Developerzy coraz częściej udostępniają swoje silniki graficzne. Niekiedy swoje, pełnoprawne, narzędzia pracy, a czasem tylko okrojone ich wersje, przy pomocy których i tak można stworzyć bardzo dużo.
Materdea @ 31.12.2010, 14:53
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
pc
Developerzy coraz częściej udostępniają swoje silniki graficzne. Niekiedy swoje, pełnoprawne, narzędzia pracy, a czasem tylko okrojone ich wersje, przy pomocy których i tak można stworzyć bardzo dużo. Dlaczego producenci decydują się na takie kroki? Ano dlatego, że cały czas szukają młodej krwi, a nie ma lepszego sposobu, niż sprawdzić ich zdolności w praniu!
W dniu dzisiejszym, młodym developerom na rękę poszło studio GSC Game World, twórcy świetnego S.T.A.L.K.E.R.a, udostępniając całkowicie za darmo silnik, na którym powstał Cień Czarnobyla - X-Ray 1.6!
Jest to niewątpliwie dobra wiadomość dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem poziomów, ale i starych wyjadaczy to ucieszy. Niestety, bardzo prawdopodobne, że spora część chętnych osób zrezygnuje z kreowania map na tym narzędziu. Stanie się tak, ponieważ całość jest wyłącznie w języku rosyjskim.
Program można pobrać stąd, waży on niecałe 500 megabajtów, a pozwala w całości stworzyć poziomy przeznaczone zarówno dla jednego gracza, jak i wieloosobowej rozgrywki. Twórcy nie oferują żadnego technicznego wsparcia, więc jesteście zdani wyłącznie na siebie.
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla to pierwszoosobowa strzelanka utrzymana w postapokaliptycznym klimacie opartym o powieść science-fiction braci Strugackich zatytułowaną "P...
Pomysł super, dzięki tego typu zagraniom (lub akcjom Make Something Unreal), młodzi modderzy mają szansę na dostanie pracy w wielkiej i szanowanej firmie i brać udział w tworzeniu najlepszych gierek.
Polacy powinni wykorzystać silnik i stworzyć własną grę . Nie mówię tu o wielkich studiach, bo one mają własne silniki, ale takie Farm 51 mogłoby się zainteresować.
I dlaczego udostępniają tez silniki z prostych przyczyn . skoro Kolejna ich gra Stalker 2 będzie na całkiem nowym silniku to poco wcześniejsza generacja silnika ma leżeć i się marnować skro ktoś może się nim pobawić i stworzyć coś swojego jakiś fajny shooter z kilkoma LVL.
Tak samo było w przypadku Unreal Engine III wtedy mamy fajne amatorskie gierki które można pobrać za free.
teraz pytanie czy gierki stworzone przez amatorów bedą wymagały Stalkera ?? jak w przypadku Unreal Engin 3 gdzie amatorskie produkty wymagały zainstalowanego Unreal Turnament III na dysku twardym
Odważny krok, ponieważ trochę pewnie kosztował ten silnik!!!! Chcą żeby było więcej gier, choćby to były marne gierki!!!! Pewnie szukają natchnienia!!!!
@Bat Panowie z Farm 51 nie mogą wykorzystać UE3 jeśli chcą na nim zarabiać. Muszą wykupić komercyjną licencje.
Gra którą wymieniłem powyżej, a dokładnie jej dochód w jakimś % jest przeznaczony dla twórców silnika..
Marionetkowy system zarabiania. Damy coś za free ale jak odniesie sukces będzie trzeba płacić
Mało takich akcji było? Spójrzcie na Valve
Wszystko co ma w dopisku Source jest płatne, a przecież to fani stworzyli CSa, Team Fortress czy Day of Defeat
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler