Valve ujawnia szczegóły dotyczące trybu kooperacji w Portal 2.
Przy okazji pierwszych prezentacji . .
Miestwuj @ 08.09.2010, 09:45
Mateusz "Miestwuj" Dorywalski
pc, ps3, xbox 360
Przy okazji pierwszych prezentacji Portal 2 na targach PAX, Valve ujawniło światu kształt kooperatywnego trybu multiplayer w sequelu dość nietypowej logicznej gry FPS. Wygląda to co najmniej frapująco.
Etapy przeznaczone do co-op będą przygotowane specjalnie z myślą o tymże trybie i stanowić będą kampanię niezależną, od tego co ujrzymy w singleplayer. Wszystko to po to, by nadać zabawie jeszcze ciekawszy charakter i właściwie wykorzystać obecność dwóch graczy na planszy. Koordynacja pomiędzy uczestnikami całej zabawy jest tutaj kluczowa i stanowi oś zagadek, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć. Żeby było jeszcze zabawniej, komunikacja pomiędzy graczami będzie ograniczona. Wymieniać informację będzie można na dwa sposoby. Pierwszy z nich to specjalne znaczniki, które będziemy umieszczać w świecie gry, by zasugerować partnerowi właściwe miejsce na umieszczenie portalu. Poza tym, dostaniemy jeszcze możliwość wykonywania gestów znanych z gier MMO.
Z pewnością uczyni to napotykane w grze problemy jeszcze trudniejszymi. Szczególnie, że sam gameplay uległ rozszerzeniu. Czekają nas zabawy z laserami, które będziemy przekierowywać przy pomocy specjalnych sześcianów. Właściwe skierowanie promienia będzie kwestią niezwykle istotną, ponieważ posłuży on nam do usunięcia groźnych wieżyczek.
Inny przykład z "życia"? Jeden z graczy otwiera dwa portale, drugi zaś przechodzi przez nie by nabrać prędkości. Gdy zyska wystarczające przyspieszenie, jego towarzysz otworzy portal, przez który można przelecieć nad przepaścią. Jeden błąd i spadamy... Wygląda na to, że Valve uraczy nas różnorodnymi i złożonymi zagadkami i dodatkowo nietypowym systemem komunikacji, który jest wyzwaniem sam w sobie. Warto przy tym zaznaczyć, że tak co-op jak i single mają oferować rozgrywkę dwa razy dłuższą, niż w oryginale. Przynajmniej tak wynika z zapowiedzi i prezentacji... Ale sprawdzimy to sami, o ile posiadamy PC, X360 bądź PS3 i nie oszalejemy z niecierpliwości do lutego przyszłego roku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler