Grand Theft Auto V: Wysyp nowych informacji i screenów
Fani Grand Theft Auto V nie mają łatwego życia. Producent tego tytułu nie zwykł rozpieszczać graczy huraganem zwiastunów i gameplay'ów, publikując tylko co jakiś czas kilka screenów lub artworków, a trailer zostawiając na specjalne okazje.
Lucas-AT @ 02.05.2013, 19:29
To ja
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
ps3, xbox 360
Fani Grand Theft Auto V nie mają łatwego życia. Producent tego tytułu nie zwykł rozpieszczać graczy huraganem zwiastunów i gameplay'ów, publikując tylko co jakiś czas kilka screenów lub artworków, a trailer zostawiając na specjalne okazje. Taka taktyka może budzić kontrowersje, lecz ma i swoje dobre strony. Głód sympatyków marki stale rośnie, na forach internetowych są prowadzone żywiołowe dyskusje, a każdy screen zostaje poddany szczegółowej analizie. Ale, zakazany owoc smakuje najlepiej, prawda?
Dziś jest jednak przełomowy dzień w oczekiwaniu na premierę kolejnej odsłony tej gangsterskiej sagi. W ubiegłym tygodniu Rockstar Games zaprosiło do swojej siedziby dziennikarzy (między innymi przedstawicieli redakcji CVG, Videogamer, EDGE i Game Informer) na prezentację Grand Theft Auto V, a Ci przygotowali obszerne relacje z pokazu. Oto co się dowiadujemy:
- Jeśli weźmiemy pod uwagę tereny pod wodą, to świat w grze będzie pięciokrotnie większy od mapy Red Dead Redemption. Prócz miasta Los Santos, zwiedzimy pustynię, dno oceanu, góry, lasy, małe miasteczka, farmy i bazę wojskową. Celem Rockstar Games było stworzenie najlepszego otwartego świata w historii gier komputerowych.
- W grze znajduje się pełny, podwodny ekosystem. W oceanie pływają ryby, rekiny atakują ludzi, a dno jest porośnięte rafą koralową.
- Przełączanie się pomiędzy trzema bohaterami odbywa się płynnie – najpierw kamera unosi się do góry (niczym w Google Earth), a potem z lotu ptaka namierza drugą, wybraną przez nas postać. W trakcie misji odbywa się to natychmiast. Szybkość zmiany zależy od odległości pomiędzy bohaterami.
- Po śmierci gra cofnie nas od ostatniego punktu kontrolnego.
- Każdy z bohaterów posiada indywidualny system rozwoju kilku umiejętności – z podziałem na strzelanie, kondycję, siłę, latanie, kierowanie samochodami, mechanikę, skradanie, a także pojemność płuc.
- Bohaterowie posiadają również umiejętności specjalne. Franklin, jako ćpun, potrafi na moment zwolnić czas podczas jazdy samochodem. Trevor posiada chwilowy „tryb szaleństwa” (niczym Kratos z God of War?), dzięki któremu odbiera przeciwnikom dwa razy więcej energii i posiada ciosy specjalne w walce wręcz. Michael może się pochwalić swoją wersją Bulletime’u znanego z Max Payne.
- Trevor, jako były pilot wojskowy, zawsze będzie najlepszym operatorem maszyn latających, a Franklin, zajmujący się odzyskiwaniem samochodów od niewypłacalnych klientów, zawsze będzie najlepszy za kierownicą - bez względu na poziom rozwoju danej umiejętności.
- Fizyka wody jest jedną z najlepszych w tej generacji konsol.
- Niektóre łodzie będą zaopatrzone w sprzęt do nurkowania, taki jak skafander, płetwy i pojemnik na tlen.
- W mieście będzie 5 razy więcej przechodniów niż w Grand Theft Auto IV.
- W misjach, w których napadamy na bank będziemy musieli zaopatrzyć się w maski, pojazdy, odpowiednie stroje, ustalić drogę ucieczki i zdecydować czy zabić zakładników. Czasami będzie trzeba wynająć współpracowników - kierowców, techników i osoby posługujące się bronią.
- Prócz znanej yogi, gry w tenisa, golfa, pojawią się także nielegalne wyścigi, wykonywanie kaskaderskich akrobacji, skoki ze spadochronem i polowanie na zwierzęta (!).
- Będzie można zabierać autostopowiczów.
- System walki wręcz i strzelania został przerobiony, przypominając mechanikę zastosowaną w Max Payne 3.
- W jednej misji nurkujemy w głąb oceanu, próbując znaleźć leżący na dnie wrak statku, wewnątrz którego znajduje się skarb. Na drodze stają nam inni nurkowie.
- Broń można modyfikować – dodając do niej celowniki laserowe, lunety, tłumiki czy magazynki o większej pojemności.
- Przemierzając tereny poza miastem, czuć klimat Red Dead Redemption. Podobnie jak w tej grze, w lasach i górach będą żyły dzikie zwierzęta (między innymi kojoty, kuguary czy jelenie wyskakujące na drogę). Potwierdzono także obecność zwierząt hodowlanych np. kóz.
- Można spotkać ludzi łowiących ryby.
- Samochody będzie można tuningować – hamulce, zawieszenie, silnik, zmienić kolor, dodać spoilery i przyciemnić szyby.
- Podobnie jak w GTA: San Andreas, będzie można sobie zmienić fryzurę, zrobić tatuaż i kupić nowe ubranie.
- Znów będzie można kupować posiadłości – wille, garaże i całe przedsiębiorstwa przynoszące nam zyski.
- W naszej dyspozycji nie zabraknie telefonu, za pomocą którego zrobimy fotki, nagramy filmiki, powtórzymy już raz rozegrane misje, a także skorzystamy z aplikacji społecznościowych.
- Broń bez amunicji będzie można zachować.
- Zdrowie odnowi się tylko do 50%. Pozostałą część życia uzupełnimy przez tradycyjne apteczki, jedzenie i drzemkę w domu.
- Ilość broni i pojazdów będzie największa w historii serii.
- Podczas ścigania przez policję, wzorem GTA IV, nadal będziemy uciekali z widocznej na mapie strefy poszukiwań, ale tym razem funkcjonariusze nie zawsze będą znali naszą dokładną pozycję w magiczny sposób - można będzie spróbować się ukryć.
W naszej galerii znajdziecie także garść nowych screenów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler