Cyberpunk stawia na jakość i oryginalność!
Pewnie nie wielu z Was wie, że Cyberpunk to jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie papierowych systemów RPG.
juve @ 02.08.2012, 09:13
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
Patryk "juve" Jankowski
pc, ps3, xbox 360
Pewnie nie wielu z Was wie, że Cyberpunk to jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie papierowych systemów RPG. Pierwsza gra tego typu została wydana w 1988 roku. CD Projekt RED nabyło prawa do ponad 40 podręczników opisujących to uniwersum - słowem, jest nieźle. Na dzień dzisiejszy zapoznaliśmy się z artworkiem z gry i panuje cisza w temacie. Rąbka tajemnicy uchylił ostatnio Marcin Momot - jegomość od kontaktu z mediami i społecznością graczy (i nie tylko).
"W odróżnieniu od innych sztampowych RPG, my stawiamy na oryginalność. W innych produkcjach tego typu zobaczyć możecie odzianych w zbroje wojów, magów czy zwinnych łuczników - takich rozwiązań próżno szukać w Cyberpunk. W naszej grze to, jak stworzysz swojego bohatera, jakie przydzielisz mu cechy i umiejętności, już na starcie będzie miało wpływ na rozgrywkę i, co najistotniejsze, rozwój scenariusza."
Gra ma stawiać od początku mocno na kreatywność gracza. Mocno rozbudowany edytor kreowania bohatera ma w tym pomóc. Akcja będzie się działa w świecie, który jest przed nami - świecie przyszłości, mocno futurystycznym i z futurystycznymi technologiami. Momot przyznaje, że inspiracją są produkcje typu Ghost in the Shell czy Blade Runner. Spory udział ma również twórczość Williama Gibson'a - znanego autora opowiadań i powieści w klimatach cyber fikcji (Johnny Mnemonic, Neuromance). Wszystko wskazuje na to, że gra ma bogate podłoże merytoryczne, które z pewnością pomoże w wykreowaniu ciekawego świata.
"Jedno jest pewne, My chcemy wykreować ogromny, żywy i zróżnicowany swat, który będzie otwarty dla gracza. Chcemy by, wzorem drugiej części Wiedźmina, gra miała swój styl, wciągała i dawała graczowi jeszcze więcej swobody - swobody, która pozwoli wykreować dowolny avatar. Ogranicza nas tylko wyobraźnia."
Coś w tym ostatnim zdaniu jest. Cyberpunk może okazać się strzałem w dziesiątkę. Metka made in Poland nabiera wartości w naszej kochanej branży, oby tak dalej, skoro sportowcom nie wychodzi. Z mojej strony obiecuję trzymać rękę na pulsie i o nowinkach informować Was natychmiastowo!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler