Producenci na temat świata w Lightning Returns
Czynników, które wpływają na rozwój i zmianę polityki Square Enix można się dopatrywać w wielu miejscach.
juve @ 26.04.2013, 13:43
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
ps3, xbox 360
Czynników, które wpływają na rozwój i zmianę polityki Square Enix można się dopatrywać w wielu miejscach. Rezultaty są takie, iż gry tego producenta ostatnio zaliczają formę zwyżkową, co udowodnił Agent 47 i legendarna Lara Croft, teraz czas na nie mniej epicką opowieść, z Błyskawicą w roli głównej.
Twórcy w wywiadzie dla serwisu Nova Crystallis wypowiedzieli się w wielu kwestiach, ale moją uwagę przykuł temat świata i naszego, rzeczywistego wpływu na jego eksplorację. Sympatycy marki zarzucali twórcom, przy okazji dwóch ostatnich części, przesadną liniowość i brak jakiejkolwiek swobody. To ma się zmienić przy okazji Lightning Returns: Final Fantasy XIII. Ruchy Light zostały poszerzone, a image kompletnie odmieniony. Eksploracja terenu kładzie nacisk na wielopoziomowość, bo każda z lokacji ma do zaoferowania wiele ukrytych miejsc i powierzchni. Otwarty świat jest kluczem do sukcesu, co twórcy dostrzegli przez pryzmat prowincji Tamriel z gry The Elder Scrolls V: Skyrim.
''The Elder Scrolls V: Skyrim jest dla nas inspiracją ze względu na prezencję świata. Nowe Final Fantasy ma być grą kompletną i otwartą dla gracza, który będzie przemierzał świat w jego własny sposób. Ruchy Lightning, głównej bohaterki, zostały poszerzone, z czego jesteśmy zadowoleni. Celem takiego rozwiązania jest oddanie większej swobody działania i rzeczywistych wyborów gracza, bo to właśnie gracze wybiorą którędy iść. Kostium Lightning jest ściśle powiązany z kolorystyką marki i rolą bohaterki w scenariuszu, jako ostatniej nadziei. Stąd kolory czerwieni i bieli.''
Ja już się nie mogę doczekać. Ostatni raz Square Enix, jeszcze wtedy pod banderą Square Soft, uraczyło mnie otwartym światem ponad dziesięć lat temu, przy okazji epickiej przygody Clouda i spółki. Wszystko wskazuje na to, iż teraz dostaniemy produkt kompletny, na godne pożegnanie pięknej Lightning.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler