Batman: Arkham Origins - ujawnione do tej pory szczegóły

Coś w ostatnim czasie sporo piszemy na temat Batman: Arkham Origins. Tytuł został co prawda dopiero zapowiedziany, ale w naszej galerii jest już sporo prezentujących go fotek, a poniżej znajdziecie garść szczegółów, które zagościły na łamach magazynu Gameinformer.

@ 10.04.2013, 15:42
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360

Batman: Arkham Origins - ujawnione do tej pory szczegóły

Coś w ostatnim czasie sporo piszemy na temat Batman: Arkham Origins. Tytuł został co prawda dopiero zapowiedziany, ale w naszej galerii jest już sporo prezentujących go fotek, a poniżej znajdziecie garść szczegółów, które zagościły na łamach magazynu Gameinformer. Detale prezentujemy w formie listy, aby było łatwiej ogarnąć wszystkie nowości.


W kwestii fabuły:

■ akcja rozgrywa się w wigilię Bożego Narodzenia, a fabuła przenosi nas kilka lat przed wydarzeniami z poprzedników;

■ szef Mafii, Black Mask wyznacza ogromną nagrodę za głowę Batmana, a w związku z tym najlepsi mordercy i superzłoczyńcy z DC Comics przybędą by go dorwać;

■ gliniarze na garnuszku mafii również;

■ Batman musi ich wszystkich przechytrzyć, dowiedzieć się dlaczego Black Mask chce go zabić i udowodnić, że w Gotham są jeszcze gliniarze, na których można polegać.

Batman: Arkham Origins - ujawnione do tej pory szczegóły

Ogólne informacje:

■ przeniesienie Arkham City na WiiU pozwoliło deweloperom zaznajomić się z Unreal Engine 3, a w związku z tym należy się spodziewać produkcji dopracowanej graficznie;

■ stworzenie prequelu pozwala ekipie wymyślić nową historię, podczas gdy Rocksteady może iść do przodu z fabułą;

■ nowy projekt Rocksteady jest wciąż owiany tajemnicą;

■ młodszy Batman pozwala odświeżyć rozgrywkę;

■ system walki nie został zmieniony, będą natomiast nowe warstwy, możliwości i taktyki;

■ pojawią się nowi przeciwnicy;

■ Batman nie będzie tak dobrze wyszkolony, jak dotychczas;

■ nie będzie możliwości bezpośredniego kontrolowania Batwinga, będzie on niejako elementem fabuły i środkiem do poruszania się;

■ gra zachowa tradycyjne elementy łowcy, z możliwością przemieszczania się pomiędzy gzymsami, kopniakami z powietrza, wieszaniem oponentów do góry nogami itd.;

■ nowy hak, działający mniej więcej jak ten znany z Just Cause 2;

■ Batman potrafi namierzyć dwa obiekty i wystrzelić hak, który wbija się w pierwszy obiekt, a następnie wystrzeliwuje zaczep do drugiego. W ten sposób można przyciągać do siebie obiekty lub przemieszczać się na linie;

Batman: Arkham Origins - ujawnione do tej pory szczegóły

■ interaktywne środowisko pozwoli przemieszczać i niszczyć wiele elementów (można np. powiesić beczkę wybuchową, następnie przyciągnąć przeciwników za pomocą dźwiękowego batarangu, a ostatecznie odciąć beczkę, zrzucając ją na oponentów);

■ Stare Gotham to tylko połowa świata gry, reszta znajduje się po przejściu mosty, a nazwane zostało Nowe Gotham;

■ Nowe Gotham jest dla bogatszych ludzi, posiada wysokie wieżowce;

■ swoboda poruszania się Batwingiem ograniczona jest specjalnymi wieżami, które Batman zakłóca lub niszczy;

■ niszczenie wieży wymaga wszystkich umiejętności Batmana, czasem trzeba nawet rozwiązać jakąś zagadkę, niektórych nie da się wyłączyć/zniszczyć od razu;

■ za wszystkie czynności zgarniamy punkty doświadczenia;

■ wykonywanie zadań pobocznych poprawia ranking i reputację Batmana, co zaś przekłada się na więcej misji oraz zaufanie ze strony policji;

■ system Poszukiwanych pozwala łapać złoczyńców niezwiązanych bezpośrednio z głównym wątkiem fabularnym;

■ misje poboczne są cały czas w świecie gry, trzeba je znaleźć;

■ wiele misji dodatkowych w nagrodę daje Batmanowi upgrady;

■ kamerdyner Batmana - Alfred - jest ważną postacią w grze, a nie tylko zwykłym NPC;

■ system Mrocznego Rycerza wciąż jest istotny, niemniej jednak nie najważniejszy;

■ ekipa chce uniknąć nudnych misji szkoleniowych, ale jednocześnie wyjawić graczowi sposób grania;

■ w grze znajdziemy tryb wyzwań;

Batman: Arkham Origins - ujawnione do tej pory szczegóły

Na koniec zachęcam do zerknięcia do galerii gry, gdzie wrzuciliśmy całkiem sporo nowych fotek. Premiera gry w październiku, a platformy docelowe to PC, Xbox 360 i PS3.

Sprawdź także:
Batman: Arkham Origins

Batman: Arkham Origins

Premiera: 25 października 2013
PC, PS3, XBOX 360, WIIU, MOB

Batman: Arkham Origins to kolejna część z serii Batman: Arkham, w której gracz wciela się w tytułowego Batmana i musi stawić czoła wielu przeciwnościom, czy to w postaci ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosGuilder   @   19:42, 10.04.2013
Pozycja obowiązkowa, już nie mogę się doczekać! Wygląda na to, że w niedługim czasie (no, nie aż tak niedługim, z dwa lata na oko) dostaniemy dwie gry o Batmanie, prequel AA i sequel AC. Jak dla mnie bomba. Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   19:59, 10.04.2013
Wszystko pięknie, ale nadal brak swobody w korzystaniu z pojazdów Dumny
0 kudosKreTsky   @   02:27, 11.04.2013
Brzmi ladnie. Jakos sceptycznie nastawiony jestem do zmiany studia, ale mam nadzieje ze to sie zmieni jak zaprezentuja jakies gameplaye.
0 kudosFox46   @   02:31, 11.04.2013
Szczerze swoboda w korzystaniu pojazdów by zabiła tą grę, i dobrze jest jak jest. Na papierze zapowiada się obiecująco, zobaczymy jak będzie na ekranie.
0 kudosMicMus123456789   @   09:39, 11.04.2013
Nic by gry nie zabiło. Pojazdy by pasowały czy to do przemieszczania się czy po to aby dostać się w miejsca potencjalnie niedostępne. Możliwości jest sporo jak je wykorzystać, wystarczy chcieć.
0 kudosFox46   @   12:52, 11.04.2013
Cytat: MicMus123456789
Nic by gry nie zabiło. Pojazdy by pasowały czy to do przemieszczania się czy po to aby dostać się w miejsca potencjalnie niedostępne. Możliwości jest sporo jak je wykorzystać, wystarczy chcieć.


To już by było takie głupkowate moim zdaniem, wsiadasz do pojazdu niczym GTA i jedziesz gdzie chcesz i wysiadasz gdzie chcesz, skoro byłby pojazd to musieli by zrobić jakiś ruch uliczny i właśnie to by zabiło tę grę a raczej jej urok. A to rozwiązanie z checkpointami (szybka podróż ) jest w sam raz moim zdaniem.

Dla tego wymyślili ten latający pojazd a nie Batmobila i dobrze, lepiej się nie dało tego wymyślić.
0 kudosMicMus123456789   @   14:14, 11.04.2013
Kiedyś już była gra gdzie mogliśmy jeździć normalnie i gry to nie zabiło.

To co mamy mieć miasto bez ruchu ulicznego czy jakiegokolwiek ruchu? To według ciebie jest normalne i nie wpłynie negatywnie na odbiór gry? Dobrze wiedzieć.
0 kudosIgI123   @   16:05, 11.04.2013
Batwing byłby fajnym rozwiązaniem, ale miasto musi być w tej sytuacji naprawdę duże, by był sens przemierzania go inaczej niż na piechotę. Wydaje mi się że będzie niezbędny by dostać się na najwyższe wieżowce. Natomiast Batmobila sobie nie wyobrażam w tej grze. Na pewno znalazłoby się parę osób które zaczęłyby rozjeżdżać wszystko i wszystkich, a to Batmanowi naturalnie nie przystoi.
0 kudosdenilson   @   17:54, 11.04.2013
Widać, że jednak nie mają obaw i tworzą nowego Batmana lepszego od poprzednich. Jeśli te wszystkie informacje się potwierdzą to trzeba się liczyć z grą o wysokich notach wśród recenzentów.
0 kudosMicMus123456789   @   19:21, 11.04.2013
@Igi Wszystko idzie zrobić. Zawsze można by tak ulice i chodniki urządzić, by po prostu nie dało się wjechać w ludzi. Uśmiech
0 kudosKrru   @   18:58, 14.04.2013
Mnie najbardziej interesuje warstwa fabularna nowego Batmana...
0 kudosFox46   @   23:04, 14.04.2013
Cytat: MicMus123456789
@Igi Wszystko idzie zrobić. Zawsze można by tak ulice i chodniki urządzić, by po prostu nie dało się wjechać w ludzi. Uśmiech


To znowu by była krytyka że nie zrobili tego i tego i że głupie rozwiązanie, i tak źle i tak nie dobrze. Z Igi się zgadzam bo batmobila już w szczególności sobie nie wyobrażam w tej grze. Nie sądzę by w grze były auta i ludziska, na pewno to będzie jakoś wytłumaczone. Tak jak w Przypadku Arkham City
0 kudosIgI123   @   23:35, 14.04.2013
Niby akcja gry dzieje się podczas Bożego Narodzenia, życie w Gotham może być nieco mniejsze bo wszyscy siedzą w domu i opychają się dwunastoma potrawami, no ale bez przesady. Jeżeli w całym Gotham nie będzie ani jednego przechodnia to gra mocno na tym straci. W Spider-Manach miasto żyło sobie własnym życiem i nikomu to nie przeszkadzało.
0 kudosFox46   @   02:18, 15.04.2013
Cytat: IgI123
Niby akcja gry dzieje się podczas Bożego Narodzenia, życie w Gotham może być nieco mniejsze bo wszyscy siedzą w domu i opychają się dwunastoma potrawami, no ale bez przesady. Jeżeli w całym Gotham nie będzie ani jednego przechodnia to gra mocno na tym straci. W Spider-Manach miasto żyło sobie własnym życiem i nikomu to nie przeszkadzało.


Tak ale sam zobacz jak to się odbiło na finalnym produkcie, Miedzy Spider Manem 1 a Spider Manem 2 to był przeskok jakościowy. Jedynka była super dwójka szkoda gadać, trójka średnia.

Zresztą ja już domyślam się jakie będzie rozwiązanie. Dobrze wiemy że będzie też terem (a przynajmniej wnioskuję tak po screenach) że będą to tereny znane nam z Arkham City (w około 30% bo jak wiemy teren będzie większy do exploracji)
A jak każdy wie teren ten to żule, menele, zakapiory, tak więc po ziemi to głównie oni będą chodzili, akcja gry toczyć się będzie w nocy więc wszystko jak zawsze rozegra się jednej "Nocy" tak jak to było w dwóch poprzednich częściach, tak teraz i tu będzie. Na pewno nie będzie spokojnych dzielnic, tylko typowe dzielnice gdzie są nasi super łotrzy + ich ludzie + Policja itp: wszak skorumpowani gliniarze też będą chcieli nas dopaść, jako takich cywilów pewnie nie będzie chyba tylko takich zadań pobocznych których uratujemy przed menelami.

Ale nie liczcie na tłumy ludzi chodzących w X miejsce którzy na nas widok będą robili "WOW Batman!!!" bo takowy bohater zawsze atakuje i porusza się pod osłoną nocy/mroku, no i klimat na litość boską bajek/filmów animowanych nie oglądaliście??, widzieliście gdzieś tłumy ludzi itp:, to właśnie buduję cały klimat Mrocznego rycerza to nie spider-man.

Szczególnie nie ma co wymagać tłumów ludzi gdy akcja gry toczyć się będzie o 00:00-1:00 czy nawet później, gdzie noce są bardzo długie a ludzie śpią w domach. Ale zło nigdy nie śpi Szczęśliwy. Pisząc tego posta wyglądam przez okno i nie widzę żywej duszy, samochodu tez żadnego nie widzę, a wy ??. Chyba mi nie napiszecie że o 2:30 nad ranem w grze spodziewacie się tłumów chodzących na świąteczne zakupy Rozbawiony , czy dużej ilości jeżdżących aut. Tak więc problem ludzi samochodów rozwiązany + klimat.

Jak już pisałem Batman to nie Spider-Man, On czuwa nad ludźmi gdy śpią i dba o porządek miasta nocą gdy wszyscy śpią. Tak więc już nie wymyślajcie Dumny .
0 kudosKrru   @   07:05, 16.04.2013
Teraz pozostaje tylko czekać na kolejne informacje.
Dodaj Odpowiedź