Batman: Arkham City - pytania i odpowiedzi

Sarah May i Dax Ginn z Rocksteady Studios przeczytali tonę pytań zadanych na oficjalnym forum gry Batman: Arkham City, wybrali kilka najlepszych i postanowili na nie odpowiedzieć.

@ 24.04.2011, 14:38
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc, ps3, xbox 360

Batman: Arkham City - pytania i odpowiedzi

Sarah May i Dax Ginn z Rocksteady Studios przeczytali tonę pytań zadanych na oficjalnym forum gry Batman: Arkham City, wybrali kilka najlepszych i postanowili na nie odpowiedzieć. Korzystając więc z okazji i wolnego (wiadomo, święta) postanowiłem przekazać Wam co ciekawsze informacje, "jadymy"!

Na pytanie o zmianę środowiska (większy obszar, itd.) i wpływ na klimat znany z poprzedniczki odpowiedziano:

"Pilnujemy, by świat gry został zbudowany z taką samą uwagą i przywiązaniem do detali, co przy Batman: Arkham Asylum. Przy tak dużym obszarze drużyna artystów musiała się sporo napracować, ale zobaczycie, że to niesamowite uczucie przebywać w Batman: Arkham City."

No i elegancko! Klimat "jedynki" był jednym z jej wielkich atutów, więc głupio by było, gdyby powiększenie terenu działań znacząco wpłynęło na świetną otoczkę, którą pokochali fani. Skoro obiecują, że jest równie dobrze, to ja im wierze, mają u mnie ogromny kredyt zaufania.

Kolejnym fajnym zagadnieniem jest ten o scenariuszu. Paul Dini w Arkham Asylum odwalił kawał porządnej roboty, więc pokuszono się także o poruszenie tego tematu.

"Nasza współpraca z Paulem jest bardzo kreatywna. Scenariuszem zajmował się właśnie Paul Dini i Paul Crocker. Paul (ten pierwszy - dop. zvarownik) jest głównym scenarzystą, ale obaj pracowali razem, by stworzyć niesamowitą historię."

Jak to się mówi "co dwie głowy, to nie jedna", więc powinno być dobrze, najważniejsze, że Paul (który, który?) dalej robi swoje.

Batman: Arkham City - pytania i odpowiedzi

Nowe techniki walki, bronie?

"W tym temacie jest zdecydowanie dużo więcej do powiedzenia, ale do tej pory pokazaliśmy jak używa się w walce Bat Claw i wybuchowego żelu. Wszystkie gadżety zostały zaprojektowane tak, by można było ich używać na różne sposoby, więc przy odrobinie wyobraźni można wymyślić wiele różnych dróg do zakończenia potyczki."

A teraz czas na pytanie z gatunku "jak wygląda praca w studiu?".

"Mamy zebrania całej ekipy raz na kilka tygodni, by mieć pewność, że wszyscy podążamy tą samą drogą. Codziennie spotykamy się w grupach 4, 5 osobowych. Na takich rozmowach padają bardzo ważne kwestie, a wszystko odbywa się w specjalnym pomieszczeniu - Jaskini Batmana."

Ciekawi Was, czy pracownicy czasem się bawią?

"Pracujemy bardzo ciężko, by być pewnym, że Batman: Arkham City będzie niesamowitą grą, bo na to zasługuje. Pasja do tej serii jest ogromna, każdy kocha te postacie. To wszystko odbija się na atmosferze w firmie i mogę Wam obiecać, że pomimo ciężkiej pracy potrafimy się także bawić, śmiać i ogólnie czerpiemy z tego ogromną radość."

Nie wiem, czy ma to jakiś wpływ na ostateczny efekt, ale wydaję mi się, że jeżeli ktoś kocha to co robi, a do tego atmosfera jest bardzo fajna, to chyba jednak lepiej wpływa na efektywność poszczególnych pracowników. Będzie dobrze!

Batman: Arkham City - pytania i odpowiedzi

Potwierdzono także, że tryb wyzwań powróci i będzie zawierał jakieś nowe elementy. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, że 90% pracowników studia jest uzależnionych od kawy, co nie dziwi, skoro pracują po kilkanaście godzin dziennie... Będą nagrody w postaci concept artów, filmików "jak to się robi", itd. Jednak najważniejszym pytaniem jest: "Czy w Waszych oczach Batman: Arkham City jest lepszy, bardziej ekscytujący i głębszy od Batman: Arkham Asylum?"

"Jesteśmy bardzo dumni z tego, co zrobiliśmy przy Batman: Arkham Asylum, więc wzięliśmy wszystkie najlepsze elementy, powiększyliśmy je, dodaliśmy nowe, które myślimy, że spodobają się graczom i myślę, że po prostu odlecicie przy Batman: Arkham City."

Wierzę na słowo, tej formuły chyba nie da się zepsuć, mam rację? Premiera dopiero w październiku, więc jeszcze sobie trochę poczekamy na zweryfikowanie tych wypowiedzi, ale żywię głęboką nadzieję, że ta produkcja zryje nam beret, jak mało co.



Sprawdź także:
Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

Premiera: 22 listopada 2011
PC, PS3, XBOX 360

Batman: Arkham City to sequel gry akcji traktującej o walce Batmana z czarnymi charakterami, a w szczególności z Jokerem. Należy podkreślić, że seria Arkham Asylum ukazuj...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoszvarownik   @   15:22, 24.04.2011
@Szajch - mi nic nie zrobiłeś i broń Boże Cię nie hejtuję, swoją drogą myślę, że nawet czasem zachęcasz do "głębszych" dyskusji, chociaż z tego co widziałem często czepiasz się za słowa i takie tam pierdoły, więc pewnie kilka osób Cię nie lubi, ale keep it real i olać resztę Uśmiech
0 kudosSzajch   @   15:25, 24.04.2011
ja nie jestem tu by mnie lubiec, nigdy nie bylem, nigdy nie bede.....
0 kudosDecoy7pk   @   15:39, 24.04.2011
ale przebywając tu, MOŻESZ ( :O ) przy okazji być lubiany Dumny
Z tego co przeczytałem, to tak jak Assassin II przebił pod wszystkimi względami pierwowzór, tak i Arkham City przebije Asylum, a z tym październikiem to nie tak daleko - po drodze czas zleci nam na wszelkich Wiedźminach 2, Portalach 2, Mortal Kombatach, Heroesach VI, Deus Exach itd. Szczęśliwy ... (Duke Nukem Forever?!) Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   18:01, 24.04.2011
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że BAC będzie genialną grą.
Jestem tylko jednej rzeczy ciekaw wszyscy patrzą na pozytywy gry a ja jestem ciekaw błędów gry które się na pewno trafią. Dziwne podejście do gry ale co robić ^_^
0 kudosbat2008kam   @   18:03, 24.04.2011
UP: Błędy? Dumny
Dziwne, ale mam wrażenie, że nawet jedynka ich nie miała... Serio, co można uznać za wadę tej gry, poza tymi nieszczęsnymi loadingami? Sam się nad tym zastanawiałem i nie znalazłem nic...
0 kudosMicMus123456789   @   18:06, 24.04.2011
Recenzja zawsze coś wyłapie Uśmiech

Wszyscy wiemy że nie ma gry idealnej i zawsze znajdzie się coś co nie będzie "grać" i mnie to najbardziej interesuje.
I to nie znaczy że będę na siłę szukał błędów.
0 kudosRavnarr   @   23:16, 24.04.2011
Oj, mam wrażenie, ze nadchodzący Batman może być grą bardzo zbliżoną do ideału... Posiadającą wszystkie zalety pierwszej części x2. Nie wiem, co musiało by się stać, żeby gra nie okazała się hitem.
0 kudoshavoc707   @   14:05, 25.04.2011
Heheheh...
A ja jak zwykle: flaszka dla tego który mi znajdzie w GOTHAM City, jakieś inne Arkham niż szpital/więzienie dla pensjonariuszy specjalnej troski Dumny
A hit będzie, razem Drakes Deception pokaże paru studiom (których z grzeczności i wrodzonej delikatności nie wymienię z nazwy, i tak każdy wie o kim bajka Uśmiech ze current geny mają jeszcze dość mocy, wystarczy CHCIEĆ!!!
0 kudosAntos_ze_spychowa   @   11:02, 07.05.2011
Cytat: Pietek=)
Zacieram rączki Szczęśliwy

Też to robię. Ten tytuł będzie dobry chyba...
0 kudosRavnarr   @   11:09, 07.05.2011
Jakie "chyba"? Będzie dobry, to pewne Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   11:27, 07.05.2011
Rav pamiętaj że każdy ocenia grę inaczej Uśmiech I może mu się nie spodobać ^_^
0 kudosRavnarr   @   11:30, 07.05.2011
Ale, ale, ale... to Batman jest Szczęśliwy Ej, jak Szajch może być fanbojem Mass Effect, to ja mogę być fanbojem Batmana Dumny
0 kudosMicMus123456789   @   11:47, 07.05.2011
Wiadomo Szczęśliwy Ale pamiętać trzeba Dumny
0 kudosIgI123   @   12:20, 07.05.2011
Już się doczekać nie mogę... AA nie uważam (jak wielu) za grę doskonałą i bezbłędną, ale ciągle bardzo dobrą. Arkham City zapewne przebije pierwowzór pod każdym względem. Uśmiech

Betmenie, przybywaj!
Dodaj Odpowiedź