Twórcy S.T.A.L.K.E.R.a udostępniają własny silnik graficzny za darmo!

Developerzy coraz częściej udostępniają swoje silniki graficzne. Niekiedy swoje, pełnoprawne, narzędzia pracy, a czasem tylko okrojone ich wersje, przy pomocy których i tak można stworzyć bardzo dużo.

@ 31.12.2010, 14:53
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl
pc

Twórcy S.T.A.L.K.E.R.a udostępniają własny silnik graficzny za darmo!

Developerzy coraz częściej udostępniają swoje silniki graficzne. Niekiedy swoje, pełnoprawne, narzędzia pracy, a czasem tylko okrojone ich wersje, przy pomocy których i tak można stworzyć bardzo dużo. Dlaczego producenci decydują się na takie kroki? Ano dlatego, że cały czas szukają młodej krwi, a nie ma lepszego sposobu, niż sprawdzić ich zdolności w praniu!

W dniu dzisiejszym, młodym developerom na rękę poszło studio GSC Game World, twórcy świetnego S.T.A.L.K.E.R.a, udostępniając całkowicie za darmo silnik, na którym powstał Cień Czarnobyla - X-Ray 1.6!

Jest to niewątpliwie dobra wiadomość dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem poziomów, ale i starych wyjadaczy to ucieszy. Niestety, bardzo prawdopodobne, że spora część chętnych osób zrezygnuje z kreowania map na tym narzędziu. Stanie się tak, ponieważ całość jest wyłącznie w języku rosyjskim.

Program można pobrać stąd, waży on niecałe 500 megabajtów, a pozwala w całości stworzyć poziomy przeznaczone zarówno dla jednego gracza, jak i wieloosobowej rozgrywki. Twórcy nie oferują żadnego technicznego wsparcia, więc jesteście zdani wyłącznie na siebie.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbat2008kam   @   15:25, 31.12.2010
Pomysł super, dzięki tego typu zagraniom (lub akcjom Make Something Unreal), młodzi modderzy mają szansę na dostanie pracy w wielkiej i szanowanej firmie i brać udział w tworzeniu najlepszych gierek.

Polacy powinni wykorzystać silnik i stworzyć własną grę Uśmiech . Nie mówię tu o wielkich studiach, bo one mają własne silniki, ale takie Farm 51 mogłoby się zainteresować.
0 kudosFox46   @   17:25, 31.12.2010
I dlaczego udostępniają tez silniki z prostych przyczyn . skoro Kolejna ich gra Stalker 2 będzie na całkiem nowym silniku to poco wcześniejsza generacja silnika ma leżeć i się marnować skro ktoś może się nim pobawić i stworzyć coś swojego jakiś fajny shooter z kilkoma LVL.

Tak samo było w przypadku Unreal Engine III wtedy mamy fajne amatorskie gierki które można pobrać za free.

teraz pytanie czy gierki stworzone przez amatorów bedą wymagały Stalkera ?? jak w przypadku Unreal Engin 3 gdzie amatorskie produkty wymagały zainstalowanego Unreal Turnament III na dysku twardym
0 kudosdavid31121   @   20:19, 31.12.2010
Odważny krok, ponieważ trochę pewnie kosztował ten silnik!!!! Chcą żeby było więcej gier, choćby to były marne gierki!!!! Pewnie szukają natchnienia!!!!
0 kudosNanekox   @   08:39, 01.01.2011
Szczerze zgadzam się z ''Fox46'' i ''david31121'' .
0 kudososkarsom   @   11:37, 01.01.2011
Za 12h będę miał... Pobiera się z prędkością 10kb/s.
0 kudossilverkin   @   01:56, 02.01.2011
Podobno cała dokumentacja jest po rosyjsku, sprawdzał ktoś czy to prawda?
0 kudosseth   @   04:12, 02.01.2011
@Fox The Ball było oddzielną grą ;]

Mody wymagają UT3, pełne gry już nie

@Bat Panowie z Farm 51 nie mogą wykorzystać UE3 jeśli chcą na nim zarabiać. Muszą wykupić komercyjną licencje.
Gra którą wymieniłem powyżej, a dokładnie jej dochód w jakimś % jest przeznaczony dla twórców silnika..

Marionetkowy system zarabiania. Damy coś za free ale jak odniesie sukces będzie trzeba płacić Uśmiech
Mało takich akcji było? Spójrzcie na Valve

Wszystko co ma w dopisku Source jest płatne, a przecież to fani stworzyli CSa, Team Fortress czy Day of Defeat
Dodaj Odpowiedź