Kłopoty kadrowe Codemasters

Wolny rynek to wspaniałe narzędzie naszych czasów, które w rękach przedsiębiorców jest dobrem obopólnym - pracodawca ma wolną rękę w kierowaniu własnym biznesem, co prowadzi do zdrowej konkurencji, obierania niezależnej polityki finansowej i walki o jakościowego pracownika.

@ 18.01.2013, 12:56
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps3, xbox 360

Kłopoty kadrowe Codemasters

Wolny rynek to wspaniałe narzędzie naszych czasów, które w rękach przedsiębiorców jest dobrem obopólnym - pracodawca ma wolną rękę w kierowaniu własnym biznesem, co prowadzi do zdrowej konkurencji, obierania niezależnej polityki finansowej i walki o jakościowego pracownika. To tylko jednak teoria, bo gdy dochodzimy do praktyki, jest już mniej kolorowo. Przekonali się o tym włodarze Codemasters, którzy zmuszeni zostali do zwolnienia większej liczby pracowników.

Kadrowcy producenta szacują, iż rozwiązanie umów o prace tyczyć się może nawet osiemdziesięciu ludzi. Zwolnienia są ściśle powiązane z nowym planem strategicznym firmy. Codies zamierzają uszczuplić wydatki, które ponoszą w związku z finansowaniem projektów, które nie przynoszą dochodów. Oczywiście fala zwolnień nie wpłynie negatywnie na prace nad topowymi markami. Na chwilę obecną są to GRID 2 i specjalne, rocznicowe wydanie FORMULA ONE. W rozmowie z Gamesindustry, władze studia potwierdzają, iż zwolnienia dotyczą wydziału Codemasters' Southam - nie przynosi on zakładanych zysków, dlatego też wydatki na niego zostaną uszczuplone.

Kłopoty kadrowe Codemasters

"Jako firma, która aktualnie przechodzi przez trudny, logistycznie, okres restrukturyzacji i przemian polityki finansowo-branżowej, postanowiliśmy podjąć stosowne kroki. Zmiany wewnętrzne nie wpłyną na rozwój naszych topowych marek, a także na wszystkie projekty, nad którymi aktualnie pracujemy. Możecie być spokojni takie gry, jak GRID 2 czy rocznicowe wydanie FORMULA ONE."

Mistrzowie kodu dotknięci zostali skutkami własnych decyzji, ciekawi fakt, jakie to projekty w ich uznaniu okazały się nieopłacalne i nad jakimi wciąż pracują w zaciszu studia. Taki jest ten kapitalizm, raz na wozie, raz pod wozem. Ważne aby reagować na czas tak, by szkody okazały się jak najmniejsze.

Sprawdź także:
GRID 2

GRID 2

Premiera: 28 maja 2013
PC, PS3, XBOX 360

GRID 2 to kontynuacja wydanej w 2008 roku ścigałki od Codemasters - Race Driver: GRID. Ponownie zasiadamy za kierownicą samochodów znanych marek, biorąc udział w dynamicz...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosroxa175   @   15:43, 18.01.2013
Tak to już jest, że niektórzy ludzie muszą zostać zwolnieni, kryzys może dotknąć każdą firmę...
0 kudosgregory16mix   @   16:06, 18.01.2013
No szkoda programistów, którzy pewnie się też nie opieprzali. Bardzo ciekaw jestem tych tytułów, który zysków nie przynosiły. Bardzo ciekaw jestem. Ale z drugiej strony zapewne są to tytuły nie należące do tych z półki AAA. Choć i mniej wymagające kasy projekty mają sukcesy. Nic pewnie nie ostatni to finał błędnych decyzji.
0 kudosdenilson   @   16:25, 18.01.2013
Może to jest tymczasowa decyzja, by firma nie miała za dużych długów. Później przyjmą z powrotem część osób zwolnionych.
0 kudosFox46   @   17:17, 18.01.2013
Dobrze że Grid 2 na tym nie ucierpi, oraz inne gierki z Codmasters
0 kudosKreTsky   @   16:39, 19.01.2013
Szkoda ludzi, chociaz dziwne ze wyrzucili ich przed ukonczeniem i raportami sprzedarzy z takiego Grida.
0 kudoskafel123full   @   16:05, 25.01.2013
Ciekawe posunięcie, zobaczymy czy przyniesie zakładany efekt
Dodaj Odpowiedź