Frostbite 2 to silnik stworzony z myślą o nextgenach
Silnik Frostbite 2. 0 to potężne narzędzie potrafiące wygenerować piękne tereny, czym DICE pochwaliło się przy okazji Battlefield 3, pierwszej gry korzystającej ze wspomnianego silnika.
Dirian @ 18.06.2012, 23:52
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360, inne, wiiu
Silnik Frostbite 2.0 to potężne narzędzie potrafiące wygenerować piękne tereny, czym DICE pochwaliło się przy okazji Battlefield 3, pierwszej gry korzystającej ze wspomnianego silnika. To także engine przyszykowany z myślą o nextgenach, o czym przypomina nam EA
W rolę "przypominajki" wcielił się Patrick Soderlund, były dyrektor zarządzający DICE. Jak mówi w rozmowie z serwisem Gamastura:
"Jeżeli mam być szczery, to tak - silnik Frostbite 2.0 powstał z myślą o kolejnej generacji konsol. Taki był początkowy zamiar i tego się trzymamy. Chcemy go stale ulepszać, więc to co zobaczyliście w Battlefieldzie 3 nie jest efektem końcowym. Mamy bardzo dobrą bazę technologiczną i jesteśmy pewni, że bardzo dobrze przygotowaliśmy się na nadejście nextgenów."
Dowiadujemy się też pewnej ciekawostki na temat Medal of Honor: Warfighter. Otóż gra w początkowej fazie produkcji powstawała na Unreal Engine 3, ale jej twórcom tak spodobał się Frostbite 2.0 i efekty jakie zobaczyli w ostatnim Battlefieldzie, że postanowili porzucić dość archaicznego Unreala na koszt silnika autorstwa DICE.
Jaki z tego morał? Najprawdopodobniej taki, że Frostbite 2 pozostanie z nami na dłużej, a na trzecią odsłonę tego engine'u poczekamy sobie ładnych parę lat, bo Electronic Arts woli się skupić na stałym rozwijaniu i polepszaniu obecnej technologii, niż co rusz zmienianiu numerka. Wydaje się to być dobrym rozwiązaniem, bo po kolejnych "pełnonumerowych" wersjach oczekujemy zauważalnego postępu względem poprzedniczki, a nie tylko delikatnych poprawek.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler