Valve ujawnia szczegóły dotyczące trybu kooperacji w Portal 2.

Przy okazji pierwszych prezentacji . .

@ 08.09.2010, 09:45
Mateusz "Miestwuj" Dorywalski
pc, ps3, xbox 360

Valve ujawnia szczegóły dotyczące trybu kooperacji w Portal 2.

Przy okazji pierwszych prezentacji Portal 2 na targach PAX, Valve ujawniło światu kształt kooperatywnego trybu multiplayer w sequelu dość nietypowej logicznej gry FPS. Wygląda to co najmniej frapująco.

Etapy przeznaczone do co-op będą przygotowane specjalnie z myślą o tymże trybie i stanowić będą kampanię niezależną, od tego co ujrzymy w singleplayer. Wszystko to po to, by nadać zabawie jeszcze ciekawszy charakter i właściwie wykorzystać obecność dwóch graczy na planszy. Koordynacja pomiędzy uczestnikami całej zabawy jest tutaj kluczowa i stanowi oś zagadek, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć. Żeby było jeszcze zabawniej, komunikacja pomiędzy graczami będzie ograniczona. Wymieniać informację będzie można na dwa sposoby. Pierwszy z nich to specjalne znaczniki, które będziemy umieszczać w świecie gry, by zasugerować partnerowi właściwe miejsce na umieszczenie portalu. Poza tym, dostaniemy jeszcze możliwość wykonywania gestów znanych z gier MMO.



Z pewnością uczyni to napotykane w grze problemy jeszcze trudniejszymi. Szczególnie, że sam gameplay uległ rozszerzeniu. Czekają nas zabawy z laserami, które będziemy przekierowywać przy pomocy specjalnych sześcianów. Właściwe skierowanie promienia będzie kwestią niezwykle istotną, ponieważ posłuży on nam do usunięcia groźnych wieżyczek.

Valve ujawnia szczegóły dotyczące trybu kooperacji w Portal 2.

Inny przykład z "życia"? Jeden z graczy otwiera dwa portale, drugi zaś przechodzi przez nie by nabrać prędkości. Gdy zyska wystarczające przyspieszenie, jego towarzysz otworzy portal, przez który można przelecieć nad przepaścią. Jeden błąd i spadamy... Wygląda na to, że Valve uraczy nas różnorodnymi i złożonymi zagadkami i dodatkowo nietypowym systemem komunikacji, który jest wyzwaniem sam w sobie. Warto przy tym zaznaczyć, że tak co-op jak i single mają oferować rozgrywkę dwa razy dłuższą, niż w oryginale. Przynajmniej tak wynika z zapowiedzi i prezentacji... Ale sprawdzimy to sami, o ile posiadamy PC, X360 bądź PS3 i nie oszalejemy z niecierpliwości do lutego przyszłego roku.

Sprawdź także:
Portal 2

Portal 2

Premiera: 19 kwietnia 2011
PC, XBOX 360, PS3

Portal 2 to pełnoprawna kontynuacja jednej z najbardziej innowacyjnych gier ostatnich lat. Sequel zawiera nowe rozwiązania w kwestii mechaniki rozgrywki, odświeżoną opraw...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   12:48, 08.09.2010
Strasznie fajny pomysł, w końcu gra, gdzie trzeba kombinować, nie tylko strzelać do wszystkiego, co się rusza.
0 kudosGiordano   @   13:18, 08.09.2010
ja chceeeeeeeeee!!! :o
ale lamki grały, 'zrobiłbym to lepiej' Szczęśliwy
0 kudosRavnarr   @   13:26, 08.09.2010
E tam, to była tylko pokazówka, nie normalna gra.
0 kudososkarsom   @   15:46, 08.09.2010
Ładnie wygląda. Po prostu ulepszona dwójka.