Badania potwierdzają ewolucję nawyków związanych z branżą gier
Polityka finansowa i docelowa segmentu gier zmienia się z roku na rok. Agencja specjalizująca się w badaniu statystyk rynkowych i rozwoju, Newzoo, postanowiła sprawdzić jak rynek ewoluował na przestrzeni mijającego roku 2012.
juve @ 21.11.2012, 12:54
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3, xbox 360, wii, mob, psv, ds3, wiiu
Polityka finansowa i docelowa segmentu gier zmienia się z roku na rok. Agencja specjalizująca się w badaniu statystyk rynkowych i rozwoju, Newzoo, postanowiła sprawdzić jak rynek ewoluował na przestrzeni mijającego roku 2012. Pod uwagę wzięto segmenty PC, konsol, tabletów i smartphoneów. Konsumenci aktualnie mają do dyspozycji aż cztery możliwości zabawy.
Efekty pracy analityków jasno dają do zrozumienia, że rok 2012 należy do komputerów osobistych. Taki rozwój sytuacji ma bezpośredni wpływ na finanse - 22% Amerykanów spędza czas przed ekranem monitora, tym samym wspierając finansowo ten odłam rynku. Z drugiej strony, segment mobilny zaczął generować coraz większe zyski, przykuwając do siebie uwagę coraz większe liczby osób. Tablety i smartphony skupiły w tym roku uwagę 10 milionów amerykanów. Jeżeli pod uwagę weźmiemy handheldy, to liczby również mienią się przyjemnymi dla oka kolorami. Ta gałąź rynku podwoiła swoje dochody, mimo iż, posiada ona o połowę mniej publiki niźli tablety czy smartphony.
Nie inaczej ma się rozwiązanie free-2-play. Gry tego typu przynoszą coraz większe dochody. Newzoo za przykład podało Guild Wars 2, które zanotowało komercyjny sukces, właśnie dzięki modelowi free-2-play. Generalnie, branża gier zaliczyła ośmioprocentowy wzrost - aktualnie w stanach gra 157 milionów graczy, a 55% z nich, czynnie i systematycznie wydaje pieniądze na swoje hobby. Jak to ma się w Polsce? Zwyczaje zmieniają się wszędzie, jeżeli takowe badania przeprowadzi ktoś na starym kontynencie, niezwłocznie Was o tym poinformujemy. A Wy jak oceniacie kończący się rok? Coś się zmieniło w Waszym podejściu do wirtualnej rozrywki? Może niektórzy z Was przeskoczyli na inne platformy?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler