Użytkownicy Windowsa XP nie zagrają w Battlefield 3!

Mamy fatalne wieści dla posiadaczy Windowsa XP. Według informacji, do których dokopał się jeden z fanowskich portali, Battlefield 3 nie będzie działać na tymże systemie.

@ 01.01.2011, 10:15
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc


Mamy fatalne wieści dla posiadaczy Windowsa XP. Według informacji, do których dokopał się jeden z fanowskich portali, Battlefield 3 nie będzie działać na tymże systemie. Wieść jest o tyle wiarygodna, że pochodzi z Twittera jednego z developerów - Johana Anderssona. Ów Pan jasno daje do zrozumienia, że użytkownicy Windowsa XP będą musieli obejść się ze smakiem lub przesiąść się na nowszy system.

"Frostbite 2 powstaje z myślą o DX11. Windows XP i DX9 nie będą wspierane. Rekomendujemy używanie 64 bitowych systemów. Macie jeszcze sporo czasu na upgarde Waszego PC, jeżeli maszyna tego wymaga" - głosi wpis na Twitterze pana Anderssona.

Użytkownicy Windowsa XP nie zagrają w Battlefield 3!

Czyli mamy kolejną po Just Cause 2 grę, która będzie wymagała Visty bądź Windows 7. Co prawda powyższy cytat pochodzi sprzed kilku miesięcy, ale nie jest to jedyne zdanie na temat przesiadki na nowsze systemy ze strony producentów Battlefield 3. Całkiem niedawno jeden z pracowników DICE napisał na swoim Twitterze - "pora na zmiany. czas zostawić stary hardware w przeszłości" Ciekawe jak zareagują na to gracze oraz jak wpłynie ta dość odważna decyzja na wyniki sprzedaży nowego Battlefielda. Grupa użytkowników Windows XP jest wciąż spora - niecałe 27% według danych ze Steam i aż 44% patrząc na wyniki z Wikipedii.

Z drugiej strony można dopatrzyć się w tej decyzji pozytywnych aspektów. Skoro gra tworzona jest z myślą o DirectX 11, to możemy mieć pewność, że tytuł będzie ładniejszy w porównaniu do swojego poprzednika - Battlefield: Bad Company 2. Na koniec dodam, że wciąż nie poznaliśmy daty premiery najnowszego Battlefielda. Według ostatnich informacji, premiera gry planowana jest na drugą połowę 2011, co oznacza, że możemy spodziewać się wojny na linii Battlefield - Call of Duty.

Sprawdź także:
Battlefield 3

Battlefield 3

Premiera: 25 października 2011
PC, PS3, XBOX 360, WIIU

Battlefield 3 to kolejna odsłona jednego z najlepszych i najbardziej znanych cyklów FPS, dedykowanych przede wszystkim rozrywce wieloosobowej. Gra jest bezpośrednim seque...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMasterTomster   @   07:34, 03.01.2011
Zgodzę się, oprócz tej części:
Cytat: Fox46
Jeżeli wydadzą SP1 i SP2

Szczęśliwy
A po co???
System miał premierę ponad rok temu, jest obecnie w ponad 20% kompów. Pierwsze bety były już dopieszczanie od... 2007!
Jak mówił Seth:
Przez ostatni rok siedzę tylko i wyłącznie na Win7 przy którym XP się chowa. Nie piszcie, że ten drugi jest mniej awaryjny czy coś bo to w moim przypadku stek bzdur. 7 działa szybko i bezawaryjnie od roku.


Ja to samo, rok temu przyniósł mi go Mikołaj i zero problemów.
Wogóle nie pisz "jak wydadzą sp2" bo to chyba za jakieś pięć lat. To tak jakby dopiero wtedy system miał stać się jadalny a on przecież już jest smaczniutki. Uśmiech
Ciekawostka: wersje* 64 bit obsługują 192gb ramu!

*(pro,enterprajz i ultimejt)
0 kudosseth   @   14:47, 03.01.2011
Tomek, 2 lata i standardem będzie 1 TB ramu : P
0 kudosgregory16mix   @   17:59, 03.01.2011
Cytat: seth
Tomek, 2 lata i standardem będzie 1 TB ramu : P
Bez przesady... No ale myślałem, że Seven nie ma ograniczenia górnego RAMu... No i jak długo będziemy schodzić w duł z wielkością technologi... Teraz jest koło 30 nm, mówię wam, szczyt technologiczny oparty na aktualnych technologiach jest już bliski... Trza wymyślić alternatywne technologie. Komputery na DNA na przykład... A co do Sevena, to system jak talala Dumny genialny Dumny Też mam ponad rok Dumny

0 kudosseth   @   18:39, 03.01.2011
Za 5-10 lat jak się sprzeda ostatnie możliwości aktualnej technologi, okaże się magicznie, że procesory w kartach graficznych sa wydajniejsze od tych "szczytowych" i nasz PC będzie się składał z karty Graficznej, płyty głównej i ramu...

Myślisz po co AMD wykupiło ATI, a INTEL ma swoje udziały w GF Dumny
0 kudosradziu1980   @   18:39, 03.01.2011
Vista to chyba największa wpadka Gatesa po windzie milenium.Ja wam powiem że mam XP Black Edition z SP3 z różnymi dodatkami.Jest to wersja naprawdę udana i stabilna.Ale świat idzie do przodu i na pewno zmienię na "7".Trzeba przyznać że ma swoje wymagania (ramożerna),ale funkcjonalna.
0 kudosseth   @   18:53, 03.01.2011
Teraz Ram tani jak barszcz, a kupno 1066 czy 1300 Mhz jest najlepszym wyborem ;]
0 kudosPyRsHaL   @   21:35, 03.01.2011
Skoro tak trzeba... Ale panowie z Microsoftu mogliby dopracować trochę te systemy, bo zdeka niestabilne są... No, ale jak stawiają na jakoś to chyba dobrze nie?
0 kudosseth   @   21:56, 03.01.2011
Niestabilne ? Kumpel trzymał miesiąc bez wyłączania, ja gwarantuje tydzień na użytkowaniu ( po tym czasie wyłączyłem swój ) a wszystko to z 7.

Ze starymi grami mam problemy, niestety, były projektowane pod 98/XP ale i tak chodzą - Fallout 2 czy Original War, niestety czasem wyskakują błędy.

A tak.. ani razu z gry mnie nie wywaliło "bez powodu". Akurat w każdym systemie bez jakichś sterowników ( albo ich starszej wersji ) będą wyskakiwać błędy.


Teraz czekam aż jakiś idiota w rozmowie o Windach trzepenie postem " A Linux trzyma wieczność"
Odpiszę wtedy tak

Je&ie mnie to :}
0 kudosDirian   @   22:36, 03.01.2011
Nie zgodzę się, że Windows 7 jest niestabilny. Używałem go jeszcze w wersji RC i system działał naprawdę dobrze, a teraz jest pewnie o niebo lepiej. Niemniej jednak jeszcze się nie przesiadłem, bo nie widzę na chwilę obecną potrzeby. Pewnie za jakiś rok sprawię sobie nowy PC, to wtedy na pewno zagości na nim Win 7 ;)
0 kudosMasterTomster   @   12:30, 04.01.2011
Cytat: PyRsHaL
Ale panowie z Microsoftu mogliby dopracować trochę te systemy, bo zdeka niestabilne są...


O Jezu.....
Oto zalety szerokiego dostępu do sieci. No cuż.

Seth, Mac OS Snow Leopard 4ever! Szczęśliwy
Cytat: Greg
No ale myślałem, że Seven nie ma ograniczenia górnego RAMu...

No bo nie ma. Znajdź mi płyte główną i kości ram aby dało się złożyć razem 256gb ramu Dumny
Ograniczenie jest techniczne, hardware'owe nie software'owe.
0 kudosradziu1980   @   16:39, 04.01.2011
O ile pamiętam to na XPku można było podnieść ram aż do 8gb tylko coś trzeba było pozmieniać.Fakt jest taki że 7 nie ma ograniczeń "pamięciowych" tylko nasz sprzęt.
0 kudosgregory16mix   @   16:44, 04.01.2011
Cytat: radziu1980
O ile pamiętam to na XPku można było podnieść ram aż do 8gb tylko coś trzeba było pozmieniać.Fakt jest taki że 7 nie ma ograniczeń "pamięciowych" tylko nasz sprzęt.
Oj Xp. 3,5 GB miał Max Dumny więcej na pewno nie ciągnął Uśmiech
0 kudosMasterTomster   @   17:18, 04.01.2011
Ciągnął, w wersji 64bit. Wtedy nie było większych możliwości jak: 4 sloty po 2gb ramu na każdy. Sam krótko miałem(testowałem) taki OS a na nim 8 gb ramu.
0 kudosgregory16mix   @   20:19, 04.01.2011
A szukałem z 15 min. czegoś o wersji 64 bit... i nie znalazłem o 8 GB tylko o ograniczeniu 3.4 GB... No ale mówisz o wersji: "Black Edition" Pytanie ona miała chyba coś lepiej Uśmiech
0 kudosradziu1980   @   15:31, 05.01.2011
Cytat: MasterTomster
Ciągnął, w wersji 64bit. Wtedy nie było większych możliwości jak: 4 sloty po 2gb ramu na każdy. Sam krótko miałem(testowałem) taki OS a na nim 8 gb ramu.


O tak właśnie wersia 64bit XPka miała taką możliwość.
Temat PC Format:
"Tylko system 64 bitowy odczyta prawidłowo 8 GiB RAMu. Pod 32 bitowym odczytasz max 4 GiB. Wynika to wszystko z "prostej" matematyki: 2 do potęgi 32 = 4 294 967 296 bajtów (4 gibibajty), a 2 do potęgi 64 = 1,84467441 × 10(19) bajtów. "
Dodaj Odpowiedź