Dragon Age III z trybem multiplayer!?

No tak. Ledwo na rynku rozgościła się "dwójka", a już sieć zalała fala plotek na temat Dragon Age III.

@ 11.04.2011, 20:30
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360

Dragon Age III z trybem multiplayer!?

No tak. Ledwo na rynku rozgościła się "dwójka", a już sieć zalała fala plotek na temat Dragon Age III. Konkretniej chodzi tutaj o to, że trzecia część serii jest już w produkcji, a jeszcze bardziej szczegółowo - będzie zawierać tryb multiplayer. Czy jest w tym jakieś ziarno prawdy?

Całkiem możliwe. Plotka ta zagościła na łamach Official PlayStation Magazine, w dziale specjalnie do tego przeznaczonym. Dokładnie brzmi ona tak - "Dragon Age III nadchodzi i będzie posiadał tryb multiplayer.". Krótko i treściwie, ale pora na małą analizę tego zdania.

Otóż nikogo raczej nie powinno dziwić, że trzecia część serii rzeczywiście jest w produkcji, bo Dragon Age to jedna z głośniejszych marek należących do EA, a mimo tego, że faktycznie, Dragon Age II wyszło BioWare średnio, to wyniki sprzedaży są raczej zadowalające (na chwilę obecną nabywców znalazło ponad 1 mln egzemplarzy).

Dragon Age III z trybem multiplayer!?

Tryb multiplayer również jest całkiem możliwy. Całkiem niedawno Mike Laidlaw z BioWare powiedział, że tryb sieciowy ma prawo bytu w Dragon Age, ale wciąż się nad nim zastanawiają, bo wdrożenie go do serii wymaga sporego wysiłku i zwalczenia problemów technicznych.

Na razie są to tylko plotki, ale może znajdą odzwierciedlenie w rzeczywistości. A jak Wam się podoba idea grania w Dragon Age po sieci?

Sprawdź także:
Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Premiera: 03 listopada 2009
PC, PS3, XBOX 360

Dragon Age: Początek to nowa marka legendarnego studia BioWare, które ma wielki udział w produkcjach computer role-playing przeznaczonych głównie na komputery osobiste kl...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   12:50, 12.04.2011
Fox, mój post miał charakter żartobliwy, jakbyś nie zauważył. To po pierwsze. Po drugie, jestem jakoś pewny, że kiedy ja zaczynałem grać w RPG, to Ty jeszcze nie słyszałeś, że coś takiego istnieje. I gram dalej. Jak i setki tysięcy ludzi na świecie, o czym zapewne nie masz pojęcia. Klasyczne erpegi nie umarły, wręcz przeciwnie, mają się coraz lepiej.
0 kudosremik1976   @   13:21, 12.04.2011
Rav ma rację, a w cRPG nie grają tylko dzieci NEO. Multi jest zbędne, ale jak już niektórzy napisali jak to nie odbije się na singlu, to nie widzę problemu, może nie będzie tak źle. Dumny
0 kudosjano91   @   14:06, 12.04.2011
Hmm, moim zdaniem akcja gry jest za szybka jak na multi, przynajmniej ta w dwójce. Bardzo często korzystam z aktywnej pauzy by planować taktykę no a w multi to odpadnie. Raczej ciężko mi wyobrazić sobie jak to będzie wyglądać. Bardziej przemawia do mnie tryb co-operacji podczas wykonywania misji, niż jakieś battle-groundy. Aczkolwiek muszą się bardzo przyłożyć i mocniej zaakcentować specjalizacje postaci byśmy mogli się podzielić na kilka taktycznych linii walki (skupiający na sobie uwagę, bardzo odporny tank, szybki łucznik i nie uchwytny zastawiający nie widoczne pułapki-glify mag pustoszący pole walki gdy ma sporo czasu na wypowiadanie zaklęć). Jeśli się przyłożą to myślę że bardzo fajnie będzie wraz z grupą kumpli wybijać pomioty. Mam tylko nadzieję że do ||| przyłożą się bardziej, bo trochę irytuje ciągłe chodzenie po tych samych lokacjach i powtarzalność przeciwników, no ale mimo to sama gra jest całkiem przyjemna Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   18:59, 12.04.2011
Multi coraz śmielej puka do drzwi gier z gatunku RPG, więc nie zdziwię się jeśli to prawda. Zwróćcie uwagę, że multi pojawiło się już w Two Worlds II, a nawet mamy fanowski GothicMultiplayer Project. Tryb online w cRPG może być właśnie fajny - innowacyjny i oryginalny. Jestem za byleby tylko singiel nie był olewany. To on musi być priorytetem.

Cytat: Fox46
Co jak to ale RPG umarł i zastąpił go cRPG, tak więc możesz co jedynie grać w stare RPG a nowych już nie tykać. NP: Daragon Age 2 którego tak zachwalałeś.

Wszystko za sprawą konsol choć taki Gothic 1,2,3 też był cRPG a nie wyszedł na konsole.

Pogubiłeś się strasznie i na dodatek sam sobie przeczysz. Stare RPG np. Wrota Baldura to też cRPG. Dwa, żadne konsole nie wprowadziły "cRPG", bo sam napisałeś, że prędzej pojawił się Gothic. Na konsoli bez trudu mogą się ukazać RPGi z krwi i kości i nie ma przeszkód. Przykładem jest choćby Morrowind na pierwszego Xboksa. Wszystko w rękach dewelopera. Jeśli chce uprościć grę by dotrzeć do młodego odbiorcy, który będzie jarał się latającym smokiem a sama gra będzie slasherem, to to zrobi.
0 kudosmichax912   @   20:16, 12.04.2011
Ohoho nawet jeszcze w DAII nie grałem a tu mi z DAIII wyskakujecie.
Co do tematu to multiplayer mógł by być a czemu nie w końcu to popularna gra chyba.
Jedynie co mi się nie podoba to to,że kamera jest w innej perspektywie niż w niektórych grach.
a poza tym kto by mnie wogóle słuchał.
0 kudosRavnarr   @   20:17, 12.04.2011
Lucas, poprzez "stare RPG" Fox nawiązywał do mojego poprzedniego posta i chodziło mu o "papierowe" erpegi, nie komputerowe Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   21:40, 12.04.2011
No to jeszcze bardziej nie rozumiem co Fox miał na myśli, pisząc za sprawą konsol. Przecież RPGi kiedyś to był gatunek pecetowy, na konsolach rzadko wydawany. A na pewno Gothic nie był pierwszym cRPGiem. Uśmiech
0 kudossilverkin   @   21:55, 12.04.2011
Ultima była chyba pierwszym cRPG ;).
0 kudosRavnarr   @   22:03, 12.04.2011
Chyba tak. A pierwszym RPG w ogóle było Dungeons&Dragons. To tak z historycznego obowiązku dodam Uśmiech
0 kudosIgI123   @   23:44, 12.04.2011
Dajcie spokój z prehistorią. Dumny

A w temacie - jak dla mnie to multi to strata czasu i pieniędzy. Może ludzie pograją w to kilka godzin, po trzecim skończeniu singla, ale potem wrócą do swoich WoW'ów, RoM'ów, czy innych Tibiów.
0 kudosLucas-AT   @   23:58, 12.04.2011
Z drugiej jednak strony, dziś trudno o innowacyjność w grach. Taki co-op w cRPG przyniósł by trochę świeżości. Przecież w Dragon Age mamy drużynę. Czyż niefajnie by było gdyby w każdą z postaci wcielił się żywy gracz? Uśmiech

Mam też inną wizję. łażenie po ogromnym świecie giry, szukanie się nawzajem, zabijanie itd.To miałoby sens. Ale zgadzam się, że single jest najważniejszy i musi być dopracowany i długi.
0 kudosFox46   @   00:31, 13.04.2011
Cytat: Ravnarr
Fox, mój post miał charakter żartobliwy, jakbyś nie zauważył.

Nooo to ja tez ci żartobliwie odpowiedziałem Szczęśliwy

Cytat: Ravnarr
Po drugie, jestem jakoś pewny, że kiedy ja zaczynałem grać w RPG, to Ty jeszcze nie słyszałeś, że coś takiego istnieje.

Ale się uśmiałem mój pierwszy RPG w jakiego zagrałem to Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord a ty Cool tak więc nie bądź taki z przodu bo cię z tyłu braknie.

Cytat: Ravnarr
Klasyczne erpegi nie umarły, wręcz przeciwnie, mają się coraz lepiej.

Tylko ci się tak wydaje z roku na rok coraz więcej nowych graczy przybywa(z nowego pokolenia) tym samym nie wiedząc co to jest Fallout czy BG1, wolą pograć w coś nowego niż zagrać w coś klasycznego jak choćby Ultima czy Ishar (Ha jakby jeszcze wiedzieli co to jest bo patrząc w przód mało kto wie co to jest Fallout 1..2 co najwyżej skojarzy Fallouta 3 a dwie poprzednie części się nie chyci bo brzydka oprawa graficzna ) tym samym rzesza fanów klasycznych RPG z roku na rok maleje. Tak jak trudnych gier które nie są dla nas wyzwaniem a z roku na rok są coraz łatwiejsze.



Cytat: Lucas-AT
No to jeszcze bardziej nie rozumiem co Fox miał na myśli, pisząc za sprawą konsol. Przecież RPGi kiedyś to był gatunek pecetowy, na konsolach rzadko wydawany. A na pewno Gothic nie był pierwszym cRPGiem. Uśmiech


cRPG to dwuznaczne określenie tak dla twojej informacji cRPG- computer Role Playing Game oraz Console Role Playing Game

A teraz jest tez i konsolowy który jest dosyć często wydawany stad dwuznaczne określenie i Computer zaczyna się na "C" i Console (dodany wraz gdy zaczęły już na PS2 wychodzić mało skomplikowane cRPG jak choćby Baldur's Gate: Dark Alliance )

A Gothicki 1..2..3 nie były wydawane na konsole z prostych przyczyn. G1 i G2 nie wydany był na Konsolach bo przekraczał możliwości PS2 i Xboxa .

A Gothic 3 nie został wydany na Xboxa 360 i na PS3 z prostych przyczyn
PS3 jeszcze wtedy nie było USA ani w Europie
A na Xboxa 360 gra nie wyszła z prostych przyczyny, nie sprzedała by się dobrze ze względu na sprzęt jak i małą liczbę nabywców Xbox 360 oraz drogich gier. (standard w pierwszych miesiącach nowego sprzętu, marketing Xboxa 360 musiał się dopiero rozkręcić a wydanie na niego cRPG który był bardzo popularny na PC było nieopłacalne)
0 kudosLucas-AT   @   00:37, 13.04.2011
Pierwsze słyszę o czymś takim jak Console Role Playing Game. Nie ma czegoś takiego. Do jakiego gatunku w takim razie przydzielisz Morrowinda czy Obliviona? Do Computer Role Playing Game czy do Console Role Playing Game? Możesz powiedzieć jedynie konsolowe RPG lub pecetowe, ale wiadomo, że w tym przypadku RPG to to samo co cRPG.

cRPG ogólnie odnosi się do wirtualnej rozgrywki z tego gatunku. Z podziałów RPG mamy jeszcze jRPG i action RPG.
0 kudosRavnarr   @   00:55, 13.04.2011
Fox - tośmy się totalnie nie zrozumieli. Przez oryginalne RPG mam na myśli Warhammera, D&D, Świat Mroku. Zapraszam do tematu o RPG, który założyłem, tam się dowiesz, co to jest. Więc wybacz, podtrzymuję twierdzenie, że kiedy ja prowadziłem swoje pierwsze sesje, Ty nawet nie wiedziałeś, ze coś takiego istnieje. Stąd też odróżnienie RPG od cRPG. To drugie odnosi się wyłącznie do elektronicznej rozrywki, to pierwsze to klasyczne gry fabularne z graczami i Mistrzem Gry.
0 kudosKattowitz   @   21:42, 14.06.2012
Nie byłoby źle, gdyby nie przymusili graczy do tego trybu, jak zrobili to w ME3 >.< Tryb multi zawsze pozwala pograć w ulubioną grę bez względu na to, czy przeszło się ją już raz czy kilka Uśmiech
Ja jestem na tak, ale tylko w momencie, gdy singiel będzie główną stroną zabawy.
Dodaj Odpowiedź