VGA’ 12: Poznaliśmy najlepsze gry ostatnich dwunastu miesięcy. Kto zwyciężył? Nie uwierzycie...

Kolejna edycja Spike VIdeo Game Awards za nami. Specjalny plebiscyt organizowany przez amerykańską telewizję Spike, podsumowujący minione dwanaście miesięcy w branży, jak co roku wyłonił nam gry roku (i nie tylko).

@ 08.12.2012, 09:01
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360, wii, mob, inne, psv, ds, ds3, wiiu

VGA’ 12: Poznaliśmy najlepsze gry ostatnich dwunastu miesięcy. Kto zwyciężył? Nie uwierzycie...

Kolejna edycja Spike VIdeo Game Awards za nami. Specjalny plebiscyt organizowany przez amerykańską telewizję Spike, podsumowujący minione dwanaście miesięcy w branży, jak co roku wyłonił nam gry roku (i nie tylko). Czas więc rzucić okiem na listę kategorii oraz laureatów, cieszących się ze złotej statuetki. Nim jednak przejdziemy do spraw najważniejszych, warto wspomnieć o bardzo wysokim poziomie tegorocznej gali. VGA przyciągnęło całą masę zwiedzających oraz część celebrytów, wśród których nie zabrakło sław muzycznych - raper Snoop Lion czy zespół Linkin Park to marki znane każdemu graczowi. Bardzo dobre wrażenie zrobiła orkiestra symfoniczna, grająca utwory znane nam z tegorocznych projektów. Samą ceremonię poprowadził zaś aktor Samuel L. Jackson.

Oto najlepsze gry ostatnich dwunastu miesięcy:

- gra roku: The Walking Dead
- deweloper roku: Telltale Games
- najlepsza gra na konsolę Xbox 360: Halo 4
- najlepsza gra na konsolę PlayStation 3: Journey
- najlepsza gra na konsolę Wii/Wii U: New Super Mario Bros. U
- najlepsza gra na komputery osobiste: XCOM: Enemy Unknown
- najlepsza strzelanka: Borderlands 2
- najlepsza gra akcji: Dishonored
- najlepsze RPG: Mass Effect 3
- najlepsza gra wyścigowa: Need for Speed: Most Wanted
- najlepsza bijatyka: Persona 4: Arena
- najlepsza gra sportowa: NBA 2k13 (sport drużynowy) oraz SSX (sport indywidualny)
- najlepsza gra dedykowana urządzeniom mobilnym: Sound Shapes
- najlepsza gra dystrybuowana drogą cyfrową: The Walking Dead
- najlepsza gra społecznościowa: You Don’t Know Jack
- najlepsza gra niezależna: Journey

VGA’ 12: Poznaliśmy najlepsze gry ostatnich dwunastu miesięcy. Kto zwyciężył? Nie uwierzycie...

- najlepszy tryb wieloosobowy: Borderlands 2
- najlepsza oprawa graficzna: Halo 4
- najlepsza oprawa dźwiękowa: Journey
- najlepsze DLC: The Elder Scrolls V: Skyrim – Dawnguard
- najlepsza męska kreacja: Dameon Clarke jako Handsome Jack z Borderlands 2
- najlepsza żeńska kreacja: Melissa Hutchison jako Clementine z The Walking Dead
- najlepsza egranizacja: The Walking Dead

To jednak nie wszystko – przyznano także specjalne wyróżnienie dla najlepszej gry dekady. Wielu nominowanych, ale zwycięzca mógł być tylko jeden, a jest nim Half-Life 2.

Z którymi werdyktami się nie zgadzacie? Dajcie znać w komentarzach.

VGA’ 12: Poznaliśmy najlepsze gry ostatnich dwunastu miesięcy. Kto zwyciężył? Nie uwierzycie...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosguy_fawkes   @   19:36, 10.12.2012
Cytat: Daniel(PL)
Ja nie piszę, o the cartel, a o najnowszej, która wyjdzie w 2013 roku tak.
Gramatyki oraz interpunkcji również.
0 kudosDaniel(PL)   @   19:53, 10.12.2012
Cytat: guy_fawkes
Cytat: Daniel(PL)
Ja nie piszę, o the cartel, a o najnowszej, która wyjdzie w 2013 roku tak.
Gramatyki oraz interpunkcji również.


Wybacz, ale nie ma tu nigdzie błędu. A więc czytaj ze zrozumieniem .-.-.
0 kudosDaerdin   @   19:56, 10.12.2012
Cytat: Daniel(PL)
Wybacz, ale nie ma tu nigdzie błędu. A więc czytaj ze zrozumieniem .-.-.
Nie ma? ;] Przed "o the cartel" nie powinno być przecinka, natomiast ostatniego wyrazu "tak" wcale mogłoby nie być. To jest zdanie poprawne gramatycznie? Uśmiech

Guy to natomiast jeden z naszych najlepszych recenzentów. Ponadto napisał już jeden artykuł dla CD-Action, a także prowadzi bloga na popularnej stronie, więc nie zarzucaj mu braku umiejętności czytania ze zrozumieniem Uśmiech

Proponuję jednak wrócić do tematu.
0 kudosDaniel(PL)   @   20:02, 10.12.2012
Guy to natomiast jeden z naszych najlepszych recenzentów. Ponadto napisał już jeden artykuł dla CD-Action, a także prowadzi bloga na popularnej stronie, więc nie zarzucaj mu braku umiejętności czytania ze zrozumieniem Uśmiech

Proponuję jednak wrócić do tematu.


Nie moja wina, że nie zrozumiał, co napisałem Smutny
0 kudosgregory16mix   @   22:42, 10.12.2012
Cytat: Daniel(PL)
LoL, z tego, co słyszałem, to najnowszy Call of Juarez Gun coś tam też ma mieć rozwój postaci. A to też wg. ciebie będzie miał coś z RPG?
I jak byś przy okazji czytał moje wszystkie posty zanim skomentujesz jeden, to nie miał byś z czego szydzićSzczęśliwy
0 kudosLucas-AT   @   00:15, 11.12.2012
Guy ma rację. Dziś gatunki tak wyewoluowały, że czasami trudno je do czegoś przyporządkować. Mass Effect 3 zaś należy do tzw podkategorii, czyli action-RPG. Rdzeniem RPG są jednak dialogi z charakterem, skomplikowane wybory moralne i odgrywanie ról. Tu Mass Effect spełnia wszak swe zadanie w mniejszym lub większym stopniu. Statystyki, rozwój postaci i wielkość świata nie czynią z gry RPG-a.

Daniel, widziałeś kiedyś na oczy sesję RPG z mistrzem gry w roli człowieka, a nie komputera? Zapraszam na konwenty takie jak Zjava, Avangarda, etc.,

Gatunek ten powstał na długo przed pierwszymi komputerami, a wielu ludzi usilnie próbuje zmienić jego definicję lub nie ma pojęcia czym ten gatunek tak naprawdę jest. W grach RPG akcja może toczyć się nawet w obrębie jednego budynku. Ba, czasami przez długi czas można nie wychodzić z jednego pomieszczenia, jeżeli jest ku temu okazja. Punkty doświadczenia są w co drugiej grze - slasherze, tpsie, czy nawet grze sportowej. To nie one są definicją RPG.
0 kudosJackieR3   @   08:02, 11.12.2012
Cytat: Lucas-AT
. Dziś gatunki tak wyewoluowały, że czasami trudno je do czegoś przyporządkować

A po cholerę przyporządkowywać.Czy jak wszystko powkładamy do odpowiednich szufladek to zabawa będzie fajniejsza?
0 kudosguy_fawkes   @   11:37, 11.12.2012
Cytat: JackieR3
A po cholerę przyporządkowywać.Czy jak wszystko powkładamy do odpowiednich szufladek to zabawa będzie fajniejsza?
Nie o to chodzi. Systematyka umożliwia istnienie takich plebiscytów jak VGA, a co najważniejsze - jest strasznie pomocna samym graczom, co rozumie się samo przez się: wystarczy, że ktoś lubi np. FPS-y, to dzięki klasyfikacji nie będzie błądził po omacku wśród pasjansów, tylko szukał gier z odpowiednią łatką. A jeśli ktoś Cię zapyta o jakiegoś dobrego action RPG-a, to od razu polecisz mu Mass Effect. Proste i logiczne. Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   11:58, 11.12.2012
Cytat: JackieR3
Cytat: Lucas-AT
. Dziś gatunki tak wyewoluowały, że czasami trudno je do czegoś przyporządkować

A po cholerę przyporządkowywać.Czy jak wszystko powkładamy do odpowiednich szufladek to zabawa będzie fajniejsza?

Dzięki gatunkom choćby w encyklopedii MiastaGier panuje względny porządek. Jeśli ktoś lubi RPG z łatwością znajdzie takie gry używając filtra. Ludzie też mają swoje imiona, prawda? ;) Jak idziesz ulicą i widzisz znajomego to nie krzyczysz "ejj tyy!!", tylko np. "Michał, część".
0 kudosJackieR3   @   07:12, 12.12.2012
Teoretycznie macie rację.Ale to strasznie ogranicza twórców którzy muszą się zmieścić w jakiejś szufladce ze swoim projektem.
A sami gracze?Czy muszą się ograniczać ściśle do jakiejś kategorii?Ważne żeby gra była dobra.A to czego się można po niej spodziewać to już działka recenzentów.
0 kudosguy_fawkes   @   11:48, 12.12.2012
Cytat: JackieR3
Ale to strasznie ogranicza twórców którzy muszą się zmieścić w jakiejś szufladce ze swoim projektem.
Nie do końca. Ostre granice podziału pomiędzy różnymi gatunkami były widoczne lata temu, dziś natomiast powoli się zacierają - gatunki się synkretyzują, wzajemnie przejmując od siebie różne elementy. I tak mamy dziś mnóstwo liniowych shooterów z systemem rozwoju, a z drugiej strony napakowany dynamizmem action RPG w stylu Mass Effecta. Starsze gry też mieszały rozmaite chwyty - np. Soul Reaver to po części platformer 3D i slasher. Zresztą cofnijmy się jeszcze dalej, a dostajemy hydrybę strategii z naleciałościami RPG w postaci Heroes of Might & Magic. Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   12:03, 12.12.2012
Cytat: JackieR3
.Ale to strasznie ogranicza twórców

Nie wiem skąd taka myśl. Nic nie ogranicza twórców. Guy wyjaśnił.
0 kudosJackieR3   @   07:15, 13.12.2012
Cytat: Lucas-AT
Nic nie ogranicza twórców. Guy wyjaśnił.

Szuflandia forever. Zdziwiony
0 kudosLucas-AT   @   12:28, 13.12.2012
OMG, samochody też dzielisz na jipy, pojazdy sportowe, ciężarówki, kampingi, cadilaki, kombi. Komputery też dzielisz na stacjonarne, laptopy i notebooki. Filmy też dzielisz na horrory, komedie, romantyczne, dramaty i thillery. Dzięki temu łatwiej poruszasz się po świecie. Nie ma w tym nic dziwnego.
0 kudosJackieR3   @   10:36, 14.12.2012
Trudno się z tym nie zgodzić,wiem.Ale jednak mam wrażenie że twórcy{nie tylko gier} których trudno upakować do jakiejś szufladki mają większe problemy żeby zaistnieć i często muszą iść na kompromisy.
Dodaj Odpowiedź