GRID 2: rzut okiem na tryb sieciowy
Ledwie wczoraj pisałem o długości kampanii w GRID 2, którą twórcy z Codemasters wyliczyli na ponad 30 godzin, a tymczasem w sieci pojawiła się prezentacja trybu multiplayer.
Dirian @ 12.04.2013, 22:16
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360
Ledwie wczoraj pisałem o długości kampanii w GRID 2, którą twórcy z Codemasters wyliczyli na ponad 30 godzin, a tymczasem w sieci pojawiła się prezentacja trybu multiplayer. Poznaliśmy dzięki niej podstawowe założenia wieloosobowego ścigania w grze.
Zacznijmy od tego, że struktura mutiplayera kręcić się będzie w okół platformy społecznościowej RaceNet, stworzonej specjalnie na potrzeby produkcji. Daleko nie patrząc, jest to coś na wzór Autologa wykorzystywanego w ostatnich odsłonach serii Need for Speed. System ten umożliwia wyszukiwanie meczy, kontakt ze znajomymi, przeglądanie globalnych rankingów czy też publikację własnych osiągnięć na Facebooku, Twitterze lub YouTube. Ponadto pojawią się rozmaite wyzwania, które zapewnia dodatkową porcję emocji podczas grania po sieci.
Codemasters przyszykowało kilka trybów rozgrywki - Race, Drift, Endurance, Time Attack Touge, Checkpoint, Face Off, Overtake oraz Power Lap. Dwa ostatnie mają być powiązane z wyzwaniami globalnymi, organizowanymi na łamach RaceNet. Ścigając się po sieci gracz zdobywać będzie punkty reputacji, a także zyskiwać kolejnych fanów. Gdy jednak kolejne wyścigi nie będą szły po naszej myśli, fani mogą się od nas odwrócić, a reputacja wówczas zmaleje.
Z kwestiach technicznych potwierdzono istnienie opcji split/screen (dla dwóch osób), a maksymalna ilość graczy na jednym serwerze to 12 osób. Codies obiecuje do tego edytor, w którym, prócz modyfikowania dostępnych pojazdów, otrzymamy możliwość tworzenia własnych maszyn, spośród 6 miliardów dostępnych kombinacji.
Zabawa po sieci w GRID 2 zapowiada się więc całkiem nieźle i pozostaje czekać do końcówki maja, gdy na własnej skórze będziemy mogli się przekonać, czy powyższe rozwiązania zdały egzamin. Tymczasem możecie rzucić okiem na poniższą prezentację multiplayera, w której twórcy pokazują fragmenty gameplayu, jednocześnie na bieżąco komentując materiał.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler