Silnik Frostbite 2. 0 to potężne narzędzie potrafiące wygenerować piękne tereny, czym DICE pochwaliło się przy okazji Battlefield 3, pierwszej gry korzystającej ze wspomnianego silnika.
Dirian @ 18.06.2012, 23:52
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360, inne, wiiu
Silnik Frostbite 2.0 to potężne narzędzie potrafiące wygenerować piękne tereny, czym DICE pochwaliło się przy okazji Battlefield 3, pierwszej gry korzystającej ze wspomnianego silnika. To także engine przyszykowany z myślą o nextgenach, o czym przypomina nam EA
W rolę "przypominajki" wcielił się Patrick Soderlund, były dyrektor zarządzający DICE. Jak mówi w rozmowie z serwisem Gamastura:
"Jeżeli mam być szczery, to tak - silnik Frostbite 2.0 powstał z myślą o kolejnej generacji konsol. Taki był początkowy zamiar i tego się trzymamy. Chcemy go stale ulepszać, więc to co zobaczyliście w Battlefieldzie 3 nie jest efektem końcowym. Mamy bardzo dobrą bazę technologiczną i jesteśmy pewni, że bardzo dobrze przygotowaliśmy się na nadejście nextgenów."
Dowiadujemy się też pewnej ciekawostki na temat Medal of Honor: Warfighter. Otóż gra w początkowej fazie produkcji powstawała na Unreal Engine 3, ale jej twórcom tak spodobał się Frostbite 2.0 i efekty jakie zobaczyli w ostatnim Battlefieldzie, że postanowili porzucić dość archaicznego Unreala na koszt silnika autorstwa DICE.
Jaki z tego morał? Najprawdopodobniej taki, że Frostbite 2 pozostanie z nami na dłużej, a na trzecią odsłonę tego engine'u poczekamy sobie ładnych parę lat, bo Electronic Arts woli się skupić na stałym rozwijaniu i polepszaniu obecnej technologii, niż co rusz zmienianiu numerka. Wydaje się to być dobrym rozwiązaniem, bo po kolejnych "pełnonumerowych" wersjach oczekujemy zauważalnego postępu względem poprzedniczki, a nie tylko delikatnych poprawek.
Premiera: 25 października 2011 PC, PS3, XBOX 360, WIIU
Battlefield 3 to kolejna odsłona jednego z najlepszych i najbardziej znanych cyklów FPS, dedykowanych przede wszystkim rozrywce wieloosobowej. Gra jest bezpośrednim seque...
I bardzo dobrze Frosbite 2.0 powinien być rozwijany do Maximum a widać było od razu że w BF3 całego potencjału silnika nie wykorzystali. To samo się tyczy Cry Engine 3.0
No to zobaczymy o jakich poprawkach mówili. Pracę silnika miałem okazję oglądać i wyglądało już rewelacyjnie, ciekawe co chcą zmieniać. I fakt, zbyt szybko powiększające się numerki, które nic nie wnoszą to bezsens...
Ciekawe ile jeszcze wyciągną z tego silniczka! Jakie poprawki jeszcze wprowadzą? I czy (mam nadzieje, że powstanie) Battlefield 4 będzie tworzony na Frosbite 2.0 ?
Cytat: kehciu Ciekawe ile jeszcze wyciągną z tego silniczka! Jakie poprawki jeszcze wprowadzą? I czy (mam nadzieje, że powstanie) Battlefield 4 będzie tworzony na Frosbite 2.0 ?
Jak to jakie ?? przede wszystkim na pewno poprawią destrukcje bo silnik nie pokazał wszystkiego jeżeli chodzi o ten efekt(kolejny BF lub jakiś inny FPS) to pewne. Na silniku Frosbite 2.0 mógłby powstać jakiś ciekawy RPG tu też by było pole do popisu, by jakoś usprawnić silnik + pokazać na co go stać, a w otwartym świecie było by co oglądać. Oczywiście mowa tu już o Next Genach, bo zrobienie RPG z otwartym światem na obecnej generacji było by bardzo trudne i wymagające.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler