Rockstar Games rozpoczyna prace nad silnikiem dedykowanym konsolom nowej generacji!

RAGE to jedno z najwspanialszych narzędzi, jakie pojawiły się na obecnej generacji sprzętowej, czego najlepszym potwierdzeniem jest rzut okiem na szczegółowość i piękno świata wykreowanego na potrzeby Red Dead Redemption czy Grand Theft Auto IV.

@ 07.12.2012, 18:26
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360, inne

Rockstar Games rozpoczyna prace nad silnikiem dedykowanym konsolom nowej generacji!

RAGE to jedno z najwspanialszych narzędzi, jakie pojawiły się na obecnej generacji sprzętowej, czego najlepszym potwierdzeniem jest rzut okiem na szczegółowość i piękno świata wykreowanego na potrzeby Red Dead Redemption czy Grand Theft Auto IV. Technologia Rockstara zdobyła wiele prestiżowych nagród, a dzięki kilku sztuczkom programistów bez problemu wytrzymuje upływ czasu. I choć oddział zlokalizowany w Edynburgu póki co najwięcej uwagi poświęca Grand Theft Auto V, to wzrokiem zaczyna sięgać w nieco odleglejszą przyszłość.

Na stronie Rockstar North zamieszczono ofertę pracy dla ”doświadczonego programisty, mającego wziąć udział w procesie produkcji silnika graficznego przygotowywanego z myślą o konsolach nowej generacji”. To jednak nie wszystko – pod wspomnianym ogłoszeniem zamieszczono drugie, rekrutujące osoby odpowiedzialne za fizykę. Chętni na wolny etat muszą znać się między innymi na opracowywaniu silnika fizycznego uwzględniającego model jazdy.

Wygląda na to, że Rockstar powoli przygotowuje się do prac nad next-genowym GTA.

Rockstar Games rozpoczyna prace nad silnikiem dedykowanym konsolom nowej generacji!

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   20:36, 07.12.2012
Sorry, ale to jest zdrowa przesada z tym pięknem i szczegółowością w RDR I GTA IV. Przyglądał się kiedyś ktoś modelom w tych grach lub chociaż teksturom? Jak tak i twierdzę, że gry na tym silniku są proste jak konstrukcja cepa. To, że w grze jest dużo elementów nie oznacz, że jest ona szczegółowa. Może zrobią jakiś świetny silnik, ale nie da on oszałamiających efektów. To są bardzo rozbudowane sandboxy i chcąc nie chcąc muszą wybierać między pięknie wyglądającym światem, a dobrą optymalizacją. Jak na razie nie da się tych dwóch elementów połączyć tak żeby te obie rzeczy prezentowały wysoki poziom i pewnie na nowej generacji też tak będzie.
0 kudosdenilson   @   23:10, 07.12.2012
Jak dla mnie to obecny silnik RAGE i Euphoria są dobre, wystarczy je trochę podrasować i koniec. Jeśli faktycznie chcą stworzyć coś nowego to gracze mający PC znów będą zdruzgotani stopniem optymalizacji i wymaganiami nowego GTA, jeśli takowy powstanie na nowym silniku.
0 kudosKreTsky   @   00:35, 08.12.2012
Silnik ma byc przeznaczony na nowa generacje konsol, tak wiec bedzie trzeba wymieniac PC tak samo jak i konsole ;]
0 kudosFox46   @   03:19, 08.12.2012
Silnik jak silnik nie wiem jakie zmiany by wprowadził , ale no na Max Paynie 3 zrobiło to wrażenie, niemniej jednak na Sandboxach wygląda to całkiem inaczej. Nowe GTA na nowym silniku nie prędko się ukaże może na 2016 rok albo nawet 2017 wszak GTA wychodzi praktycznie co 4-5 lat pomijając te podczesci
0 kudosDaerdin   @   11:16, 08.12.2012
Zgadzam się z tym co powiedział remik - Rage potrafi tworzyć ogromne tereny, ale niestety, one nie są piękne. GTA i Red Dead Redemption wyglądają przeciętnie. Coś za coś.
Dodaj Odpowiedź