Brutalność w grach wideo zbyt sztampowym rozwiązaniem
W tym roku Game Dewelopers Conference przyniosło wiele gorących informacji, zapowiedzi, prezentacji silników graficznych, ale również intrygujących wywiadów i wykładów ludzi z branży.
juve @ 28.03.2013, 11:45
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
press info
W tym roku Game Dewelopers Conference przyniosło wiele gorących informacji, zapowiedzi, prezentacji silników graficznych, ale również intrygujących wywiadów i wykładów ludzi z branży. Na temat przemocy w grach postanowił wypowiedzieć się Walt Williams, scenarzysta odpowiadający za projekt Spec Ops: The Line.
Temat śmierci w grach wideo spowszedniał, przemoc stała się prosta w przekazie, a brutalność sztampowym podejściem do gier akcji. Walka protagonisty z antagonistą zasadniczo wygląda w ten sam sposób i od lat nic się w tym temacie nie zmienia. Przy pracach nad Spec Ops: The Line długo zastanawiano się, jak przedstawić podobny schemat, ale w głębszy sposób. Chodzi tutaj o emocjonalny wydźwięk samej przemocy, która stała się tak prosta w przekazie.
"W naszej branży jest wielu mądrych, ambitnych i dobrze rokujących projektantów. Ciężko jednak pracować w warunkach, gdzie projekty są bliźniacze sobie nawzajem, przedstawiają podobną tematykę w niemalże taki sam sposób. To nie chodzi o to, iż gry są dobre, czy złe, sami w nie gramy i nie chcemy ich oceniać. Wszystko rozbija się o jakość prezentacji treści, a ta na dzień dzisiejszy jest zbyt sztampowa w przekazie."
Trudno się nie zgodzić, skoro wiele gier bazuje na tych samych schematach, wymieniając tylko bohaterów, lokalizację czy tematykę konfliktu. Twórcy starają się nie eksperymentować, miejmy nadzieję, że to się zmieni wraz z nadejściem nowej generacji.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler