ArmA 3 oficjalnie zapowiedziana!
Szczerze mówiąc, nie grałem nigdy w serię ArmA, ale chyba czas to zmienić, bo Bohemia Interactive właśnie zapowiedziało trzecią część tego "symulatora pola walki".
Dirian @ 19.05.2011, 18:47
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc
Szczerze mówiąc, nie grałem nigdy w serię ArmA, ale chyba czas to zmienić, bo Bohemia Interactive właśnie zapowiedziało trzecią część tego "symulatora pola walki". Szoku doznają konsolowcy - ArmA 3 będzie tytułem wydanym jedynie na pecetach, w czasach kiedy większość gier jest multiplatformowych.
O nowej Armie dowiadujemy się za pomocą oficjalnej strony studia, a garść screenów i strzępki informacji pozwalają nam stworzyć sobie w głowie obraz wirtualnego pola walki, zaprezentowanego przez czeskie studio. A jak ono wygląda?
Akcja szpili potoczy się na jakiejś śródziemnomorskiej wyspie, a sam tytuł ma utrzymywać tradycję poprzedników, czyli być (przynajmniej w założeniach) wojennym symulatorem. Nie zabraknie kampanii, zwieńczonej otwartym zakończeniem. Ponownie będziemy mogli zasiąść za sterami pojazdów, a także helikopterów.
Za fizykę odpowiedzialny będzie silnik PhysX, który przyda się twórcom zarówno przy odwzorowaniu interakcji z terenem, jak i umożliwi wprowadzenie realistycznego sterowania w wojennych machinach. Możliwa będzie także rozgrywka sieciowa, tryb kooperacji i modyfikowanie gry.
To w zasadzie tyle, ale na stronie Bohemia Interactive widnieją jeszcze dwie ważne informacje. ArmA 3 zadebiutuje w 2012 roku, a twórcy już podali wymagania sprzętowe, które, miejmy nadzieję, są wymaganiami zalecanymi.
- System: Windows 7 / Vista;
- Processor: Intel Core i5 / AMD Athlon Phenom X4 lub szybszy;
- RAM: 2 GB;
- Karta Graficzna: Nvidia Geforce GTX 260 lub ATI Radeon HD 5770 z 896 VRAM lub więcej, SM 3.0;
- Miejsce na dysku: 15 GB;
- Inne: DirectX® 10.
Hmm. Jeżeli są to zalecania rekomendowane, to ok. Ale gdyby okazały się minimalnymi, to najpewniej będzie to oznaczać, że nowa część serii będzie bardzo wymagającym tytułem, a użytkownicy Windowsa XP w nią nie zagrają, ze względu na wymagany DirectX 10. Poczekajmy na bardziej szczegółowe informacje.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler