Ogromny sukces polskiej gry Sniper: Ghost Warrior
Sniper: Ghost Warrior, shooter ze snajperką w roli głównej, opracowany przez polską firmę City Interactive, jeszcze trochę i przebije barierę 3 milionów sprzedanych egzemplarzy.
Lucas-AT @ 22.04.2012, 21:59
To ja
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
pc, ps3, xbox 360
Sniper: Ghost Warrior, shooter ze snajperką w roli głównej, opracowany przez polską firmę City Interactive, jeszcze trochę i przebije barierę 3 milionów sprzedanych egzemplarzy. Jak powiadomił z rozmowie z parkiet.com Marek Tymiński, prezes City Interactive, tytuł wpadł już w ręce 2,8 miliona nabywców na całym świecie, wliczając w to wersje na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3.
"Chcemy ze sprzedażą Snajpera pokonać próg 3 mln kopii. Gra, mimo pewnych niedoróbek, wciąż bardzo dobrze się sprzedaje. To dowodzi, że stworzona przez nas marka ma olbrzymi potencjał." - oświadczył Marek Tymiński.
Sniper: Ghost Warrior zadebiutował na półkach sklepowych 25 czerwca 2010 roku. Niecały rok później, 28 kwietnia 2011, do sprzedaży trafiła edycja dedykowana PlayStation 3, wzbogacona o 3 dodatkowe misje stanowiące kontynuację kampanii, która skutecznie podtrzymała zainteresowanie tytułem.
To dobry powód, by założyć, że nadciągający wielkimi krokami Sniper: Ghost Warrior 2 osiągnie jeszcze większy sukces. Premiera planowana jest na 21 sierpnia, a na rynek w pierwszej partii poleci 800 tysięcy sztuk gry, z czego 80% to wersje na konsole. Co jednak należy odnotować, drugi Snajper zagości także na łamach platformy cyfrowej dystrybucji Steam. Marek Tymiński wierzy, że dzięki tym kanałom sprzedaży, dzieło City Interactive znacznie poszerzy grono swoich odbiorców.
Co więcej. na przełomie września i października 2012 roku w czytnikach pecetów i konsol wyląduje inne dzieło spod szyldu City Interactive - Enemy Front, strzelanina osadzona w realiach II wojny światowej, za którą odpowiada Stuart Black, były pracownik Criterion Games i Codemasters, główny projektant gry Black. Marek Tymiński jest przekonany, że ta produkcja ma równie wysoki potencjał, co Snajper. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to rok 2012 będzie przełomy dla polskiego producenta pod względem finansowym, jak i jakościowym gier.
Nam oczywiście nie pozostaje nic innego, jak trzymać kciuki za polskich deweloperów. Sukces Wiedźmina, Dead Island, a następny w kolejce Sniper: Ghost Warrior 2? Oby marki wykreowane w Kraju nad Wisłą opanowywały świat! Zgadzacie się?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler