co się dowiadujemy:

- Jeśli weźmiemy pod uwagę tereny pod wodą, to świat w grze będzie pięciokrotnie większy od mapy Red Dead Redemption. Prócz miasta Los Santos, zwiedzimy pustynię, dno oceanu, góry, lasy, małe miasteczka, farmy i bazę wojskową. Celem Rockstar Games było stworzenie najlepszego otwartego świata w historii gier komputerowych.
- W grze znajduje się pełny, podwodny ekosystem. W oceanie pływają ryby, rekiny atakują ludzi, a dno jest porośnięte rafą koralową.

Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów
W jednej misji nurkujemy w głąb oceanu, próbując znaleźć leżący na dnie wrak statku, wewnątrz którego znajduje się skarb

- Przełączanie się pomiędzy trzema bohaterami odbywa się płynnie – najpierw kamera unosi się do góry (niczym w Google Earth), a potem z lotu ptaka namierza drugą, wybraną przez nas postać. W trakcie misji odbywa się to natychmiast. Szybkość zmiany zależy od odległości pomiędzy bohaterami.
- Po śmierci gra cofnie nas od ostatniego punktu kontrolnego.
- Każdy z bohaterów posiada indywidualny system rozwoju kilku umiejętności – z podziałem na strzelanie, kondycję, siłę, latanie, kierowanie samochodami, mechanikę, skradanie, a także pojemność płuc.
- Bohaterowie posiadają również umiejętności specjalne. Franklin, jako ćpun, potrafi na moment zwolnić czas podczas jazdy samochodem. Trevor posiada chwilowy „tryb szaleństwa” (niczym Kratos z God of War?), dzięki któremu odbiera przeciwnikom dwa razy więcej energii i posiada ciosy specjalne w walce wręcz. Michael może się pochwalić swoją wersją Bulletime’u znanego z Max Payne.
- Trevor, jako były pilot wojskowy, zawsze będzie najlepszym operatorem maszyn latających, a Franklin, zajmujący się odzyskiwaniem samochodów od niewypłacalnych klientów, zawsze będzie najlepszy za kierownicą - bez względu na poziom rozwoju danej umiejętności.
- Fizyka wody jest jedną z najlepszych w tej generacji konsol.
- Niektóre łodzie będą zaopatrzone w sprzęt do nurkowania, taki jak skafander, płetwy i pojemnik na tlen.
- W mieście będzie 5 razy więcej przechodniów niż w Grand Theft Auto IV.

Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów
Przemierzając tereny poza miastem - góry, lasy czy pustynię - czuć klimat Red Dead Redemption

- W misjach, w których napadamy na bank będziemy musieli zaopatrzyć się w maski, pojazdy, odpowiednie stroje, ustalić drogę ucieczki i zdecydować czy zabić zakładników. Czasami będzie trzeba wynająć współpracowników - kierowców, techników i osoby posługujące się bronią.
- Prócz znanej yogi, gry w tenisa, golfa, pojawią się także nielegalne wyścigi, wykonywanie kaskaderskich akrobacji, skoki ze spadochronem i polowanie na zwierzęta (!).
- Będzie można zabierać autostopowiczów.
- System walki wręcz i strzelania został przerobiony, przypominając mechanikę zastosowaną w Max Payne 3.

Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów
- W jednej misji nurkujemy w głąb oceanu, próbując znaleźć leżący na dnie wrak statku, wewnątrz którego znajduje się skarb. Na drodze stają nam inni nurkowie.
- Broń można modyfikować – dodając do niej celowniki laserowe, lunety, tłumiki czy magazynki o większej pojemności.
- Przemierzając tereny poza miastem, czuć klimat Red Dead Redemption. Podobnie jak w tej grze, w lasach i górach będą żyły dzikie zwierzęta (między innymi kojoty, kuguary czy jelenie wyskakujące na drogę). Potwierdzono także obecność zwierząt hodowlanych np. kóz.
- Można spotkać ludzi łowiących ryby.
- Samochody będzie można tuningować – hamulce, zawieszenie, silnik, zmienić kolor, dodać spoilery i przyciemnić szyby.
- Podobnie jak w GTA: San Andreas, będzie można sobie zmienić fryzurę, zrobić tatuaż i kupić nowe ubranie.
- Znów będzie można kupować posiadłości – wille, garaże i całe przedsiębiorstwa przynoszące nam zyski.
- W naszej dyspozycji nie zabraknie telefonu, za pomocą którego zrobimy fotki, nagramy filmiki, powtórzymy już raz rozegrane misje, a także skorzystamy z aplikacji społecznościowych.
- Broń bez amunicji będzie można zachować.
- Zdrowie odnowi się tylko do 50%. Pozostałą część życia uzupełnimy przez tradycyjne apteczki, jedzenie i drzemkę w domu.
- Ilość broni i pojazdów będzie największa w historii serii.
- Podczas ścigania przez policję, wzorem GTA IV, nadal będziemy uciekali z widocznej na mapie strefy poszukiwań, ale tym razem funkcjonariusze nie zawsze będą znali naszą dokładną pozycję w magiczny sposób - można będzie spróbować się ukryć.

W naszej galerii znajdziecie także garść nowych screenów.

Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   18:38, 03.05.2013
Ale stworzenie takiego rendera też wymaga masy czasu i umiejętności. W dodatku ten filtr znany ze screenów... W trailerach nie widzieliśmy tak naprawdę nawet sekundy gameplayu, więc może gra w ruchu wygląda inaczej. Nie mniej, przekonam się o tym jak wyjdzie oficjalny gameplay.
0 kudosLucas-AT   @   18:42, 03.05.2013
Nie tylko w firmach growych pracują utalentowani programiści i graficy. Od zarania dziejów powstaje masa modów itp. To jest robota jakiegoś fana. Obecność filtru ze screenów może oznaczać, że autor tych materiałów oglądał screeny. Uśmiech
0 kudosgronek16   @   19:23, 03.05.2013
https://www.youtube.com/watch?v=ss7CulJmDUA szczerze ten filmik powala mnie na kolana i jestem o tej myśli co sebogothic. co prawda dziwi mnie technologia tego wieku ponieważ robią gry na konsole do których nie da sie kupić części zamiennych dopiero jak wyjdzie jakaś nowa wersja np xbox720 czy coś Dumny Szczęśliwy to wtedy mogą robic gry lepszej szczegółowości grafice itp. na PC jest lepiej i gdyby rockstar sie postarał to by stworzył GTA 5 właśnie TAKIM jak na tym filmiku. gdyby przerabiał gta 5 z konsoli na pc i się postarał to mogło by to tak wyglądać a jeśli nie to grafa może nie powalać i może być jak w gta 4 co najwyżej trochę lepsza.
0 kudosremik1976   @   19:29, 03.05.2013
Gość zrobił fotorealistyczny krajobraz w Vue co jest banalnie proste dla grafika lub nawet sobie go zapożyczył i dorzucił do tego swoje animacje modeli pojazdów, które już nie są fotorealistyczne, a wręcz tandetne i tyle. Szczerze mówiąc nie chciałbym, żeby kiedykolwiek tak wyglądało GTA.
0 kudosSatarPL   @   19:59, 03.05.2013
Po tych informacjach czekam z niecierpliwością na 17 wrzesień.
0 kudossebogothic   @   20:26, 03.05.2013
Na gram też jest kilka ciekawych informacji:

Rockstar zamierza dostarczyć świat większy niż te z GTA IV, GTA: San Andreas i Red Dead Redemption razem wzięte(!)
To robi wrażenie. Nie grałem w RDR, ale grałem w GTA IV i SA. Zadowoliłby mnie świat, który byłby równy powierzchni "czwórki" i San Andreas.

Są poważne różnice w sposobie poruszania bohaterów. Michael jest na przykład wolniejszy od reszty.
I na to czekałem. Nie wyobrażałem sobie, że każda postać będzie poruszać się tak samo. Głupio by to wyglądało. No i każda postać będzie miała inne umiejętności. Franklin będzie lepiej jeździł samochodami, a Trevor lepiej sterował samolotami. Jestem ciekaw jaki wpływ będzie miało to na gameplay. I czy będzie można wychwycić różnicę pomiędzy bohaterami?
Jestem też ciekaw czy policja będzie reagowała na nasze zachowanie (drobne wykroczenia drogowe, potrącenie przechodnia, grożenie ludziom bronią). Bo dotychczas reaguje gdy stuknie się w radiowóz albo rozpęta strzelaninę.
0 kudosFox46   @   20:48, 03.05.2013
Co jak co ale po sebogothicu nie spodziewałem się że da się nabrać na takie lipne prowokacje na YT Szczęśliwy. Do tego taka grafa na Konsolach "No way" , zdecydowanie Szczęśliwy. A wersja PC to by nie mogła być bo takowej jeszcze nawet nie ma.

A jak by już wyszło na PC GTA V to będzie to zapewne bezpośredni port konsolowy z dobrą optymalizacją, nie to co GTA IV.
0 kudosSatarPL   @   20:50, 03.05.2013
Cytat: sebogothic

Jestem też ciekaw czy policja będzie reagowała na nasze zachowanie (drobne wykroczenia drogowe, potrącenie przechodnia, grożenie ludziom bronią). Bo dotychczas reaguje gdy stuknie się w radiowóz albo rozpęta strzelaninę.
Akurat grożenie bronią i potrącenie był zauważane przez policje już w czwórce o ile była na miejscu zdarzenia występku.
0 kudosKreTsky   @   01:04, 04.05.2013
Informacje robia wrazenie. Coraz bardziej sie przekonuje do tej gry ;]
0 kudosDankoPL   @   21:44, 04.05.2013
Będzie co robić w GTA V Uśmiech .
Dziesiątki godzin zabawy gwarantowane.
0 kudosWejer1910   @   21:53, 04.05.2013
Ja akurat nie wierze, zgadzam się z Lukasem w 100 i jednym procencie, to jest FAKE, sam z resztą mówił, moderów jest wielu, a skąd wiecie, że robił to tylko jeden, a nie cała grupa moderów?????
0 kudosurban1212   @   17:13, 10.05.2013
Trzeba czekać Uśmiech już nie mogę się doczekać Uśmiech
0 kudosBuuny   @   19:22, 11.05.2013
mam nadzieje że będę w stanie zdawać ją ok. 5 razy tak jak gta:sa Uśmiech
0 kudosFox46   @   15:22, 12.05.2013
Jeszcze tyle czekania heh szkoda że przesunęli premierę, ale lepiej żeby gra była dopracowana niż potem były problemy.
Dodaj Odpowiedź