Wniosek patentowy Wii Vitality Sensor ujawniony- kontrola gier... oddechem?
Do sieci wypłynął wniosek patentowy dotyczący Wii Vitality Sensor - najnowszego, dość nietypowego gadżetu Nintendo.
Miestwuj @ 12.10.2010, 08:50
Mateusz "Miestwuj" Dorywalski
wii, sprzęt
Do sieci wypłynął wniosek patentowy dotyczący Wii Vitality Sensor - najnowszego, dość nietypowego gadżetu Nintendo. Z dokumentu wynika, że pozwoli on nam na sterowanie grami za pomocą własnego oddechu!
Osobliwy kontroler japońskiego giganta jest czymś w rodzaju nakładki na palec, umożliwiającej śledzenie czynności życiowych gracza (sic!). Nasza konsola będzie teraz znała nasz puls i na jego podstawie oceni, jak bardzo zestresowani byliśmy przed rozpoczęciem rozgrywki i czy zmieniło się to w jej trakcie. Przy okazji możemy nasz poziom stresu porównać do średniej w swojej grupie statystycznej.
Jakby tego było mało, Wii będzie mogło określić, kiedy bierzemy wdech, a kiedy robimy wydech. Po co? Wyobraźcie sobie grę, w której machając Wiimotem w górę i w dół przemieszczamy postać do przodu a oddychanie we właściwym rytmie służy do omijania przeszkód. Taki pseudo-biofeedback ma nam pomóc się zrelaksować i w ostatecznym rozrachunku polepszyć nasze zdrowie, kojąc zszargane nerwy. A czy odprężenie nie jest jedną z głównych motywacji graczy?
Jeżeli machanie Wiimotem wam się znudzi, będziecie mogli wykorzystać Vitality Sensor w The Legend of Zelda: Skyward Sword i Red Steel 3 - tak przynajmniej twierdzą producenci tych gier. Czekamy - chociaż niekoniecznie ze wstrzymanym oddechem i kołataniem serca...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler