Wolfenstein opracowany metodą ray tracingu.

Wielu specjalistów uważa, że technika generowania grafiki oparta na ray tracingu jest przyszłością branży.

@ 15.09.2010, 07:35
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Wolfenstein opracowany metodą ray tracingu.

Wielu specjalistów uważa, że technika generowania grafiki oparta na ray tracingu jest przyszłością branży. Choć jej możliwości są niewątpliwie ogromne, tak samo duże jest zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Wszak każdy jeden element obrazu jest tworzony w dość nietypowy sposób, bowiem, za sprawą symulacji promieni światła przenikających lub uderzających w dany obiekt. Na podstawie odbitego promienia komputer następnie generuje powierzchnię, na której nastąpił cały proces. Oczywiście metoda, którą w skrócie zamieściłem w niniejszej wiadomości jest bardzo ogólnikowa, a więc osoby, które chcą zapoznać się z większą ilością informacji na temat ray tracingu muszą poszukać bardziej specjalistycznych opisów.

Wolfenstein opracowany metodą ray tracingu.

Wolfenstein opracowany metodą ray tracingu.

Wolfenstein opracowany metodą ray tracingu.

Przechodząc jednak do sedna, firma Intel postanowiła przy pomocy ray tracingu przygotować dla nas jednego z klasyków gatunku FPS-ów, Wolfensteina. Grę odpalono na laptopie, a podczas demonstracji zrzucono kilka screenów oraz materiał filmowy, który znajdziecie poniżej. Co ciekawe, owy laptop nie jest odpowiedzialny za generowanie grafiki w grze. Ta powstaje bowiem z wykorzystaniem technologii "cloud computing", czyli rozproszonych systemów (w tym przypadku serwerów), które dostarczają finalnemu odbiorcy gotowy, przetworzony sygnał. Oznacza to, że możliwości techniczne laptopa są tutaj mało istotne, gdyż wszelkie obliczenia stoją po stronie wspomnianych serwerów. Zapraszam do oglądania prezentacji oraz komentowania materiału, a niewątpliwie jest co.


Sprawdź także:
Wolfenstein

Wolfenstein

Premiera: 18 sierpnia 2009
PC, PS3, XBOX 360

Wolfenstein jest kontynuacją przygód Williama "B.J." Blazkowicza, znanego przede wszystkim dwóch tytułów: Wolfenstein 3D (uważanego za pierwszego FPS-a w całej historii g...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   12:12, 15.09.2010
Już chrzanić samą jakość grafiki, bo wiadomo, że super, i w ogóle, ale tak naprawdę zainteresował mnie ten patent z zewnętrznymi serwerami, odpowiedzialnymi za moc obliczeniową. Teoretycznie, mogło by to zrewolucjonizować cały przemysł growy, niwelując prawie całkowicie problem wymagań sprzętowych! Ach, gdyby to mogło być prawdziwe...